![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Jeg laget en graf for bruk i andre sammenhenger, men det synes som noen vil ha glede av den her. I denne sammenheng er det den oransje kurven som er interessant for denne trådens emne.
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,934
|
![]() Quote:
![]() Tom Grundstad (en tidligere kollega av meg) nevnte vel at nesten 50% av CO's trafikk til / fra Norge var destinasjoner utenfor New York - saa rundt 50% var ren lokal trafikk. Naar CO aapnet Oslo saa hadde SAS og CO en lang historie med nettopp samarbeide og Code Share Avtaler, og mange av disse avtalene hadde vist seg meget dyre for SAS (paa samme maate som Braathens laerte meget dyrt av CodeShare avtalene med KLM) CO var paa ingen maate amatoerer, ei heller en god partner, jeg saa ofte billetter solgt av SAS til f.eks. San Diego via Newark med CO videre hvor SAS satt igjen med under NOK 50.00 for FBU-EWR t/r . Saa basert paa dyrkjoept erfaring loep ikke SAS etter Code Share Avtaler med CO. Codeshare er avtaler som forhandles frem og ikke alltid blir man enige, verdien av OSL - LON for SAS i en Codeshare avtale med United videre til USA vil vaere lav og SAS maa (slik alle United gjoer i USA) vurdere om de vil ha stoerre verdi - inntekt med aa selge det setet lokalt OSL-LON. I SAS (og andre selskaper) sine interne Pris Systemer finnes det ogsaa en mulighet til aa beregne hva man har av fortjeneste naar man har fordelt inntektene med selskapene som har staatt for transporten, her kan man legge inn strekning, selskap og bestillings klasse og se detaljene i enhver reise. Dette kalles Pro Ratering og er meget godt verktoey naar man skal bygge forbindelser / ruter i Reservasjons Systemene. Et eksempel fra den gang man maatte fly via CPH og HAM til Berlin var at Lufthansa automatisk ikke bekreftet CPH HAM paa disse reisene fordi SAS og Pan Am tok saa mye av billettverdien at det var NOK 0.00 igjen til Lufthansa. Saa det handler ikke bare om prestisje fra SAS sin side, mye er ogsaa dypt forankeret i et noksaa komplekst avtaleverk og at SAS naar de la ned OSL EWR ikke hadde gode nok codeshare avtaler videre fra newark. Derfor hadde CO vesentlig bedre forutsetninger for aa lykkes i og med at de hadde 100% kontroll paa inntektene ogsaa paa trafikken videre til / fra Newark. Naar det er sagt er det mye SAS kunne ha gjort bedre og anderledes.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 256
|
![]()
Kan dette få DY til å øke antall avanger OSL/ARN-JFK?
Basert bl.a. på denne nyheten steg norwegian-aksjen til ny kursrekord på kr 327.- |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
|
![]()
Sikkert fristende, men de har neppe kapasitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,032
|
![]()
Øker dette sjansen for at noen andre, som Delta åpner en OSL-BOS eller at American kommer med OSL-JFK?
Eller er det like usannsynlig som gnålingen min om DY til SYD...
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
|
![]() Quote:
![]() Men på vinteren er det neppe veldig attraktivt. De har sikkert mer innbringende steder å sette inn materiellet - akkurat som UA sier de har. Ser forøvrig at man har stengt alle bookingklasser på UA39 i det angjeldende tidsrom unntatt de dyreste økonomiklassene. Muligens av praktiske årsaker mens de booker om gjestene .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]() Quote:
Nesten like. Husk at BOS jo er en veldig liten hub for Delta med bare 22 destinasjoner hvor 2 er i Europa. AMS og LHR, hvor førstnevnte jo er i tett samarbeid med KLM og LHR er vel delvis linket til eierskapet i Virgin. Så at OSL kommer er heller tvilsomt Nå vet jeg ikke om AA er interessert i OSL, men de gjør neppe mye her uten at BA gir dem lov |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Lufthansa selger fortsatt direkteflightene med United.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Newcomer
Join Date: Feb 2015
Posts: 27
|
![]()
UA skal visst oppdatere bookingsystemet i løpet av dagen (Amerikanske tider ofc)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Er det noen som tror/ikke tror at UA er tilbake på OSL og ARN i mai 2016?
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
|
![]()
Jeg VET at de kommer tilbake. Bare så det er sagt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Kan man håpe på at de kommer tilbake med 767?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,932
|
![]()
Du vant kanskje veddemålet mot Tommy med knappest mulig margin MOW
![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=70572&page=2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,728
|
![]()
<mod>
Om boking/ombooking m.v. hos United --> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=131867 </mod>
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
lol.. Delta skulle jo også komme tilbake da de kuttet FBU i 94 eller deromkring. Vi venter fortsatt.
Personlig vil jeg ikke savne UA, det er et selskap jeg ikke bruker, men synd for OSL å miste et utenlandsk nettverksselskap. DY har vel "ødelagt" mulighetene for at amerikanske selskaper skal prøve å etablere seg på OSL, med unntak av en rute til ORD kanskje? Her kan jo både UA og SK være aktuelle. Kanskje til og med AA? (kan jo drømme). |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Litt info om generelle kutt her:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Tror dette med $ er riktig...
Så også på priser til NYC med flyskifte feb 16 og fant mye 2.700-2.800. Men dette kan vel med SK 2.990 tilbud å gjøre... SFO 3.700 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo-Stockholm-Düsseldorf-Wroclaw-Barcelona/Girona-Wroclaw-Frankfurt-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 28 | 11-05-2009 22:16 |
Norwegian øker og kutter på Stockholm-København | FlightDeck | Flyforum | 0 | 02-03-2009 09:52 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 30 | 26-12-2008 14:55 |
Fly vs Tog - Oslo-Stockholm-Oslo | BU595 | Flyforum | 6 | 13-01-2007 12:53 |