Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-02-2015, 08:04   #321
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by vbe86 View Post
Uten at jeg skal gå i detaljer så er bookingtallene på EK gode ut fra OSL med ett belegg som uten problem matcher konkurrentene.
Veldig bra, da får vi håpe de får et godt fotfeste og blir her med 77W. Liker godt produktet og prisene de tilbyr østover.

Når man flyr economy så synes jeg det er greit med 6t til Dubai, en pause ute av flyet og klar for en neste økt. I Businessclass så skulle jeg holdt ut lenger i stolen.
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2015, 08:08   #322
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,820
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

... og jeg er som vanlig furten over at det er tre ganger saa dyrt DXB-OSL-DXB som OSL-DXB-OSL (for ikke aa snakke om OSL-DXB-SIN-DXB-OSL kontra DXB-SIN-DXB)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2015, 08:17   #323
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
... og jeg er som vanlig furten over at det er tre ganger saa dyrt DXB-OSL-DXB som OSL-DXB-OSL (for ikke aa snakke om OSL-DXB-SIN-DXB-OSL kontra DXB-SIN-DXB)
Sikkert ikke enkelt, men kan du da bestille one way til OSL, for så å bestille returen som TUR og neste tur til Norge som RETUR. Krever litt planlegging ifm neste reise, alt flex billett.

Tydeligvis større betalingsvilje fra Dubai, men likevel overrasket over at det er så stor forskjell.
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2015, 14:49   #324
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Samme herfra (Atlanta). Ser stadig billetter til under 4000 (t/r) fra Oslo, men sjelden særlig under USD 1000 (NOK 7500) motsatt vei ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 07:52   #325
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,198
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Emirates is reducing Oslo and Stockholm service from 7 to 6 weekly from 01OCT15 to 30NOV15
Kilde: Airlineroute på twitter: https://twitter.com/airlineroute/sta...77773541269504
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 08:56   #326
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Også nevnt i en annen tråd her. Det er lavsesong men om de bruker 77W så er det reelt sett en økning i seter siden i fjor ble det stort sett brukt 77L samme periode
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 08:58   #327
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,151
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Ser ut som det er avgangen på onsdager som forsvinner for Oslo sin del. Litt mer detaljer her:

Quote:
Emirates during the month of October and November 2015 is temporary reducing Dubai – Oslo and Dubai – Stockholm operation, as the airline operates 6 weekly flights, instead of 7. Service to Stockholm is cancelled on Sundays while Oslo loses Wednesdays service.

The following schedule is effective from 25OCT15 to 30NOV15.

Dubai – Oslo
EK159 DXB0715 – 1140OSL 77W x3
EK160 OSL1355 – 2345DXB 77W x3

Dubai – Stockholm
EK157 DXB0800 – 1200ARN 77W x7
EK158 ARN1345 – 2310DXB 77W x7
http://airlineroute.net/2015/04/08/ek-oslarn-oct15/

Last edited by Twin Otter; 08-04-2015 at 09:02.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2015, 09:53   #328
haavig
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

EK har vært tilbake med 77L til OSL igår og idag. Det er vel en god stund siden vi har sett disse på EK159 nå.
haavig is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2015, 19:49   #329
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 387
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Fløy EK160(OSL-DXB)og EK332(DXB-MNL)her om dagen, noe jeg har gjort endel ganger før i Biz(har aldri fløyet monkey med EK). Understreker herved at dette er et typisk I lands problem men noe jeg bet meg merke i allikevel. Jo, ombord så blir man presentert for menyer etc og hva man vil ha av tilvalg å spise(typisk 3/4 retter å velge mellom).
Jeg forklarte som sant var at jeg kunne ønske meg middagsmaten servert noe nærmere ankomst DXB da jeg slettes ikke var sulten rett etter avgang OSL. Dette har gått fint før men nå plutselig var det håpløst for personalet å varme opp maten min senere all den tid kabinjenta(jeg skylder ikke på ho personlig)forklarte at all mat måtte varmes opp samtidig og at det ikke gikk å få det til senere. Det var alt nå el ingenting. Noe av dette hørtes merkelig ut men jeg takket så høflig nei til måltid overhode og tok kun noe småkjeks og nøtter samt cola light.
Jeg har tross alt betalt ca 30000 t/r så noe litt utenom boksen kan man vel forvente el? Jeg er ingen fan av flymat men kjenner jo til Biz kantina i DXB og jeg pleier å like å være noe mett før jeg entrer denne(ingen kantine jeg skryter hemningsløst av for å si det slik hva gjelder matutvalg). Får mer veikrofølelse av den(men det er greit, det er rolig og fint der). Understreker at jeg kun har vært i Emirates kantina i DXB B bygget men vil tro at i A og C så er det tilsvarende. Hender jeg sågar tyr til en Whopper på Burgerking.
Siden jeg betaler selv har jeg aldri tatt meg råd til å kjøre beste klasse fra OSL og det er mulig at First kantina er en helt annen opplevelse matmessig sett?
På legget til Manila var det en Indisk person som satte seg opp da han ikke fikk 3 madrasser i stolen. Han var visstnok en hotshot i India, noe han lot kabinpersonalet få vite en rekke ganger og alt han fikk el ble servert var det noe galt med. Jeg holdt stort sett kjeft jeg på begge leggene og selv om jeg fikk servert en GT istedetfor Cola Light så lagde jeg ingen scene av det el det første benevnte. Jeg vet dog at det her på forumet fins kresne mennesker som vet hva de vil og hva de kan forvente flymessig sett(sikkert el også), så jeg bare lurer på om dette var litt under pari for min del el? Jeg misunner forøvrig ikke alltid jobben til de ombord for å si det slik jfr den indiske herremannen i 4B sete(jeg satt i 4D).
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen.

Last edited by Skuggenheimer; 29-04-2015 at 19:54.
Skuggenheimer is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2015, 20:06   #330
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by Skuggenheimer View Post
Fløy EK160(OSL-DXB)og EK332(DXB-MNL)her om dagen, noe jeg har gjort endel ganger før i Biz(har aldri fløyet monkey med EK). Understreker herved at dette er et typisk I lands problem men noe jeg bet meg merke i allikevel. Jo, ombord så blir man presentert for menyer etc og hva man vil ha av tilvalg å spise(typisk 3/4 retter å velge mellom).
Jeg forklarte som sant var at jeg kunne ønske meg middagsmaten servert noe nærmere ankomst DXB da jeg slettes ikke var sulten rett etter avgang OSL. Dette har gått fint før men nå plutselig var det håpløst for personalet å varme opp maten min senere all den tid kabinjenta(jeg skylder ikke på ho personlig)forklarte at all mat måtte varmes opp samtidig og at det ikke gikk å få det til senere. Det var alt nå el ingenting. Noe av dette hørtes merkelig ut men jeg takket så høflig nei til måltid overhode og tok kun noe småkjeks og nøtter samt cola light.
Jeg har tross alt betalt ca 30000 t/r så noe litt utenom boksen kan man vel forvente el? Jeg er ingen fan av flymat men kjenner jo til Biz kantina i DXB og jeg pleier å like å være noe mett før jeg entrer denne(ingen kantine jeg skryter hemningsløst av for å si det slik hva gjelder matutvalg). Får mer veikrofølelse av den(men det er greit, det er rolig og fint der). Understreker at jeg kun har vært i Emirates kantina i DXB B bygget men vil tro at i A og C så er det tilsvarende. Hender jeg sågar tyr til en Whopper på Burgerking.
Siden jeg betaler selv har jeg aldri tatt meg råd til å kjøre beste klasse fra OSL og det er mulig at First kantina er en helt annen opplevelse matmessig sett?
På legget til Manila var det en Indisk person som satte seg opp da han ikke fikk 3 madrasser i stolen. Han var visstnok en hotshot i India, noe han lot kabinpersonalet få vite en rekke ganger og alt han fikk el ble servert var det noe galt med. Jeg holdt stort sett kjeft jeg på begge leggene og selv om jeg fikk servert en GT istedetfor Cola Light så lagde jeg ingen scene av det el det første benevnte. Jeg vet dog at det her på forumet fins kresne mennesker som vet hva de vil og hva de kan forvente flymessig sett(sikkert el også), så jeg bare lurer på om dette var litt under pari for min del el? Jeg misunner forøvrig ikke alltid jobben til de ombord for å si det slik jfr den indiske herremannen i 4B sete(jeg satt i 4D).
Det med serveringstidspunktet høres veldig merkelig ut, men mulig de ikke ville sette presedens fordi de eventuelt frykter kaos i eget system, hvis alle skal ha maten til forskjellig tid?

Til orientering kan jeg nevne at konkurrenten Qatar praktiserer servering "on demand" fra hele a la carte-menyen ombord fra setebelte-skiltet slukkes etter avgang til setebelte-lyset slås på igjen før landing. Bare smil og velvilje uansett hva du vil ha til hvilket som helst tidspunkt.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2015, 20:25   #331
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by Skuggenheimer View Post
Fløy EK160(OSL-DXB)og EK332(DXB-MNL)her om dagen, noe jeg har gjort endel ganger før i Biz(har aldri fløyet monkey med EK). Understreker herved at dette er et typisk I lands problem men noe jeg bet meg merke i allikevel. Jo, ombord så blir man presentert for menyer etc og hva man vil ha av tilvalg å spise(typisk 3/4 retter å velge mellom).
Jeg forklarte som sant var at jeg kunne ønske meg middagsmaten servert noe nærmere ankomst DXB da jeg slettes ikke var sulten rett etter avgang OSL. Dette har gått fint før men nå plutselig var det håpløst for personalet å varme opp maten min senere all den tid kabinjenta(jeg skylder ikke på ho personlig)forklarte at all mat måtte varmes opp samtidig og at det ikke gikk å få det til senere. Det var alt nå el ingenting. Noe av dette hørtes merkelig ut men jeg takket så høflig nei til måltid overhode og tok kun noe småkjeks og nøtter samt cola light.
Jeg har tross alt betalt ca 30000 t/r så noe litt utenom boksen kan man vel forvente el? Jeg er ingen fan av flymat men kjenner jo til Biz kantina i DXB og jeg pleier å like å være noe mett før jeg entrer denne(ingen kantine jeg skryter hemningsløst av for å si det slik hva gjelder matutvalg). Får mer veikrofølelse av den(men det er greit, det er rolig og fint der). Understreker at jeg kun har vært i Emirates kantina i DXB B bygget men vil tro at i A og C så er det tilsvarende. Hender jeg sågar tyr til en Whopper på Burgerking.
Siden jeg betaler selv har jeg aldri tatt meg råd til å kjøre beste klasse fra OSL og det er mulig at First kantina er en helt annen opplevelse matmessig sett?
På legget til Manila var det en Indisk person som satte seg opp da han ikke fikk 3 madrasser i stolen. Han var visstnok en hotshot i India, noe han lot kabinpersonalet få vite en rekke ganger og alt han fikk el ble servert var det noe galt med. Jeg holdt stort sett kjeft jeg på begge leggene og selv om jeg fikk servert en GT istedetfor Cola Light så lagde jeg ingen scene av det el det første benevnte. Jeg vet dog at det her på forumet fins kresne mennesker som vet hva de vil og hva de kan forvente flymessig sett(sikkert el også), så jeg bare lurer på om dette var litt under pari for min del el? Jeg misunner forøvrig ikke alltid jobben til de ombord for å si det slik jfr den indiske herremannen i 4B sete(jeg satt i 4D).

Fløy EK frem og tilbake forrige uke til DXB, dog i Eco.
La merke til at crewet var en del mindre formelle og slappere enn på åpnings flighten jeg var med på. Så jeg deler litt ditt syn, selv om det var i en annen klasse.

Forövrig stinn brakke begge veier med pax også i first.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2015, 10:07   #332
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 387
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Fløy EK frem og tilbake forrige uke til DXB, dog i Eco.
La merke til at crewet var en del mindre formelle og slappere enn på åpnings flighten jeg var med på. Så jeg deler litt ditt syn, selv om det var i en annen klasse.

Forövrig stinn brakke begge veier med pax også i first.
Helt enig. Merker at de har senket skuldrene sine og det liker jeg veldig godt. Jeg misliker sterkt stivt og formelt miljø. Jeg liker det uformelt men allikevel profft.
På turen ned til DXB var det relativt stinn brakke i Biz og jeg så etpar dukke inn i First kabinene også. I Eco fulgte jeg ikke så godt med men det var relativt tynt med hoder å se hvertfall i den første Eco kabinen nærmest 9D. Syntes også at det var en relativt tynn strøm men pax som gikk nedover i tuben.
Fra Dubai kjører vel Emirates 3 daglige til MNL. Det er tydeligvis flust av OFW som skal hjem på "perm". Nesten alltid fulle fly i begge klasser(de har ikke First til MNL)og begge veier og til alle tider på året. Intet unntak 28.4.15.
Biz kantina DXB B bygg: de har et sinnsykt godt arabisk brød der. Ligger pakket i folie. Jeg skal innrømme at det hender jeg tar endel stk og putter i lomma/bagen for å småknaske litt på dette neste flight.
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen.

Last edited by Skuggenheimer; 30-04-2015 at 10:10.
Skuggenheimer is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2015, 10:22   #333
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by Skuggenheimer View Post
I Eco fulgte jeg ikke så godt med men det var relativt tynt med hoder å se hvertfall i den første Eco kabinen nærmest 9D. Syntes også at det var en relativt tynn strøm men pax som gikk nedover i tuben.
På mine "off season" flighst var det kun 7 ledige i ECO ned 773 og 4 ledige i ECO tilbake til OSL, da også med 773. Var en del infants ombord, så vil tro at belegget oversteg 100% i ECO.

Dette stemmer forøvrig godt med hva jeg har hørt at Emirates selv ytrer om mottakelsen av ruten.

Last edited by Cockpitview; 30-04-2015 at 10:29.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2015, 11:28   #334
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Qatar Airways tiĺbyr også on demand servering i C.
MountainDew is online now   Reply With Quote
Old 30-04-2015, 13:08   #335
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Var det -300 eller lillebror ? Booket 12.10 i januar . Da var det lillebror nå storebror..men det kan sikkert endre seg..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2015, 13:15   #336
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,820
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Emirates har alltid vært fleksible på når jeg vil ha maten på business og first. Vi har også flere ganger opplevd at de til og med er fleksible på economy hvis vi vill vente på grunn av unger som skal sove eller lignende..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2015, 06:33   #337
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Vet man noe mer av trafikktallene hvem som har merket Emirates sin inntreden mest?

Swiss kuttet jo både frekvens i vinter og kommer stadig oftere med Helvetic, og i det siste synes jeg KLM i langt større grad nå bruker E190 på OSL-AMS. Men vet hverken om dette skyldes Emirates eller om det er en mer right-sizing av materiell?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2015, 06:36   #338
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Vet man noe mer av trafikktallene hvem som har merket Emirates sin inntreden mest?

Swiss kuttet jo både frekvens i vinter og kommer stadig oftere med Helvetic, og i det siste synes jeg KLM i langt større grad nå bruker E190 på OSL-AMS. Men vet hverken om dette skyldes Emirates eller om det er en mer right-sizing av materiell?
Såvidt jeg husker av tallene som ble lagt ut for litt siden, hadde vel Qatar en nedgang på 2-3 % i 2014 fra 2013, og det med Emirates som konkurrent i 4 av fjorårets 12 måneder?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2015, 06:46   #339
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Såvidt jeg husker av tallene som ble lagt ut for litt siden, hadde vel Qatar en nedgang på 2-3 % i 2014 fra 2013, og det med Emirates som konkurrent i 4 av fjorårets 12 måneder?

Qatar (Doha) var ned 1,2%, så selv om man kanskje kan anta hele nedgangen kom i årets fire siste måneder så kan det ikke synes som Emirates har hatt noen stor effekt i 2014 på Qatar
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2015, 08:55   #340
haavig
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Vet man noe mer av trafikktallene hvem som har merket Emirates sin inntreden mest?

Swiss kuttet jo både frekvens i vinter og kommer stadig oftere med Helvetic, og i det siste synes jeg KLM i langt større grad nå bruker E190 på OSL-AMS. Men vet hverken om dette skyldes Emirates eller om det er en mer right-sizing av materiell?
Har også lagt merke til at KLM svært ofte er på OSL med E190 nå, tidligere synes jeg det var 'unntaket'.
haavig is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Emirates pensjonerer sin første 777-300ER Someone Flyforum 2 08-11-2016 11:20
Emirates EK160 - avgang fra Oslo 2.september 2014 Cecilie Bilder & foto 0 29-12-2014 16:34
SAS Trafikktall SEPT 2014 vstenhjem Flyforum 4 08-10-2014 13:19
Emirates med fine priser i C fra Kiev til Asia Jan-Apr 2014. (NB! Kort frist...) HS-TLD Reiseforum 0 15-12-2013 16:21
Emirates sin første 777-300ER er her... LN-OSS Flyforum 10 15-03-2005 18:35


All times are GMT +2. The time now is 01:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.