![]() |
|
![]() |
#321 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når man flyr economy så synes jeg det er greit med 6t til Dubai, en pause ute av flyet og klar for en neste økt. I Businessclass så skulle jeg holdt ut lenger i stolen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
... og jeg er som vanlig furten over at det er tre ganger saa dyrt DXB-OSL-DXB som OSL-DXB-OSL (for ikke aa snakke om OSL-DXB-SIN-DXB-OSL kontra DXB-SIN-DXB)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tydeligvis større betalingsvilje fra Dubai, men likevel overrasket over at det er så stor forskjell. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Samme herfra (Atlanta). Ser stadig billetter til under 4000 (t/r) fra Oslo, men sjelden særlig under USD 1000 (NOK 7500) motsatt vei ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by Twin Otter; 08-04-2015 at 09:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
EK har vært tilbake med 77L til OSL igår og idag. Det er vel en god stund siden vi har sett disse på EK159 nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy EK160(OSL-DXB)og EK332(DXB-MNL)her om dagen, noe jeg har gjort endel ganger før i Biz(har aldri fløyet monkey med EK). Understreker herved at dette er et typisk I lands problem men noe jeg bet meg merke i allikevel. Jo, ombord så blir man presentert for menyer etc og hva man vil ha av tilvalg å spise(typisk 3/4 retter å velge mellom).
Jeg forklarte som sant var at jeg kunne ønske meg middagsmaten servert noe nærmere ankomst DXB da jeg slettes ikke var sulten rett etter avgang OSL. Dette har gått fint før men nå plutselig var det håpløst for personalet å varme opp maten min senere all den tid kabinjenta(jeg skylder ikke på ho personlig)forklarte at all mat måtte varmes opp samtidig og at det ikke gikk å få det til senere. Det var alt nå el ingenting. Noe av dette hørtes merkelig ut men jeg takket så høflig nei til måltid overhode og tok kun noe småkjeks og nøtter samt cola light. Jeg har tross alt betalt ca 30000 t/r så noe litt utenom boksen kan man vel forvente el? Jeg er ingen fan av flymat men kjenner jo til Biz kantina i DXB og jeg pleier å like å være noe mett før jeg entrer denne(ingen kantine jeg skryter hemningsløst av for å si det slik hva gjelder matutvalg). Får mer veikrofølelse av den(men det er greit, det er rolig og fint der). Understreker at jeg kun har vært i Emirates kantina i DXB B bygget men vil tro at i A og C så er det tilsvarende. Hender jeg sågar tyr til en Whopper på Burgerking. Siden jeg betaler selv har jeg aldri tatt meg råd til å kjøre beste klasse fra OSL og det er mulig at First kantina er en helt annen opplevelse matmessig sett? På legget til Manila var det en Indisk person som satte seg opp da han ikke fikk 3 madrasser i stolen. Han var visstnok en hotshot i India, noe han lot kabinpersonalet få vite en rekke ganger og alt han fikk el ble servert var det noe galt med. Jeg holdt stort sett kjeft jeg på begge leggene og selv om jeg fikk servert en GT istedetfor Cola Light så lagde jeg ingen scene av det el det første benevnte. Jeg vet dog at det her på forumet fins kresne mennesker som vet hva de vil og hva de kan forvente flymessig sett(sikkert el også), så jeg bare lurer på om dette var litt under pari for min del el? Jeg misunner forøvrig ikke alltid jobben til de ombord for å si det slik jfr den indiske herremannen i 4B sete(jeg satt i 4D).
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. Last edited by Skuggenheimer; 29-04-2015 at 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Til orientering kan jeg nevne at konkurrenten Qatar praktiserer servering "on demand" fra hele a la carte-menyen ombord fra setebelte-skiltet slukkes etter avgang til setebelte-lyset slås på igjen før landing. Bare smil og velvilje uansett hva du vil ha til hvilket som helst tidspunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Fløy EK frem og tilbake forrige uke til DXB, dog i Eco. La merke til at crewet var en del mindre formelle og slappere enn på åpnings flighten jeg var med på. Så jeg deler litt ditt syn, selv om det var i en annen klasse. Forövrig stinn brakke begge veier med pax også i first. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
På turen ned til DXB var det relativt stinn brakke i Biz og jeg så etpar dukke inn i First kabinene også. I Eco fulgte jeg ikke så godt med men det var relativt tynt med hoder å se hvertfall i den første Eco kabinen nærmest 9D. Syntes også at det var en relativt tynn strøm men pax som gikk nedover i tuben. Fra Dubai kjører vel Emirates 3 daglige til MNL. Det er tydeligvis flust av OFW som skal hjem på "perm". Nesten alltid fulle fly i begge klasser(de har ikke First til MNL)og begge veier og til alle tider på året. Intet unntak 28.4.15. Biz kantina DXB B bygg: de har et sinnsykt godt arabisk brød der. Ligger pakket i folie. Jeg skal innrømme at det hender jeg tar endel stk og putter i lomma/bagen for å småknaske litt på dette neste flight.
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. Last edited by Skuggenheimer; 30-04-2015 at 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Dette stemmer forøvrig godt med hva jeg har hørt at Emirates selv ytrer om mottakelsen av ruten. Last edited by Cockpitview; 30-04-2015 at 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Qatar Airways tiĺbyr også on demand servering i C.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Var det -300 eller lillebror ? Booket 12.10 i januar . Da var det lillebror nå storebror..men det kan sikkert endre seg..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Emirates har alltid vært fleksible på når jeg vil ha maten på business og first. Vi har også flere ganger opplevd at de til og med er fleksible på economy hvis vi vill vente på grunn av unger som skal sove eller lignende..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vet man noe mer av trafikktallene hvem som har merket Emirates sin inntreden mest?
Swiss kuttet jo både frekvens i vinter og kommer stadig oftere med Helvetic, og i det siste synes jeg KLM i langt større grad nå bruker E190 på OSL-AMS. Men vet hverken om dette skyldes Emirates eller om det er en mer right-sizing av materiell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Qatar (Doha) var ned 1,2%, så selv om man kanskje kan anta hele nedgangen kom i årets fire siste måneder så kan det ikke synes som Emirates har hatt noen stor effekt i 2014 på Qatar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates pensjonerer sin første 777-300ER | Someone | Flyforum | 2 | 08-11-2016 11:20 |
Emirates EK160 - avgang fra Oslo 2.september 2014 | Cecilie | Bilder & foto | 0 | 29-12-2014 16:34 |
SAS Trafikktall SEPT 2014 | vstenhjem | Flyforum | 4 | 08-10-2014 13:19 |
Emirates med fine priser i C fra Kiev til Asia Jan-Apr 2014. (NB! Kort frist...) | HS-TLD | Reiseforum | 0 | 15-12-2013 16:21 |
Emirates sin første 777-300ER er her... | LN-OSS | Flyforum | 10 | 15-03-2005 18:35 |