![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Hva er folks erfaringer med hvor lang tid det tar normalt tar før Qatar-flighter blir postet til BAEC-kontoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]() Quote:
Edit: ser at poengene ble kreditert bare 4 dager etter returflighten min. Last edited by KristianSk; 28-04-2015 at 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
For de som måtte lure på om de får Tier Points når man reiser med EK på QF-codeshare, kan jeg bekrefte at man får det. I går tikket det inn 140 TPs på BAEC-kontoen min for en reise fra BKK til SYD på EK-metall. Det har vært litt forvirring ang. om disse flightene gir TPs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 200
|
![]()
Hei, jeg booket en billett med BA/AA i god tid før BAEC forandringene trådte i kraft. De lovet jo at alle bookinger som var gjort før 28. april skulle tjene avios og TP etter de gamle reglene.
Jeg var nødt til å forandre en av flightene på billetten, da AA forandret avgangstid på en connection. Så nå står det på ebilleten at billetten er utstedt den 21. mai, som er den datoen forandringen ble gjort. Så spørsmålet er om denne forandringen har gjort at jeg nå opptjener etter de nyre reglene? Noen som vet noe om dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,975
|
![]() Quote:
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Newcomer
Join Date: Mar 2013
Posts: 38
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,975
|
![]()
Vanskelig den der. Tror kanskje jeg ville valgt 62K. Men hårfint.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Newcomer
Join Date: Mar 2013
Posts: 38
|
![]()
Et argument for OF er at det med ujevne mellomrom dukker opp New First på denne ruten (ref http://ftdashboard.net/dest/las.htm). Da er det kanskje verdt å ta sjansen for å få en positiv overraskelse..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]() Quote:
Husk eventuelt å ta med pysjamas ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,975
|
![]()
Det kommer jo litt an på ja. Det er tøft med F-sete, selv om de er gamle og utdaterte.
Den gamle F-en til BA er litt sånn "tversover & røkejakke". Det blir kritisk med skinnlapper på albuene og en shiny Rimova eller Tumi er å banne i kirken. Enig i at rad 4 nok er bedre enn 5. De er omtrent like private (ikke så veldig), men 4A/K er altså mer stille. Når det er vanlig First, er ikke forskjellen så stor. Jeg har hatt begge og det er litt "same-same". Faktisk liker jeg alle First setene i jumboen omtrent like godt, med unntak av 1A/K (hvis jeg reiser alene). De er så tett at det er som å våkne med noen du ikke kjenner. Våknet over Australia en gang, bakfull og fæl, og stirret rett inn i øynene til en jente jeg ikke kjente. "What the F***" - rakk jeg tenke før jeg kom på hvor jeg var, og snudde meg. Digresjon over... Tøft valg. Jeg liker servicen og stylen i 2 etg. Men kan hende jeg hadde valgt F-seter allikevel. Det er 50/50 altså.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
|
![]()
Småtøft å våkne på den måten, Fnate!
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US). |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,997
|
![]() Quote:
Til min overraskelse nå fant jeg ut at man ikke trenger å BA en gang; det er nok å kjøpe 1000 poeng (ca. 300 kroner) eller få noen til å overføre e.l. - kjedelig Jeg har overkomplisert avios (trodde man måtte fly BA) og 36 måneders grensen ![]() Tar kanskje turen via LHR allikevel, så lenge jobben ikke stopper meg (er ikke akkurat den billigste turen). Eller kanskje jeg får poeng med LAN i sommer, og det teller jo som en bevegelse? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,997
|
![]() Quote:
Er "save reward-flights" på shorthaul bra? Jeg skjønner ikke helt hva man får ut av det (kjenner ikke helt BA-terminologi) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]() Quote:
OSL-LHR t/r er 452 kroner i taxes/fees med saver-ward, mens normale skatter på OSL-LHR t/r er 666 kroner Vedlagt eksempel på en vanlig økonomibillett
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Etter at BA la om uttaksprisen for bonusturer, og premiumkabinene ble vesentlig dyrere så har også oppgraderinger blitt dyrere. WT+ til CW kan eks. komme opp i 60.000 Avios t/r Oslo-USA.
Da er det viktig å ikke se seg helt blind på oppgraderinger, som er nesten umulige å få tak i. Eks med oppgradering bruk av 60.000 Avios OSL-DEN kjøpt WT+ oppgradert til CW 11.200 NOK , Opptjening uten status: 10826 Avios/220 TP Med sølv/gull: 16240 / 21652 Eks. med "money + avios" bruk av 60.000 Avios OSL-DEN kjøpt CW: 11700 NOK Opptjening uten status: 16240 Avios/360 TP Med sølv/gull: 21654 / 27066 Så i en del tilfeller er det mye mer lønnsomt å bruke kombinasjonen penger og avios enn å lete etter oppgraderinger. Raskere status og lavere avioskost dersom man reiser langt. NB! Mange variable her så frem med excel (Merk at oppgradering fra WT+ til CW er litt dyrere i low-season enn high) ...hvis jeg nå har regnet rett på dette her
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 13-08-2015 at 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Det er fast antall avios man kan velge, virker som det er avhengig av pris og klasse. (Velger jeg WT+ så får jeg ikke opp 60.000-valget)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,975
|
![]()
Da har det kommet nok en devaluering av Avios. På nytt er det USA uttak som blør. De har jo blødd rimelig kraftig allerede, og prisene har delvis gått fullstendig amok samtidig som tilgjengeligheten er null og niks.
transcont var en god deal før. Det er det ikke lenger nå. Nå er tiden kommet for det siste (tror jeg) hullet fra og med 2 Februar 2016 endres uttak på korte ruter. economy var 4500 bli 7500 business var 9000 blir 15000 first var 18000 blir 30000 Skattene er lave i USA. Det skal sies. Men en kort tur i USA på F koster nå ikke mer enn et par tusen kroner, så å bruke 30000 Avios på det er bra teit. Kort sagt er den eneste gode bruken av Avios i ferd med å bli oppgradering. Det er svært få andre gode deals.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? | robertaas | Reiseforum | 18 | 13-11-2016 15:58 |
Endringer i executive club | RJon | Reiseforum | 13 | 29-01-2015 12:39 |
Ny design på BA Executive Club kortene? | Fnate | Reiseforum | 5 | 01-07-2014 19:59 |
BMI DC: Slutt på Star og blir Executive Club | Chriscross | Reiseforum | 23 | 30-11-2012 18:24 |
Setevalg i BA Club World og oppgraderinger | Stian | Reiseforum | 22 | 04-01-2011 17:25 |