![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
ADD-ARN er jo bookbar til langt ut i desember. Håpe de kommer til OSL og ikke CPH.
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
De som har kjøpt billetter så langt frem i tid vil bli flyttet. Fra tilsvarende nedlellelser har ofte billetter vært tilgjengelige. Senest med AB fra OSL frem til kort tid før det ble offentlig. Det vil jo være snakk om svært få, men det er en annen sak. CPH har lagt ned betydelig prestisje og ressurser til å påvirke selskapets beslutning om å fly utenon CPH. Ressurser og subsidier OSL og ARN ikke er i nærheten av å kunne fremlegge til sammenligning. Keep on dreaming Kastrup ![]() Last edited by Cockpitview; 16-04-2015 at 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Maskinen står jo hele dagen på ARN, så det er ikke noe problem å legge inn en svipptur til OSL hvis man ønsker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Crewrest gjør dette da vanskelig uten ekstra sett med crew for en OSL rotasjon. OSL og ARN er tiltenkt som i en trekant fra ADD. Det gir ikke mye fornuft å fly frem og tilbake til ARN fra OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]() Quote:
Litt skeptisk til markedet, men helt klart bedre enn Linaes Aero Mozambique som fløy DC10 mellom CPH og Maputo på nittitallet ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Vil man fly en slik trekant samme vei hele tiden, eller er det klokt å kjøre motsatt annenhver gang?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Det blir spennende!
Jeg ble bare nysgjerrig på generelle betraktninger rundt en slik trekantrute fra dere som har innsikt. Tenker at pasasjerantall og -strøm spiller en stor rolle i slike operasjoner, men at cargo i alle retninger kan virke både pro og kontra for en retning. Kanskje er det ulike tradisjoner for virkedager det gjøres foretningsreiser? Hvilken bransje reiser på hvilke dager og hvor reiser de fra etc..
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Ang retning så har jeg ingen formening om det, men vil tro at du er inne på noe i ditt resonnement. Det kan jo også ligge begrensninger i slots og connections som gjør enkelte routinger mer gunstige enn andre i en trekant operasjon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
|
![]()
Rent reservasjons teknisk skaper en slik trekantrute endel artige utfordringer. Air France hadde i sin tid (FBU tiden) en trekantrute CDG-FBU-GOT-CDG som hadde samme rutenummer hele veien, mener aa huske at det var AF796, noe som gjorde at Reservasjons Systemene ansaa denne ruten som en rute fra Paris til Paris med mellomlanding i Oslo og Goeteborg. Siden Paris - Oslo hadde en hoeyere pris enn Paris - Goeteborg fikk man ogsaa utfordringer ved prising av billetter, kundene som skulle fra Paris til Goeteborg ville neppe betale et par hundre kroner ekstra for en mellomlanding i Oslo og om man byttet rute nummer i Goeteborg (eks. AF796 FBU-GOT og AF797 GOT-CDG) ville man utloese andre avgifter da det ville bli et flybytte.
Jeg tror at Ethiopian nok kommer til aa "common rate" ARN og OSL (samme priser) men rent avgiftsmessig (som er hoeyere enn det var paa FBU tiden) neppe vil utstede billetter fra f.eks. ARN med "flybytte" i OSL. Dette er litt paa siden, men vi har noen traader som er inne paa de noe samme utfordringene (eks. hvorfor ikke Emirates og gjengen i Sandkassa ikke tilbyr ruter via sandkassa til f.eks Soer Amerika).
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 307
|
![]()
Check-in skriver at CPH kanskje snapper ET fra ARN (og OSL):
http://www.check-in.dk/-afrikanere-s...h#.VTDG3WcqwhU Ethiopian Airlines er nemlig langt fremme i overvejelserne omkring at flytte selskabets skandinaviske rute fra Stockholm Arlanda til Københavns Lufthavn fra 31. oktober i år. Det fortæller en kilde med nært kendskab til Ethiopian Airlines til CHECK-IN.dk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
|
![]()
Høres lite logisk ut å legge ruten til den byen med den minste etiopiske befolkningen. Antar de kan regne...
Kunne like gjerne feedet inn til Arlanda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 386
|
![]() Quote:
Dog tænker jeg, at der er flere ting, som måske indgår i ET's overvejser: - at det ikke kan være optimalt med en groundtime på 10-14 timer. - kortere flyvetid til CPH, som på en returflyvning kan spare op til 1 time fra ADD - Gode feedermuligheder fra såvel Sverige og Norge gennem aftaler med SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,231
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Dette er som vanlig udokumenterte påstander fra Check-in.dk som føyer seg inn i rekken av fantasier og konspirasjoner som tidligere har blitt presentert fra denne bloggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]() Quote:
Og alle andre som har et ærend i svært store deler av Afrika |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
|
![]() Quote:
En trekant rute vil jo noedvendigvis endre paa groundtime - en kan neppe forvente at Transitt Passasjerene skal ha en transitt tid paa 8-10 timer paa Arlanda paa vei til Oslo, eller om man tok Ground stop paa OSL blir det vel fort et lite marked for ARN-OSL (8 timer layover) - ADD. Saa man kan nok ikke bruke dagens Groundstop som argument for CPH (dog er det jo lov aa forsoeke ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ethiopian 787-8 fra OSL til ARN | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 10-08-2018 08:46 |
Finnene kommer til Osl | putzmeister | Bilder & foto | 16 | 27-08-2011 19:11 |
Starbucks kommer til OSL | mckvakk | Småprat | 34 | 18-06-2011 01:13 |
Iron Maiden kommer til Bergen. kanskje i eget fly? | erlingjo | Flyforum | 1 | 15-12-2009 12:56 |
Kommer denne til OSL nå ? | G-COLE | Flyforum | 1 | 27-02-2007 11:33 |