![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 384
|
![]()
Det er umiddelbart kun den ene af CPH's rullebaner der gøres 8 meter bredere. Betyder det, at Ek's 380'er som de eneste skal bruge samme rullebane til landinger og take-off på trods af dual runway operations?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
![]() Men fra spøk til alvor: Gratulerer til CPH! Det ligger fortsatt mye prestisje å få en A380-rute. Så får vi håpe at det blir gjort noe med bemanningen i passkontrollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
|
![]()
Ville OSL vært kapabel til å ta i mot A380 på daglig basis med et års varsel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,400
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Jeg tror ikke man skal se seg blind på antall broer. Ja, en er nok snaut, men det er sjeldent døren og broen som skaper propp, men midtgangene. De boarder jo dagens maskin med over 400 seter med bare en bro. Og for endel av de som bruker tre broer så er jo i blant den siste broen forbeholdt relativt få |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 613
|
![]()
Gratulerer til CPH for sin målrettede og fremtidstenkende strategi. Vi har mye å lære av danskene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
I snitt bruker vi ca 30 min for boarding av DK A330 med ca 405 pax med bare en bro, så i teorien burde man klare 50% flere på 50% mer tid. Men charter-passasjerer er enklere og raskere å håndtere, de har mye mindre håndbagasje og de fleste er relativt tidlig klare ved utgangen. Det forutsetter også møtende crew som raskt og smidig kan lede passasjerene videre til rett etasje/midtgang. Og med assistanse og småting underveis så løper minuttene.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
|
![]()
Det er bare å gratulere CPH, Emirates og ikke minst oss forbrukere i Norden, som får enda flere seter å velge i når vi skal til Asia/Australia/Afrika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]()
Det blir stas med en ny stor fugl i CPH. Men jeg stiller nu allikevel spm iom at vi vet at det er masse cargo på EK sine B777 flyninger ut i fra OSL. Har ikke 777 vel så mye cargoplass som A380?
Jeg har tuslet endel ganger med EK fra OSL og har ikke vært så veldig imponert over belegget så langt(jule tur inkl). Så en A380 er vel kanskje a dra det vel langt. Men det er klart dette bare er observert med egne øyne så totalen(fyllningsgraden)over tid er vanskelig for meg å si noe om
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]() Quote:
Allerede diskutert og besvart i en annen tråd: Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Grattis til CPH, men fritt for ikke å ankomme sikkerhetskontrollen på ankomst C-pir samtidig som denne fuglen ... Skrekk og gru.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
I høst, da ruten ble igangsatt, er det korrekt som mange skriver, at maskinen gikk med opp mot 50 tonn med fisk som motvekt for pax load. Det er en stor fordel at OSL kan mate maskinene med denne typen cargo i lavsesonger. Hva som er gledelig er at QR ser ut til å holde loaden ut fra OSL, på tross av at EK har skylt inn over OSL. Observante medlemmer vil nok også kunne registrere frekvente Mercedes besøk med Bislett Limousine på OSL i forbindelse med EK's ankomster og avganger. Både business og spesielt First går visst meget godt hvor sistnevnte er nesten utelukkende knyttet til privatmarkedet. Last edited by Cockpitview; 14-04-2015 at 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Det er kanskje få bedrifter som tillater First men desto gledelig og igjen få bekreftet at First selger godt. BA har selv uttalt det samme og er overrasket over andelen First reisende fra Norge. Lurer på om de merker noe til EK sin inntreden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,400
|
![]()
Emirates har nå lansert seteplanen for deres 2-klasses A380 som skal brukes til CPH. De velger og beholde business der den er i dag, dvs bakerst i andre etasje. Som kjent så bare 58 seter så den krympes også et par rader. Det gjør at de blant annet kan beholde baren på samme sted som i dag. De ekstra økonomi setene kommer da fremst i andre etasje i en 2-4-2 konfigurasjon, mot 3-4-3 i etasjen under, og vil således bli et veldig bra produkt. Både pga konfigurasjon, men også pga hvor stille det er foran i en A380
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Seatguru har setekart her:
http://www.seatguru.com/airlines/Emi..._Two_Class.php
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,400
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Er du sikker på det Someone, det er vesentlig forskjell på dørplassering mellom 1. og 2. etasje på A380, og for meg synes plasseringen være helt OK.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,357
|
![]()
Kan man reservere sete ved bestilling av billetter hos Emirates, eller er det andre regler som gjelder?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Scanflyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
|
![]()
Man kan reservere seter med en gang man bestiller billetter hos Emirates
![]()
__________________
Upcoming flights: Tja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,400
|
![]() Quote:
Ja, økonomikabinen i andre etasje vil strekke seg bak døren med noen rader |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates A380 på CPH | mackover | Bilder & foto | 4 | 02-12-2015 14:12 |
Emirates med første operatør med >600 seter i A380 | Someone | Småprat | 8 | 29-07-2015 10:23 |
Thai med A380 i CPH fra W13-14 (Rygte) | KHANSEN | Flyforum | 17 | 03-02-2013 15:00 |
A380 Emirates fra Preikestolen | gabriboston | Bilder & foto | 2 | 13-10-2011 17:32 |
Første reise med Emirates A380 på business | gardkarlsen | TripReports | 44 | 12-04-2009 21:14 |