![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Stämmer nog bra nu när du säger det, det var nog mer ett ägarkrav.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 639
|
![]() Quote:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
Det er netop blevet bekræftet fra vores Fleet Management, at CRJ900 forbliver i SAS´flåde.
Så skulle det ligesom være på plads. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Newcomer
Join Date: Dec 2009
Posts: 15
|
![]()
SAS kunne antakelig fint klart seg med Q400 på mange av CRJ900 rutene... men vi må ikke glemme hele poenget med at SAS i det hele tatt opererer CRJ-900.
SAS var launch customer på Q400, og CRJ 900 ble gitt billig til SAS som en erstatning med bakgrunn i de stygge understellsproblemene med Q400 - som førte til flere ulykker... Det er ikke bare, bare å være lauch customer, Comet-en er vel det verste eksempelet, men SAS kunne ikke fortsette å operere Q400 etter svartmalingen knyttet til serien av uhell, selv om disse feilene per i dag er utbedret og selv om Widerøes NG-versjoner er betydelig driftssikre og økonomiske, og antakelig et bedre økonomisk alternativ enn CRJ-en på flere ruter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
SAS har lært. Nå er det opplest og vedtatt at alt skal være 'hyllevare' for å unngå nettopp slikt. Dette gjelder ny-inventaret på 737 såvel som 330/340-oppgraderingene.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,607
|
![]()
Da har LN-RNL blitt OY-KFM igjen...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,607
|
![]()
Litt rask i lesingaher ser jeg, ser nå at den står som OY-KFM ''not taken up'', så da ble den LN-RNL...men OY-KFM nå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,309
|
![]()
Hva var årsaker til omregistreringen? Kan ikke Cimber fly med norskregistrerte fly på sin AOC?
Men hvorfor var det "the odd one out" og havnet som eneste CRJ-900 på norsk register da den ble levert? Dette var vel også eneste CRJ-900 med LN registering? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Har sett et bilde av CRJ-900 OY-KFF som var tatt 13.april i Stuttgart, som viser at den har fått Cimber Air logo helt nederst på skroget foran på babord side, dvs rett bak inngangsdøren og under "Airlines" i "Scandinavian Airlines" titlene.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,607
|
![]() Quote:
![]() ![]() Foto: Erlend Karlsen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS CRJ-900-fly på bakken for inspeksjon (Cimber A/S) | jameson82 | Flyforum | 25 | 01-06-2016 08:44 |
SAS CRJ 900 | B767 | Samlerhjørnet | 1 | 18-12-2011 01:14 |
SAS sine CRJ-900 og håndbagasje. | Whatever | Reiseforum | 8 | 10-11-2010 13:58 |
CRJ-900 OG SAS | OSL-MRU | Flyforum | 3 | 29-01-2010 12:59 |
SAS CRJ-900 kommer | sk931 | Flyforum | 55 | 04-12-2008 23:18 |