Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-04-2015, 15:33   #21
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Tror ikke noe er offisielt bekreftet ennå.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 15:41   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,267
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Skal ikke se bort i fra det. Andre tips er cargo ops på OSL, og kanskje til og med pax til HEL. Og så er jeg fremdeles overrasket over at ingen arabere, og kanskje spesielt QR/EY med 319/320 ikke har landet på GOT enda. Uforståelig.

Når de frem til GOT når DOH-ARN og DOH-CPH med QR sine A319 vel var i grenseland?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 15:55   #23
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Når de frem til GOT når DOH-ARN og DOH-CPH med QR sine A319 vel var i grenseland?
QR og OSL regnet på det i sin tid og de mente deres 319 stoppet i Strømstad men det er mulig det var en liten forenkling av virkeligheten.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 18:39   #24
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
QR og OSL regnet på det i sin tid og de mente deres 319 stoppet i Strømstad men det er mulig det var en liten forenkling av virkeligheten.
GOT er utvilsomt stor nok til å kunne klare en daglig 330-200/787
Således aktualiserer jo samtlige selskap i sandkassa seg.

Jeg mener helt bestemt at GOT passer godt in i ekspansjonspolitikken til Etihad. Utfordringen her er nok at det allerede er en flyplass 30 mil lengre sør som nok må anses som den mest ivrige i arbeidet for å kunne krone seg som første destinasjon i Skandinavia for dette selskapet.
Det skal mye til for GOT å hamle opp om det, selv om de åpenbart har de beste forutsetningene av samtlige store skandinaviske flyplasser.

Qatar har de beste forutsetningene i forhold til materiell, flytype, marked og rutenett. De er jo også modne i Skandinavia og har egentlig overrasket meg ved ikke å vise åpen interesse for GOT.
5 ukentlige 330-200 fra GOT ville garantert gitt avkastning.

Emirates tror jeg blir litt for stor i første omgang for GOT. Ikke at de ikke klarer å fylle maskinen, men jeg tror det ligger flere prestisjetunge ekspansjoner andre steder før interessen faller på GOT.

Det sies dog at Qatar sitt Oneworld medlemskap satte hinder for åpning av HEL i 2014. Emirates har selv sagt at Helsinki kommer i 2015/16. Det er nok bare et spørsmål om tid før de lanserer rute fra den finske hovedstaden.

Last edited by Cockpitview; 08-04-2015 at 19:22.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 22:35   #25
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
GOT er utvilsomt stor nok til å kunne klare en daglig 330-200/787
Således aktualiserer jo samtlige selskap i sandkassa seg.

Jeg mener helt bestemt at GOT passer godt in i ekspansjonspolitikken til Etihad. Utfordringen her er nok at det allerede er en flyplass 30 mil lengre sør som nok må anses som den mest ivrige i arbeidet for å kunne krone seg som første destinasjon i Skandinavia for dette selskapet.
Det skal mye til for GOT å hamle opp om det, selv om de åpenbart har de beste forutsetningene av samtlige store skandinaviske flyplasser.

Qatar har de beste forutsetningene i forhold til materiell, flytype, marked og rutenett. De er jo også modne i Skandinavia og har egentlig overrasket meg ved ikke å vise åpen interesse for GOT.
5 ukentlige 330-200 fra GOT ville garantert gitt avkastning.

Emirates tror jeg blir litt for stor i første omgang for GOT. Ikke at de ikke klarer å fylle maskinen, men jeg tror det ligger flere prestisjetunge ekspansjoner andre steder før interessen faller på GOT.

Det sies dog at Qatar sitt Oneworld medlemskap satte hinder for åpning av HEL i 2014. Emirates har selv sagt at Helsinki kommer i 2015/16. Det er nok bare et spørsmål om tid før de lanserer rute fra den finske hovedstaden.

Hva med å komme med noen begrunnelser for alt du sier?
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 22:49   #26
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Hva med å komme med noen begrunnelser for alt du sier?
Hva konkret savner du?
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2015, 10:09   #27
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by ThomasB View Post
Jeg troede allerede, at fragtfly til OSL var mere eller mindre besluttet.
Har det kommet noe mer rundt dette ryktet?

Må da være et stort behov, da Asiana's 744 fløy ut mye laks ut fra OSL pr uke.
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Boeing tester fremtiden LN-VLE Flyforum 0 19-08-2012 12:55
Heathrow og fremtiden Vede Flyforum 1 27-09-2010 20:10
Fremtiden for 100LL Speedbird Flyteknisk forum 4 05-06-2009 22:48
Flere fly i fremtiden... Trety Flyforum 1 13-07-2006 16:05
Fremtiden er ..... LN-MOW Flyforum 6 25-08-2005 20:36


All times are GMT +2. The time now is 23:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.