![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
Emirates sin sjef kommer til København torsdag hvor han skal presentere Emirates sine fremtidsplaner for det skandinaviske markedet.
Så får vi se hvor mye håndfast som faktisk kommer, men der at danskene spekulerer i en økning på CPH http://www.standby.dk/emirates-oeger-i-koebenhavn/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Det vil ikke være unaturlig at de øker til doble daglige der nede. Har mer tro på det enn 380 ops selv om jeg tror CPH kan være veldig interessert i PR effekten av dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]()
Så får vi se hvor lang tid det tar før vi får en EK-freighter på OSL. Virker som et umettelig cargomarked ut fra OSL. Selv med dager med lavt pax-belegg er vi på maksvektene på 77W på grunn av store mengder cargo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
Problemet her er vel inn, slik at for EK i dag fyller dagens flight til maks også sender resten på lastebil til CPH?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]() Quote:
Men, ja. Det blir sendt frakt med lastebil til CPH/HAM bl.a. Mener å ha hørt at de sender til AMS ved noen anledninger også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]() Quote:
EK cargo ved OSL er flinke til å finne løsninger og alternativer. Utfordringen er plass videre fra DXB. 380 er et flott fly til mye, men for cargo og spesielt den litt spesielle cargo vi har fra norge er det et crap fly. Alt for lite plass cargo space på maskinen, så man sliter ofte med plassen videre ex DXB når det er 380 involvert.... S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Noen signaler om Gøteborg er vel også kanskje en mulighet? Men en eventuell lansering tar de vel i selve Gøteborg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 380
|
![]()
Lidt om arrangementet her:
http://presidentsinstitute.com/copenhagen-summits/ Der er vel mere et summit for business leaders, så ikke sikkert, at der overhovedet kommer noget nyt dér. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Da har vi fått litt info om EK i Skandinavia. De reduserer på OSL og ARN til 6u fra 1.okt til 30.nov. Er vel lavsesong men overrasket likevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Det har du rett i. Det er vel strengt talt nesten snakk om en økning i antall seter uten at jeg er fullstendig oversikt over hvilke dager de benyttet L kontra W.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
一期一会
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
|
![]() Quote:
Hva er det som er typisk og hva går det mye volum av i eksport? Edvard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: CPH
Posts: 125
|
![]() Quote:
Men klart det har en vis PR effekt at brøste sig med A380 destination. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Fisk fisk fisk.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
Det som truckes inn, kan jo også truckes ut. Trodde fisk var litt mer "tidsbegrenset" gods, slik at det kanskje hadde lønnet seg å trucket ut det som kom inn til OSL. Men nå er jeg også langt på jordet over min viten på dette punktet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Norge eksporterte 999 000 tonn laks i 2014 hvilket tilsvarte en verdi på 43,9 milliarder NOK. Verdien økte med 11% fra 2013, mens vektmessig var det 4% økning. Rundt 1,4% av eksporten gikk til Øst-Asia.
I tillegg til dette eksporterte Norge regnbueørret for 2,34 milliarder NOK som tilsvarte 50 700 tonn. Kilde: Norges Sjømatråd
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
From October 1st, Emirates will operate twice daily at Zurich with A380s. Its second daily flight, currently operated by a B777-300ER, will gain the A380.
1 stk. ledig B777-300ER til CPH? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing tester fremtiden | LN-VLE | Flyforum | 0 | 19-08-2012 12:55 |
Heathrow og fremtiden | Vede | Flyforum | 1 | 27-09-2010 20:10 |
Fremtiden for 100LL | Speedbird | Flyteknisk forum | 4 | 05-06-2009 22:48 |
Flere fly i fremtiden... | Trety | Flyforum | 1 | 13-07-2006 16:05 |
Fremtiden er ..... | LN-MOW | Flyforum | 6 | 25-08-2005 20:36 |