Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-03-2015, 10:11   #1
BårdK
ScanFlyer Silver

Lufthansa Oppgradering med Lufthansa?

Noen som vet om det er noen muligheter for å oppgradere LH-flighter ala Optiontown eller liknende?
Old 04-03-2015, 11:28   #2
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Default Re: Oppgradering med Lufthansa?

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Noen som vet om det er noen muligheter for å oppgradere LH-flighter ala Optiontown eller liknende?
Det er kun mulig å opgradere de aller dyrest billettklassene i ver klasse for ca 45.000 poeng per legg mener jeg og huske.
Men LH opgraderer egene og andres status kunder noen ganger.
Plus at M&M senator og oppover får upgrade vouchers.

Du skriver ingenting om hvilket bonusprogram du har.
Option town har de ikke.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 12:14   #3
apeks
ScanFlyer Silver

I tillegg kan man i alle fall på langdistanse legge inn "bud" på å en høyere klasse via bookingen på Lufthansa sine sider. Så får man vite om man får det eller ikke før avreise.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 14:42   #4
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Men LH opgraderer egene og andres status kunder noen ganger.
Stemmer det. Er selv *A Gold (Aegean Miles & Bonus) og flytting fra eco til biz skjer stadig vekk - sist gang på førjulstur med madammen OSL - MUC.
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 14:58   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Stemmer det. Er selv *A Gold (Aegean Miles & Bonus) og flytting fra eco til biz skjer stadig vekk - sist gang på førjulstur med madammen OSL - MUC.
Stadig vekk, hørtes voldsomt ut. Jeg har fløyet bøttevis med LH i economy og aldri opplevd det. Har stort sett aldri blitt oppgradert på noe short haul, uansett status i noe som helst selskap. På 10 år og rundt 500 flights er det ganske nøyaktig slik.

SAS - 2 Upgrades fra aisle see i economy til midtsete i economy extra.
BA - 1 Upgrade fra economy til business.

Thats it, og jeg har hatt gullkort i SAS i 10 år. På longhaul er det en annen sak. Har aldri fått noe på LH, men hos SAS og BA

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 15:01   #6
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Stadig vekk, hørtes voldsomt ut. Jeg har fløyet bøttevis med LH i economy og aldri opplevd det. Har stort sett aldri blitt oppgradert på noe short haul, uansett status i noe som helst selskap. På 10 år og rundt 500 flights er det ganske nøyaktig slik.

SAS - 2 Upgrades fra aisle see i economy til midtsete i economy extra.
BA - 1 Upgrade fra economy til business.

Thats it, og jeg har hatt gullkort i SAS i 10 år. På longhaul er det en annen sak. Har aldri fått noe på LH, men hos SAS og BA
Stadig vekk kan nok tolkes feil ja, men ut i fra din statistikk og tall har jeg nok åpenbart vært mer heldig med mine treff. Vi får vel legge til grunn at forskjellen ligger i EBG / A3G.

Ut i fra det folk snakker om høres det uansett ut som BA er mer ivrige på oppgraderinger, i alle fall på long haul.
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 15:11   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Stadig vekk kan nok tolkes feil ja, men ut i fra din statistikk og tall har jeg nok åpenbart vært mer heldig med mine treff. Vi får vel legge til grunn at forskjellen ligger i EBG / A3G.

Ut i fra det folk snakker om høres det uansett ut som BA er mer ivrige på oppgraderinger, i alle fall på long haul.
Da er vi enige.

Det siste der vedr BA er nok også rett. De har jo forferdelig mange business seter i en del av flyene

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 15:48   #8
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Heisann!

Sitter med litt samme følelsen som Fnate, at selskapene ofte er litt "grådige" på upgrades.

Har fått en del ganger på SAS til/fra USA og Asia, samt med Thai flere ganger til/fra Thailand. SAS stort sett til Pluss, Thai fra eco til Business.. Intra Nor/Eu med Sk har man med ujenve mellomrom blitt flyttet rundt. Men med nødutgang booket sier jeg ofte nei takk om det er midtsete jeg tilbys..

Lufthansa fikk vi et par ganger da de fløy fra TRD, men tror det var mye pga gatecrew på Værnes kjente oss igjen. Ellers lite ja.

BA fikk jeg også til WT+ over til Vancouver for et par år siden. United er gnien.. Men bruker også å spørre pent om det går an å kjøpe upgrade, og mange som sier at "det tilbyr vi dessverre ikke" sier så i neste ledd at: "Men jeg ga deg et sete foran uansett sir)

Så er man snill og hyggelig og ikke forventer noe, kan det hende når du minst venter det.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 16:01   #9
jufix
ScanFlyer Blue

Har blitt oppgradert 1 gang short haul på KLM, da som FB Silver. Har vært EBG og EBD i 4 år nå, aldri blitt oppgradert hos noe *A på longhaul.

Jeg flyr mye. Både Long og Short Haul, mitt nye EBP medlemskap skulle vel være bevis for det.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 17:07   #10
BårdK
ScanFlyer Silver

Takk for svar alle sammen. Reisen er OSL-MUC i økonomi, kort tur på 2 timer pluss, så det går greit. Tenkte at dersom det var noe ala Optiontown kunne jeg prøvd det, også for å skaffe noen skarve poeng ekstra. Er EBG.
Old 04-03-2015, 19:33   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vil legge til at vi har vært 8 år *G nå. Og flyr mange turer i året via FRA eller via MUC ( stop i MUC også ). Aldri oppgradert fra OSL , men noen få fra MUC .
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 21:21   #12
3cseat
ScanFlyer Silver

Har blitt oppgradert med LH noen ganger, men alltid på SH. Flyr ikke ofte med LH, 4-6 flighter i året kanksje, men har vel blitt oppgradert en 3-4 ganger de siste 5-6 årene. Har tydligvis hatt flaks, men hyggelig er det jo
3cseat is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules