![]() |
|
![]() |
#201 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]() Quote:
Så istedenfor å prate med ledelsen slik man gjør i normale land, så legger de ned arbeidet for å ramme 3dje part + arbeidsgiver.. Håper det kommer mer direkte ruter slik at man slipper CPH... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,783
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
SK944 går nok ikke på rute i dag.. Vi sitter nå fremdeles i flyet her på ORD, de får bare produsert kald luft i kabinen. Snodig å se C klasse klientellet i jakker og luer, sittende under tepper. Det er kaldt her.. Nå er vi inne til gate for 2. Gang.. Begynner å bli sulten nå!!
4 timers forsinkelse så langt, vil vel påvirke flyet fra CPH til ORD også vil jeg tro.,
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 25-02-2015 at 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Da er avgangen kansellert, vi inkvartert på hotell. Her har selvsagt hotellet stengt kjøkken, så ingen mat.. "SAS" personalet som delte ut vouchers lovet dyrt og hellig at mat var det ordnet med på hotellet ja... Ikke happy kunde her nei...
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]() Quote:
Dagens SK943 CPH-ORD er forøvrig kansellert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
AirBussjåfør
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 414
|
![]() Quote:
Last edited by CaptainMorgan; 26-02-2015 at 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
|
![]()
SAS, SK943 cruiser fra CPH mot ORD nå, omlag 2 T og 20 min forsinket.
STD: 15.40 cet. - STA: 18.10 cst. ATD: 18.01 cet. - ETA: 19.57 cst. PS: Flys forøvrig av LN-RKP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]()
Innstilt i dag:
SK944 ORD-CPH SK984 NRT-CPH SK998 PVG-CPH SK996 PEK-CPH |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,154
|
![]()
Og skulle IC mot formodning gå til CPH kan det være vanskelig å komme seg videre for de som skal det..
Kinkig situasjon! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Vist dette er en ulovelig aksjon, som noen nevner, så må det vel gå ann å kalle inn svensker og nordmenn til å fly IC fra CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Melding fra moderator
Vennligst bruk denne tråden kun for status. Diskusjoner rundt politikk, etikk og arbeidsforhold henvises til, for eksempel, denne tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=130529 |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Det gjøres sikkert, men det krever litt 'lead time' og det er vel heller ikke ubegrenset med folk tilgjengelig ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,276
|
![]()
Ser ut som SK907 blir 2,5 time forsinket i dag, men det gjelder også UA39. Dårlig vær på EWR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
|
![]()
SAS, SK904 cruiser over Sør-Norge nå mellom EWR-ARN, den ser ut til å være skikkelig sent ute! Den lettet ca 4 timer og 10 min etter skjema fra EWR i følge Flightradar.
STD: 17.55 EST. - STA: 07.40 CET. ATD: 22.06 EST. - ETA: 11.01 CET. REG: LN-RKM. Dårlig vær på EWR eller tekniske problemer? Edit: Etter en sjekk av Departures på Arlanda på FR24 så ser jeg også at samme fly skal over dammen som SK945, opprinnelig avgang: 10.15 CET, ny avgang: 13.25 CET. Last edited by ForeverSAS; 02-03-2015 at 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Ser ut som UA og DU også har problemer fra New York, sannsynligvis været.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
|
![]() Quote:
![]() Deretter skal samme maskin fly som SK907 over dammen igjen, opprinnelig avgangstid er 11.00, mens ny avgang er satt til 13.50 i dag. UA39 hadde opprinnelig tid 11.15, men denne er flyttet til 14.09 står det, så da later det til at New York har skikkelig dårlig vær. Last edited by ForeverSAS; 02-03-2015 at 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]()
Har vært på både EWR og JFK en rekke ganger men, bank i bordet, aldri ved uggene værforhold. Hvordan er brøytekapasiteten "over there". Har de handlet inn redskap fra Gjøvik? Vil en 3-4cm med snø skape kaos?
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
problemet er ikke alltid snøen i seg selv, men vinden som pleier å følge med. Deicingkapasiteten er også lavere og trafikkvolumet høyere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Nei, ærru gæærn!!!
![]() EWR er dog ikke av de verste, og de klarer, som OSL, stort sett å holde en bane åpen. Men når det blåser som det ofte gjør, fyker det igjen så fort at den andre enden allerede er fokket til når de er kommet til enden. Og da er det 'game over' uansett hvor mye utstyr man har. 'Ekstremværet' er ofte hardere her enn i Norge, og gjerne med mer is, som tar lenger tid å fjerne både fra bane og fly. Man har relativt mye deicingutstyr, men her har man også problemet at man ofte slipper opp for væske. Væsken er dyr og har begrenset lagringstid, og det kan være vanskelig å beregne når man trenger den. Å sitte med 'fulle tanker' over tid er uaktuelt da det er for dyrt. Trafikkvolumet er også langt større enn f.eks. på Gardermoen, og selv om man kan deice 15-20 fly i timen, sier det seg selv at det blir en uholdbar backlog. Siden man heller ikke kan holde folk ombord i mer enn 4 timer, er man 'nødt' til å brutalt kappe ned trafikkvolumet ... Det er ganske komplekst og mange faktorer. Kostnader er selvfølgelig også en viktig faktor. Har man sne en eller to ganger i året er det ganske enkelt ikke finansielt forsvarlig å kjøpe inn mye utstyr, som ikke bare skal anskaffes, men også vedlikeholdes og ha opplæringsprogrammer. Da er det bedre å gå i dekning så lenge det står på og rydde opp etterpå. Brutalt? Ja, men desverre nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status) | Airbus 330 | Flyforum | 159 | 11-05-2025 11:10 |
SAS, Antall SAS Avganger/Ankomster fra Evenes | Tarzan | Småprat | 3 | 05-04-2015 02:54 |
Oversikt/ forsinkelser - Wizzair KTW-NAP 2/8 | Jonek | Småprat | 7 | 27-08-2014 19:47 |
Hjelp til å finne oversikt over avganger fra OSL 19. April 2010? | -Daniel92 | Flyforum | 7 | 15-10-2010 22:04 |
DAT med ni kansellerte avganger fra Florø i går | FlightDeck | Flyforum | 19 | 03-02-2008 23:36 |