![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Skal man synes at dette er en ekstraordinær omstendighet som hjemler fravik fra regelen? Saken har uansett vakt en smule oppmerksomhet rundt om på line..., og egner seg vel kun til å sette bransjen i et uheldig lys! Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
..
Hesthammer har uttalt seg i saken, og er fordømt nødt til å forsvare gjennomføringen av flygningen. Men han og operativ avdeling vet meget vel hva OM-A sier om dette. Så blir det vel en pekefinger fra Tilsynet. Uansett - dette fraviket får ingen konsekvenser. Man skal bare ikke ha for mange av disse... Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]()
Dette koker nok bort i ingenting. det er det som er så behagelig med flag of convenience. Hvis tilsynet i Norge kommer med noe mer enn enn liten pekefinger kan jo Thaiwegian ta en O'leary, å si at flyene er EI registrert og dermed Irsk territorium, kommer Irske CAA kan han jo si at de flyr på Norsk AOC og har ingenting med Irland å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
Så lenge det er et engangstilfelle, er det vel egentlig ingen grunn til å reagere mot selskapet på annen måte. Fartøysjef bør uansett få en 'written warning' for ha brutt regelverket og muligens en refresher i CRM. Øvrige reaksjoner blir vel opp til selskapet når de får begge parters forklaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
|
![]()
En liten tanke ang tilsyn med regelverk, ansvar/sanksjonsmuligheter;
Er det mulig at dagens modell mtp tilsyn/ansvar for oppfølging og sanksjoner er utdatert? Jeg tenker da spesiellt på den nye trenden med kompliserte selskapsstrukturer, globalt marked og flytting av fly mellom registreringsland og forskjellige AOCer. Dagens system er jo ikke konstruert for en slik virkelighet what so ever.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
Det er jo forsåvidt ikke noe nytt, dette. Særlig i charterverdenen har jo wetlease og utstyrbytte vært normen lenge. Så hvis ikke Tilsynet vet hvordan 'kommandolinjen' går, er det særdeles dårlig stelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Ser at flere spekulerer i press og selslaps struktur som argument for at flyet tok av med kun 5 CC.
Ser man på DU sine operasjoner så langt, så har jo flere av deres forsinkelser vært knyttet til regelverket. Crew utgått på tid med mer. Da i caser som allerede har vært glohete i media gjennom følge forsinkelser osv. Man kan jo diskutere DU opp og ned, men jeg ser ikke noe som tyder på at de bevisst strekker dette regelverket for å unngå forsinkelser. Jeg tenker da at ville faktisk kapteinen tatt av fra JFK om han visste at dette ikke var lovlig? Last edited by Cockpitview; 22-02-2015 at 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 65
|
![]()
http://m.db.no/2015/02/23/nyheter/lu...gian/37861529/
"Norwegians GIGANTFLY av typen Dreamliner" ....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 391
|
![]()
Litt uprofesjonelt av mannskapet å videreformidle sin usikkerhet til passasjerene. Når det gjelder de vanskelige snøforholdene så har jeg det inntrykket at flyplasser i USA, der det vanligvis ikke er mye snø, er kjappe til å trykke på stoppknappet hvis det snør for mye.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
http://sputniknews.com/europe/20150223/1018622269.html
Quote:
W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hvilke nasjonaliteter stod bestningen av? De fem som ble igjen hadde da en annen oppfatning enn de andre. Hvorfor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
Dette virker fortsatt som hovedsaklig et CRM, kommunikasjonsproblem. "Flere tonn snø på flyet". Ja, det er normalt med snø på flyet i snøvær. Dett var vel ikke snakk om å ta av uten å de-ice flyet?
" Andre selskap kansellerte flighter" Ja, det er normalt at store selskap med mange flighter kansellerer flere flighter på forhånd for å forebygge noen av problemene man venter seg ved værkaos. At kabinbesetningen skal ha stillt seg opp og gitt uttrykk for at de var bekymret for sikkerheten er mildt sagt oppsiktsvekkende. Ikke akkurat optimalt løst av noen av partene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Det som bör gjöres i en slik situasjon er at kaptein og styrmann forteller hvorfor dette er ok, sörger for at alle er med i loopen og tar bekymringene til kabinen på alvor. Det som eventuelt ville värt oppsiktsvekkende er om en eller flere i kabinbesetningen har bekymringer og ikke sier noe. Alle ombord er ansvarlige for sikkerhetsarbeidet, og alle ombord har en oppgave. Gjensidig respekt er alfa omega for god crm og ikke minst arbeidsmiljö. Last edited by SAS-Steward; 23-02-2015 at 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
100 pax i kabin kapteinen dro fra flyet etter å ha landa på feil flyplass.. | TigerBlack | Flyforum | 1 | 17-11-2010 11:19 |
Sendte jagere etter Norwegian-fly | sail4fun | Flyforum | 52 | 23-08-2010 06:50 |
Norwegian-fly måtte sikkerhetslande etter fuglekrasj | sail4fun | Flyforum | 9 | 14-11-2009 14:18 |
Feil med trykkabinen - kapteinen fly i lavere høyde.... | Tommy777 | Flyforum | 14 | 04-05-2007 10:14 |