Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2015, 21:27   #1
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Ryanair Fullemann Riga-Dublin

Ikkje bra:

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyhe...rticle66625.ab

Ser ut til at det var mange som ville ta et tak...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2015, 21:33   #2
Tjab
Upgrade me....

Default Re: Fullemann Riga-Dublin

PCP eller noe tipper jeg.

Kjøttskalle anyhow. Får satse på at han tar litt for mye en dag og gjør grønnsak ut av seg

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2015, 22:21   #3
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Dette er desverre et ganske stort problem.
Jeg flyr frekvent til baltikum og opplever spesielt på disse rutene at det alltid nesten uten unntak, er en gjeng med karer som lar det gå sport i å tømme et helrør under flighten med medbrakt.
Med nesten alltid fulle fly, er det svært vanskelig å fange dette opp for crewet før flighten går over i nedstigning. Som oftest harmløse og muntre, men fullstendig uforsvarlig og som oftest karer det ikke frister å gå i ringen mot.

Hadde en flight til RIX nå i Januar fra OSL i en Q400 fra Air Baltic.
Glissent belegg og satt nesten bakerst i maskinen med to av mine kunder.
På setet bak meg ble jeg under flighten oppmerksom på en ung kar som oppførte seg svært
uforutsigbart og som viste seg å bli et større og større uro moment. For å gjøre en lang historie kort, så ble det bare værre og værre og han ble bare mer og mer aggressiv. Flyvertinnene klarte ikke å få han til å sette seg og han vandret rundt i midtgangen og bråket med flere pax selv etter at hjulene var satt ut for landing. Da flyvertinnen for ente gang tok av seg sitt setebelte og gikk for å få han på plass, gikk han rett i ansiktet på henne. Jeg vurderte raskt mine 193cm og 95kg opp mot hans ca halvparten av masse og dro han tvert ned i gulvet og presset han inn på et sete hvor jeg mer eller mindre satt på han til vi landet.
Da vi taxet inn forstod jeg på flyvertinnene at Politiet var rekvirert. Overraskende nok så slapp kapteinen av alle passasjerer før Politiet kom inn og tok over på en måte som neppe kan tilsies å reflektere welcome til Riga plakaten i ankomsthallen.

Men til poenget, jeg hadde klikka fullstendig og uten å nøle regelrett tatt telefonen om noen hadde nyttet dette som underholdning og filmet min inngripen. Jeg finner det utrolig respektløst både ovenfor den som er utagerende og de som inngriper.
Det ligger som oftest mer tragisk bak enn bare spriten når slikt skjer og jeg synes det er fullstendig uansvarlig å filme slikt for egen vinning.

Det er ikke uten grunn at man ikke får drikke medbrakt ombord....

Last edited by Cockpitview; 13-02-2015 at 22:26.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2015, 08:12   #4
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Men til poenget, jeg hadde klikka fullstendig og uten å nøle regelrett tatt telefonen om noen hadde nyttet dette som underholdning og filmet min inngripen. Jeg finner det utrolig respektløst både ovenfor den som er utagerende og de som inngriper.
Det ligger som oftest mer tragisk bak enn bare spriten når slikt skjer og jeg synes det er fullstendig uansvarlig å filme slikt for egen vinning.

Det er ikke uten grunn at man ikke får drikke medbrakt ombord....
Du har min sterkeste medfølelse, på 31-bussen hjem for rundt to uker siden segna en narkoman om i nabosetet mitt. Overdosen hadde stoppet hjertet. Jeg og en annen ilte til for å hjelpe, resten av bussen stod og måpte mens ungdommene hylte hvor ekkelt det var og tok blitzbilder.. ikke før etter at ambulansen kom fikk jeg bedt ungdommene om å komme seg av bussen eller slette bildene. Gjengen gikk av bussen og jeg tar det som et dårlig tegn.

Fyren overlevde, og ungdomen fikk sine delinger på instagram.

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2015, 12:37   #5
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Du har min sterkeste medfølelse, på 31-bussen hjem for rundt to uker siden segna en narkoman om i nabosetet mitt. Overdosen hadde stoppet hjertet. Jeg og en annen ilte til for å hjelpe, resten av bussen stod og måpte mens ungdommene hylte hvor ekkelt det var og tok blitzbilder.. ikke før etter at ambulansen kom fikk jeg bedt ungdommene om å komme seg av bussen eller slette bildene. Gjengen gikk av bussen og jeg tar det som et dårlig tegn.

Fyren overlevde, og ungdomen fikk sine delinger på instagram.

Desverre et problem at folk er mer opptatte av å ta bilder enn å hjelpe. Synes igrunn VG hadde den "beste" eller verste saken fra australia tror jeg. Bil ligger i vann og holder på å synke to politimenn driver å prøver å knuse et vindu for å få vedkommende ut. VG skriver om en person som resolutt handlet ( ved å ta bilder).

Blir kvalm, men sånn er sammfunnet blitt desverre.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2015, 14:33   #6
Larsabal
ScanFlyer Blue

Larsabal's Avatar

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Bil ligger i vann og holder på å synke to politimenn driver å prøver å knuse et vindu for å få vedkommende ut. VG skriver om en person som resolutt handlet ( ved å ta bilder).
Her er artikkelen:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/he...en/a/23397624/

og her et referat fra den: Fotografen Simon Maude forteller på Skype til VG at han skjønte han måtte gjøre noe da han så at politiet ikke klarte å knuse rutene med batongene.

– Jeg la ned kameraet og spurte hva de trengte. De ba om en stein, forteller Maude, som fant en stor stein å gi dem. Det ble redningen.
Larsabal is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules