![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Amsterdam høres tvilsomt ut, siden de ikke hadde rutetrafikk dit da, og jeg er rimelig sikker på ingen fast charterrute ditt. Men én eller annen slenger kan det jo ha vært!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Som jeg skrev - tilfeldig charter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]()
Dette har vært skrevet om før, ja og en god ting kan ikke skrives for ofte
![]() LN-SUV "Harald Hårfagre" ble levert til BU 23.mars 1984. Da den ble satt inn i trafikk ble det med base på ARN den første sommeren, og legg merke til at alle bilder av den på a-net er tatt i 1984 (de som er nøyaktig datert da..) Den fløy nok både fast charter for Atlas Resor og ad hoc, og det kan jo godt hende den fly ARN-STN etter en slinge ARN-PMI-ARN. SZG og AMS var nok omtrent like sjeldent som BA med TriStar på FBU... LN-SUW "Olav den hellige" ble levert til BU 28.september 1984. Legg merke til at det eneste bildet som viser begge samtidig er tatt på ARN i oktober 1984. Utover dette møttes de neppe noen andre steder enn på PMI eller LPA.. (?) Vinterrutene 1984/85 ble én basert på ARN og én på GEN/(Gardermoen). Fra GEN fløy den vel til de mest vanlige og populære destinasjonene til Saga Solreiser, som PMI, LPA, ACE, TFS og HER. Det kan ha vært flere.. Sommeren 1985 fløy fortsatt én fra ARN mens den andre ble basert på FBU for innenrikstrafik mandag til fredag, og så charter fra GEN lørdag og søndag. Fra FBU fløy den Dx67 tre slinger til SVG og en til TRD. Noen få ganger for Forsvaret til Bardufoss m fl stemmer nok. I september 1985 ble LN-SUV levert tilbake til Boeing og videre utleid til TACAS mens BU fikk YS-08C "Kakkerlakken" tilbake, og det er en helt annen historie ![]() Vintereren 1985/1986 fløy LN-SUW fra GEN, sannsynligvis samme program som året før, og begge sesonger på GEN samtidig med DK sin A300. Sommeren 1986 var det samme program som året før, med FBU mandag til fredag og GEN i helgen. Ca 25.august var det slutt, jeg husker jeg hadde bestilt en tur til SVG kl 12:30 for å få med meg en tur med 767, og skuffelsen var stor da jeg kom og så det sto en 732 ved gate. Da vi landet på sola sto LN-SUW i hangaren med halen stikkende ut og flagget var alt borte... Legger ved et bilde som viser en avgang til Værnes nest siste uka LN-SUW var i fast trafikk
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathens Boeing 767 - artikkel | VC-10 | Flyhistorisk forum | 8 | 09-05-2015 23:40 |
Braathens S.A.F.E.s Boeing 767-200ER?? (LN-SUV) | LTH | Flyteknisk forum | 12 | 16-05-2012 19:19 |
Braathens SAFE - Boeing 767-205 i 1:400 skala! | LN-REF | Samlerhjørnet | 20 | 11-07-2011 17:12 |
Braathens Boeing 767 | erlingjo | Samlerhjørnet | 21 | 11-09-2010 18:54 |
Modellbilder på Braathens S.A.F.E. Boeing 767-205! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 23 | 18-01-2010 22:28 |