![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]()
En god artikkel om Q400 VS ATR-72 og hvorfor de ikke helt slavisk kan sammenlignes. Hver av disse har sine fordeler og ulemper som et selskap må ta i betrakning ved valg av fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]() Quote:
Uansett, spennende sammenligning, mange gode poenger og tekniske detaljer jeg ikke visste om. Til å begynne med satt jeg med følelsen av at forfatteren var litt vel pro Q400. Men det rettet seg opp mot slutten. Disse to flyene kan uansett ikke operere på det norske kortbanenettet, den minste ATR maskinen kan vel modifiseres, men begge maskinene har et stort potensiale på tynne ruter. Hadde vært moro med "Norwegian regional", som kunne feedet inn fra tynne ruter midt på dagen og hatt en morgen- og kveldstur til tynne utenlandske destinasjoner. Nuvel, back to topic!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skal SAS kjøpe 60 nye fly i sommer!? | Fazer | Småprat | 28 | 09-04-2013 19:38 |
SAS skal kjøpe fly for 40- 45 milliarder | Robin882 | Flyforum | 2 | 11-05-2012 07:24 |
SAS skal kjøpe nye fly | CK | Flyforum | 42 | 04-11-2007 18:40 |
Rejeringen skal kjøpe klimakvoter på fly! | MartinL | Flyforum | 22 | 02-01-2007 12:14 |
Tsjekkiske regjering skal kjøpe fly... | LN-AFG | Flyforum | 1 | 02-02-2005 19:35 |