Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-12-2014, 15:53   #1
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Default Re: Billetter på Finn.no billigere enn flyselskap

Jeg har ofte sett at prisene på diverse bookingsider ikke er gjeldende/oppdaterte, men mange av de gir ikke beskjed før du trykker "betal" og orderen avvises.

Vet ikke hvordan det er med Finn..
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2014, 15:54   #2
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Billetter på Finn.no billigere enn flyselskap

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Jeg har ofte sett at prisene på diverse bookingsider ikke er gjeldende/oppdaterte, men mange av de gir ikke beskjed før du trykker "betal" og orderen avvises.

Vet ikke hvordan det er med Finn..
Hehe Finn er vel mer en slags Google tjeneste, de selger ingen flybilletter - de har kun en oversikt. Du klikker deg alltid ut av Finn.no når du skal bestille.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2014, 17:51   #3
apeks
ScanFlyer Silver

Default Re: Noen erfaring med bestilling via finn.no?

Som nevnt allerede så selger jo ikke finn.no noe, de formidler. Har også brukt finn.no til å finne priser, sammen med Momondo etc.
Gjennom årene har vi kjøpt ganske mye billetter gjennom ebookers, expedia og tilsvarende og stort sett bare langdistanse. Kun en grunn og at det er at det har vært billigere enn direkte hos flyselskapene.

Har sluttet helt med det og handler nå kun direkte hos flyselskapene.
Har hatt 2 tilfeller tidligere hvor det i det ene tilfellet ble kansellert et fly og jeg fikk automatisk tildelt en ny elendig routing. Ringte rett til flyselskapet som ikke ville ta i bookingen med ild-tang siden den var booket hos et reiseselskap. Måtte i stedet for bruke reiseselskapet som igjen skyldte på flyselskapet og ikke kunne gjøre noe. osv osv.
Ordentlig dritt.

Samme skjedde en gang til noe senere, mer eller mindre.
Etter det var jeg kurert. Aldri mer.

Så min erfaring er i alle fall at så lenge alt er ok så er reisebyråer på nett helt ok å kjøpe fra. Skjer det noe så er min påstand at det er lettere å fikse med flyselskapet direkte dersom billetten er kjøpt direkte av dem. Så jeg ser ikke på hundelapper mer i alle fall
apeks is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2014, 23:51   #4
Murre
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Så min erfaring er i alle fall at så lenge alt er ok så er reisebyråer på nett helt ok å kjøpe fra. Skjer det noe så er min påstand at det er lettere å fikse med flyselskapet direkte dersom billetten er kjøpt direkte av dem. Så jeg ser ikke på hundelapper mer i alle fall
Vel, jeg bestilte direkte hos TAP og opplevde å komme til flyplassen kl 0530 om morgenen for å finne ut at flyet var kansellert. Fikk ingen info om det på forhånd, og ingen info om ny avgang dagen etter. Endte med beklagelse og erstatning.

Expedia har jeg hatt gode erfaringer med, derimot. Fikk t.o.m. beskjed om 45 min. forsinket avgang samme dag. Minuset med de er dog at de har glemt å registrere flyplassassistanse to ganger.

Langdistanse liker jeg å bestille direkte på flyselskapenes nettsider, og med KickBack og NAF Xtra får jeg 5% tilbake, noe som ofte gir lavere totalpris enn nettreisebyråene.
Old 26-12-2014, 01:03   #5
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by Murre View Post
Vel, jeg bestilte direkte hos TAP og opplevde å komme til flyplassen kl 0530 om morgenen for å finne ut at flyet var kansellert. Fikk ingen info om det på forhånd, og ingen info om ny avgang dagen etter. Endte med beklagelse og erstatning.

Expedia har jeg hatt gode erfaringer med, derimot. Fikk t.o.m. beskjed om 45 min. forsinket avgang samme dag. Minuset med de er dog at de har glemt å registrere flyplassassistanse to ganger.

Langdistanse liker jeg å bestille direkte på flyselskapenes nettsider, og med KickBack og NAF Xtra får jeg 5% tilbake, noe som ofte gir lavere totalpris enn nettreisebyråene.
Alle glipper innimellom; flyselskaper som reisebyråer. Fordelen med å bestille direkte er at man får (om man kikker litt) vilkårene og begrensingene presentert for hvert enkelt segment i reisen og kan ta forhåndsregler deretter. Dermed blir det også lettere å plassere ansvaret når det ikke går etter planen.

Posting Rules