![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Et spørsmål til dere som reiser mye rundt omkring i Europa og da via Munchen. Jeg planlegger en tur til Krakow nå i romjulen, og har forhørt meg med noen ansatte i Lufthansa angående en 35 min connection i Munchen og de sier at den er too tight, men jeg ser at flere nettsteder selger denne korte connection. Hva er deres oppfatning? Begge flightene går med Lufthansa, fra CPH til MUC og deretter MUC til KRK. Lufthansa bruker terminal 2 i Munchen, men er det verdt et forsøk? Rekker jeg det ikke er det ett nytt fly ca 4 timer seinere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Man kommer rett ut i transferområdet, men kan risikere at flyene parkerer langt fra hverandre. Det er én lang pir.
Hvis de selger connectionen så bør det jo være greit, men man bør jo planlegge for at man risikerer å havne på den seinere avgangen hvis noe går gale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Har flere ganger hatt ca 30 min connection i MUC, og ca 2 av 10 ganger rekker man det ikke da det ene flyet parkerer i ene enden, og det andre går fra motsatt ende av terminalen..
Men har man flere avganger samme dag så har du uansett sikkerhet. Det har man IKKE til Malta som jeg oftest reiser til dessverre.. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette pleier vanligvis å gå problemfritt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hatt fra bussgate til bussgate på 30 min og det gikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Munchen er egentlig en fryd å bruke som transferflyplass, har gjort 30 min flere ganger uten problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde en gang 15min i MUC pga forsinket avgang fra Torino. Bussgate på innkommende og utgående. Gikk det og. 2 av 3 i reisefølget fikk til og med bagasjen sin på OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er 1 time og 20 min nok i Munchen? Skal til Wengen/Grindwald i januar 2017, og ser ut til at Lufthansa Oslo - Munchen - Basel. Og så tog videre med kun 1 bytte er enkleste fremgangsmåte. Men ser da at det gir meg 1 time og 20 min i Munchen, er dette godt nok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
一期一会
|
![]()
Det går veldig fint. Du kan også fly til ZRH. Uansett må du bytte tog noen ganger.
http://www.sbb.ch/en/station-service...t-luggage.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk.
Selv om det kan være litt forsinkelser ut fra Oslo. Tenker da særlig avisning, det er vel gjerne avisning i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
一期一会
|
![]() Quote:
Du får en fysisk tag du fester på baggene før check-in Oslo. På utgående kan du velge mellom vanlig, Express og helt fram til hotell på fjellet (ikke Wengen). Så kjøper du en Swiss Transfer Ticket – bedre deal enn via sbb.ch Dersom du flyr Swiss hjem så kan du sjekke inn på togstasjonen og få all bagasjen sendt gjennom til Oslo, meget elegant. Med andre flyselskap må du hente og sjekke inn bagasjen manuelt i ZRH, men du har drop-off kvelden før og slipper å tenke på den under togreisen. http://www.swisspasses.com/swiss-fly-luggage/ http://www.swisspasses.com/railpass/transfer/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Gjelder dette og for reise på økonomiklasse forresten? Er forøvrig i Grindwald jeg skal bo så gjelder det helt frem der? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det varierer fra uke til uke og fra dag til dag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Okei, men den dagen som er aktuell for meg og reise har de kun kveldsavgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
一期一会
|
![]() Quote:
Fra Norge er dette en tjeneste du kjøper via SwissPasses helt uavhengig av flybilletten/carrier. LX flightnummer er kun relevant for tjenester outbound ZRH. Grindelwald er på listen over Express door-to-door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har noen spm angående transfer i MUC.
Jeg kommer med Adria Airways fra Ljubljana og skal reise videre med Lufthansa til OSL. Problemet er bare at jeg har to forskjellige bookinger, og 1 time og 15 min transfertid. Er det noe servicedesk der det lar seg skrive ut boardingkort til neste flight uten å gå ut til avgangshallen, gjennom sikkerhetskontroll og alt det som hører med. Hvordan er Lufthansa appen? Kan jeg bare sjekke inn med den å få boardingkort rett på den slik som SAS appen? Da er jo den en mulighet Reiser bare med håndbagasje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Tror dette greit lar seg ordne airside, jeg har bare gode erfaringer med MUC. Selv i transit fra USA til OSL slipper du den h. sikkerhetskontrollen, så det burde ikke være noe tema. LH-appen aner jeg ingenting om. God tur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser da ut som det er flere servicesenter tilgjengelig i MUC
http://www.lufthansa.com/mediapool/P..._664382806.PDF
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lufthansa appen er helt super den for slikt, da er du ferdig sjekket inn dagen før med boarding pass i wallet og slipper å tenke på det. Den holder deg også oppdatert med gate change, forsinkelser etc.
Munchen er forøvrig en super transit flyplass, en av de aller beste i Europa. Alt går svært smidig, så 1t 15 min er plenty tid. Selv ville jeg lagt inn et loungebesøk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Til/fra/transfer/stopover i Doha | PH-BXA | Reiseforum | 122 | 01-12-2022 01:18 |
Washington DC (IAD) - om flyplassen (transfer, til/fra, etc) | Tomba | Reiseforum | 14 | 18-11-2022 10:37 |
Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen) | Fnate | Reiseforum | 30 | 19-02-2020 11:09 |
Transfer fra domestic til int på IAD | Chriscross | Reiseforum | 3 | 10-03-2010 10:57 |