![]() |
|
![]() |
#101 |
Newcomer
Join Date: Jul 2013
Location: Gjøvik
Posts: 27
|
![]()
Da ser det ut som Boeing har sluppet de første bildene/filmen av cockpiten til 737MAX. Det ble vel lenge spekulert på om de skulle beholde en ganske lik stil som NG har eller om de skulle lage ny cockpit inspirert av 787. Det ser ut som de havnet på oppgraderingen av 787-cockpiten. En av de store synlige forandringene er at i stedet for 5 skjermer foran blir det nå 4 store som visstnok skal gi pilotene mer informasjon om flyet.
Se film om den første simulatoren her med datagenererte bilder fra cockpiten til MAX. http://www.boeing.com/boeing/Feature..._06_25_14.page |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,913
|
![]()
Dagens 1960 style overhead panel sies det ingenting om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Posts: 259
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Det hadde vært hyggelig for oss bak døra og for PAX'en om det gikk at å stille og holde teperaturen gjevn slik du kan på en hvilken som helst bil med A/C anlegg...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
|
![]() Quote:
Det er vel også begrenset hvor mye de kan forandre av f.eks switcher på overheadpanelet pga kravet til commonality på en og samme typerating. Er det totalt 20% de har lov til å forandre? Innmaten bak kan det gjøres mye med, det er allerede gjort fra classic til NG, men utseendemessig er der ikke sikkert at de får gjort så alt for mye. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Lenge til det er noe ferdig fly, men de første delene til 737MAX er nå under produksjon
http://www.boeingblogs.com/randy/arc...s_shape_1.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
|
![]()
Noen som vet når første fly blir levert og hvilket selskap som får æren av å motta det flyet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Southwest Airlines i 2017
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
3Q 2017. Boeing har ikke annonsert noen kjøreliste ennå, men Southwest har utnevnt seg selv som launch customer, og det er ikke usannsynlig at det stemmer. American er den andre muligheten. Norwegian skal være det første europeiske selskap til å motta MAX8.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,913
|
![]()
I følge videoen i artikkelen skal Boeing sette sammen første MAX om under 1 år og starte testflyging i 2016.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,913
|
![]()
Litt info om MAX i siste Boeing Aeromagazine. Enjoy
![]() http://www.boeing.com/commercial/aer...ERO_2014q3.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Spørsmålet til Boeing må vel etterhvert være hvor langt de kan strekke 737 strikken, og med 737MAX virker de og ha nådd max (Pun intended). Mens 737 og A32x har vært omtrent jevnbyrdige i salg, så har nå Airbus et klart overtak over Boeing på narrowbody med en markedsandel på 60% når man sammenligner NEO med MAX. Spesielt utenfor USA så kan ikke MAX sies og gjøre det bra i forhold til NEO. Så slik det er nå, så er det mer og mer som kanskje tyder på at 737MAX vil bli produsert vesentlig kortere enn tidligere 737 generasjoner
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
Etter lanseringen av MAX har markedsandelen vært ca 50/50 såvidt jeg vet. W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
När det gäller 737-9MAX VS A321NEO föredrar kunderna med god marginal Airbus A321NEO, beställningar som kommit efter 737-9MAX blev lanserad.
Sannolikheten är dessutom stor att A321LRNEO kommer bli ersättaren de mycket stora Boeing 757 flottorna som både American Airlines och Delta Airlines har. I Europa kommer troligen Norwegian och Ryanair bli de enda riktigt stora Boeing 737MAX flygbolagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det er tre år siden Delta bestilte erstatteren for de fleste av sine 752.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]() Quote:
Nu har Delta beställt även 45 st A321CEO...och en lågoddsare är en massiv A321 NEO LR beställning inom några år. Jag gissar att A321 NEO LR som kommer få bättre range än Boeing 757-200 kommer bli en riktig bestseller i USA hos alla "majors" Däremot kan Boeing har sålt fler 737-8MAX än Airbus har sålt A320 NEO sedan MAX blev lanserad. Airbus har under den tidsperioden sålt en stor andel A321NEO medan endast 9% av 737 MAX beställningarna är -9MAX sofar. Last edited by L-1011; 01-12-2014 at 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Ikke bekreftet av verken CFM eller Boeing, men endel ting tyder på at CFM har store problemer med LeapX motoren som er eneste valg på 737MAX, det er Leap-1B, som er den som skal brukes på MAX hvor det nå går rykter om at den er 5% dårligere enn spesifisert. Det vil i såfall være et potensielt alvorlig problem for både CFM og Boeing. Leap-1A, som er en av to motorer til A320neo, skal ligge 2% bak skjema, men dette er mer eller mindre vanlig på dette tidspunktet og langt lettere og fikse enn et såpass høyt tall som 5%, som kan innebære større endringer er nødvending
http://aeroturbopower.blogspot.no/20...ssing-sfc.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,913
|
![]()
Det at 737 har lavere "bakkeklaring" gir nok betydelige utfordringer med design av motor i forhold til på A320.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 218 | 08-02-2025 07:20 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |