Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-11-2014, 19:03   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Qatar øker på Stockholm og København

EK ligger inne med daglig 77W (773ER) begge plasser.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 23:05   #2
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Qatar øker på Stockholm og København

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
EK ligger inne med daglig 77W (773ER) begge plasser.
Ok, og fortsatt 7 ukentlige vil jeg tro. Blir spennende å se om det kommer en andre daglig for EK også. Må si jeg blir overrasket over hvor mye pax disse selskapene kan tiltrekke seg.

CPH området er stort, men opptil/over 2000 seter daglig "østover" ( EK, QR, TG, DY, SK) og da har vi i tillegg TK med 3 daglige, samt alle som flyr via andre hub's.

Vi må da snart se en ende på veksten, da jeg ser for meg at det genereres lite transferpax til CPH av de som flyr EK og QR. Disse flyr jo nærmest samtidig fra alle store byer i Europa, så behovet for transfer må være minimal da det daglig går et fly fra resten av Skandinavia og Ymse byer i Tyskland.
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 10:06   #3
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Re: Qatar øker på Stockholm og København

Quote:
Originally Posted by LN-CGJ View Post
Ok, og fortsatt 7 ukentlige vil jeg tro. Blir spennende å se om det kommer en andre daglig for EK også. Må si jeg blir overrasket over hvor mye pax disse selskapene kan tiltrekke seg.

CPH området er stort, men opptil/over 2000 seter daglig "østover" ( EK, QR, TG, DY, SK) og da har vi i tillegg TK med 3 daglige, samt alle som flyr via andre hub's.

Vi må da snart se en ende på veksten, da jeg ser for meg at det genereres lite transferpax til CPH av de som flyr EK og QR. Disse flyr jo nærmest samtidig fra alle store byer i Europa, så behovet for transfer må være minimal da det daglig går et fly fra resten av Skandinavia og Ymse byer i Tyskland.
Nå er cargo vel så viktig for QR og EK. QR har jo i tillegg en ren frakter på OSL så selv om de flyr med glissent belegg er buken full av verdifull last. Hadde vært fint med en kveldsavgang fra OSL også. Åpner opp mange destinasjoner (f.eks HKT, ZNZ) som ikke ellers er mulig uten overnatting i Doha.
Fry is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 15:46   #4
EBGflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 378
Default Re: Qatar øker på Stockholm og København

Quote:
Originally Posted by Fry View Post
Nå er cargo vel så viktig for QR og EK. QR har jo i tillegg en ren frakter på OSL så selv om de flyr med glissent belegg er buken full av verdifull last. Hadde vært fint med en kveldsavgang fra OSL også. Åpner opp mange destinasjoner (f.eks HKT, ZNZ) som ikke ellers er mulig uten overnatting i Doha.
Interliner QR ikke med SAS? Synes ofte man også får CPH-ARN-DOH op, når man søger afgange, hvor CPH-ARN naturligvis er med SAS. Kunne jo i den forbindelse være naturlig, hvis der var forbindelser fra OSL-CPH eller til ARN som passer med aftenafgangen. Eller for den sags skyld også fra de større norske byer i Sørvestnorge.
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 16:09   #5
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Qatar øker på Stockholm og København

Quote:
Originally Posted by EBGflyer View Post
Interliner QR ikke med SAS? Synes ofte man også får CPH-ARN-DOH op, når man søger afgange, hvor CPH-ARN naturligvis er med SAS. Kunne jo i den forbindelse være naturlig, hvis der var forbindelser fra OSL-CPH eller til ARN som passer med aftenafgangen. Eller for den sags skyld også fra de større norske byer i Sørvestnorge.
Jo, og om du søkjer f.eks. BGO-DOH-* vil du ofte få BGO-CPH-DOH-* som alternativ til BGO-OSL-DOH-* og som eigentleg er eit betre alternativ hvis du reiser frå BGO.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 16:45   #6
EBGflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 378
Default Re: Qatar øker på Stockholm og København

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Jo, og om du søkjer f.eks. BGO-DOH-* vil du ofte få BGO-CPH-DOH-* som alternativ til BGO-OSL-DOH-* og som eigentleg er eit betre alternativ hvis du reiser frå BGO.
Ja, der er 5 miles længere via CPH og naturligvis færre afgange på det segment (naturligvis dårligere om du misser en connection på vej hjem), men hvis tiderne tilfældigvis passer, så er det jo ikke nødvendigvis dårligere. Har ikke tjekket schedulen ud.

Fra SVG og KRS er der lidt kortere afstand via CPH, men det spiller nok ikke den store rolle.
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
S7 med St. Petersburg - København og Stockholm Someone Flyforum 1 15-11-2017 06:43
Brusseltur via Stockholm og København hanswest TripReports 16 13-12-2011 13:08
SAS øker fra Stockholm FlightDeck Flyforum 8 04-03-2010 16:52
Norwegian øker og kutter på Stockholm-København FlightDeck Flyforum 0 02-03-2009 09:52
Norwegian øker på Oslo-Stockholm FlightDeck Flyforum 26 25-02-2009 21:55


All times are GMT +2. The time now is 22:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.