![]() |
|
![]() |
#21 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,156
|
![]()
Heisann!
Positivt med flere direkteruter, og vet svært mange passasjerer i TRD-området ville satt stor pris på det. Noen daglig rute vil vel ikke gå, men et par dager i uken til BOS eller PHL vil vel kunne gå som bare f... Bra om dette skjer! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
Kjos skaper igjen blest om sitt selskap og har jo vist at han starter opp der andre ikke tør el evner(ingen nevnt ingen glemt).
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,210
|
![]() Quote:
Hadde vært gøy med BOS eller PHL direkte fra BGO også, men det skal jo også sies at det ikke er så vanskelig å komme seg til BOS fra BGO med de prisene Icelandair opererer med for eksempel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Dessuten så mener jeg dette er en nyhet og at journalisten ikke er et offer for PR avdelingen til DY. Det DY har sagt i pressen siste årene har det vært hold i og dette tror jeg blir nok et eksempel. Men medienes artikler om FR som vil innføre ståplasser, betaling for dobesøk osv har dessverre ikke vært preget av kritisk journalistikk derimot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Ikke noe annerledes enn O'Leary som snakker om langruter hver gang halvårsrapporten legges frem.
Noien gamechanger er det dog ikke. MAX vil fortsatt ha dårligere rekkevidde enn 757-200, så noe annet enn Boston er neppe aktuelt uten at man hiver ut en haug med seter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,210
|
![]() Quote:
Kjosern har derimot forstått at nordmenn liker å reise direkte, noe han også spiller på i mediautsagn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Vil en 737MAX base i Dublin gi økte muligheter på østkysten av USA kanskje?
W |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
En MAX-base på Azorene gir også mange muligheter. Om det ville bli en kommersiell suksess er en annen sak ..
![]() Men Dublin-Boston/Washington/Philly er godt mulig, ja .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Wow, Icelandair, Iceland Express, Aer Lingus ..... Noen får det til å funke, andre ikke ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
En på Airliners.net som har brukt operatørenes øyne, istedet for markedsavdelingens ..
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
F.eks å foreta en aldri så liten kontroll av Kjos store ord og påstander som "game changer" og lignende. Her har man jo konkluder med at MAX er en "game changer" fordi Kjos har sagt det.
At Kjos har planer om en storstilt satsing på ruter fra mindre norske byer til USA er vel noe man burde undersøke realismen i før man skriver en lang artikkel om det. Ellers er dette kun sløsing med tid og spalteplass. Dette er jo ikke annet enn det enn viss ire har drevet med i årevis og som media sluker rått hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Ikke bare i flybransjen det er nedskjæringer....også i media.....skal gjøre dobbelt så mye på den halve tiden...da blir det ikke mye tid igjen til å regne payload!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]() Quote:
Som leverer ferdige artikler og TV-innslag til media, og driver aktiv lobbyvirksomhet mot politikere og andre beslutningstakere. (Godt betalt av oppdragsgiver) Og her er det andre i luftfartsbransjen enn Bjørn Kjos som utmerker seg.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,717
|
![]()
<mod>
Foreslår at vi fokuserer på fly og det som har med flygingen og gjør og lar journalistdebatten ligge </mod>
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Dette er tatt fra adressa.no
Quote:
http://www.adressa.no/nyheter/okonom...le10354577.ece
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Ref post #31 .... Arlanda-Dehli er 3019nm .. og det er routing i luftlinje. Og det får du ikke den veien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,999
|
![]()
Hva Norwegian selv mener... Fra http://www.avinor.no/avinor/omavinor...r+og+seminarer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]()
Trondheim - Lahore?
Trondheim - Quebec? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Arlanda-Ulan Bator ....???? Nei, nå har de det moro på propaganda-avdelingen til DY ... Her lukter det mye intern humor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Intensjonsavtale mellom SAS og Avinor varsler flere nye IC-ruter fra OSL | Blubird | Flyforum | 51 | 24-01-2019 09:01 |
Norwegian varsler flere nye ruter fra Rygge | BU595 | Flyforum | 6 | 19-01-2008 13:55 |
Kjos varsler flere ruter til Afrika | AirbusTrond | Flyforum | 1 | 07-11-2007 14:37 |