![]() |
|
![]() |
#61 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() Quote:
Quote:
Hvor lenge kan de egentlig holde på slik ? Fins det ikke en tidsfrist ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Nå er jo dette et forsøk på å få en midlertidig tillatelse, og det er dette som er avslått. Saksbehandlingen går sin skjeve gang ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Igjen blir det bevist at det kan være smart å få løyve først, og så fly etterpå. Ikke gjør det omvendt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
Sånn sett er det vel ikke helt feil å hevde at man flyr først og spør etterpå, mener jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Her er link'en til avtale-verk og en Quote fra tekst:
http://ec.europa.eu/world/agreements...treatyId=47018 Article 4 Authorisation On receipt of applications from an airline of one Party, in the form and manner prescribed for operating authorisations and technical permissions, the other Party shall grant appropriate authorisations and permissions with minimum procedural delay, provided: ( a ) for a US airline, substantial ownership and effective control of that airline are vested in the United States, US nationals, or both, and the airline is licensed as a US airline and has its principal place of business in US territory; ( b ) for a Community airline, substantial ownership and effective control of that airline are vested in a Member State or States, nationals of such a State or States, or both, and the airline is licensed as a Community airline and has its principal place of business in the territory of the European Community; ( c ) ... Rett na oppfyller NAI ett av fire krav...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Hva sier juristene? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,917
|
![]()
Da blir det noen -800 som flyttes over til NAI (fra NAS) i løpet av høsten. For det meste de maskinene som er basert i LGW. Dette for lettere å kunne benytte seg av EUs trafikkrettigheter. EI-xxx reg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2013
Location: Stockholm
Posts: 1,043
|
![]()
Om en 738 flyttas över till NAI, flyttar man då över -LNA till NAS då så hon kan användas på USA-flighterna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
CNNs kjente programleder Richard Quest mener det Bjørn Kjos har fått til er en bragd. Han tror ikke motstanderne vil klare å vinne lisensstriden i USA.
Fra E24.no: http://e24.no/boers-og-finans/norweg...-geni/23307330 |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
EU ber om hastemøte med amerikanske myndigheter angående Norwegians tillatelse:
http://www.abcnyheter.no/reise/2014/...ian-tillatelse |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Europeisk selskap med europeisk ansatte, problem løst! Undergraving av de europeiske flyindustriansattes arbeidsforhold og dermed også de amerikanske et problem! It's a no brainer.
![]() Kan jo være at de tafatte europeiske politikerene bør ettergå visse asiatiske selskapers arbeidsforhold og kanskje nekte de å opperere i vår "backjard" .... Og ja det vil medføre at man kanskje må betale marginalt mer for flybilletten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det er altså OK at de er et europeisk selskap om de skal fly interkontinentalt, men ikke når de skal fly innen Europa? (jfr de utallige diskusjonene som har pågått her inne vedrørende baser rundt omkring i Europa)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Diskusjonen her er vel om rettigheter på USA TOS?..... Did I miss something?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Norwegian Air International er jo fortsatt et europeisk selskap med europeisk AOC, og oppfyller dermed det kravet i forhold til flyrettigheter til USA. De fleste analytikere og luftfartseksperter synes også å mene at DU vil få denne tillatelsen, og at det bare er snakk om tid. Diskusjonen om baser her og der for DU er derfor nokså analogt med diskusjonene man har hatt rundt den europeiske operasjonen. Last edited by TOS; 13-10-2014 at 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
EU-US møtes 25 nov. i Washington.
EU er tydligvis ikke veldig happy med hvordan US håndterer dette.. Flightglobal Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Da har vel bølgene lagt seg etter valget, og det er nok bevisst timet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Tidligere luftfartsdirektør Heine Richardsen går ut i DN i dag og mener SAS får særbehandling:
Quote:
Verdt å legge til at Heine i dag er konsulent og har blant annet jobbet på oppdrag fra DY. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Air UK har fått driftstillatelse | Wahoo | Flyforum | 17 | 26-09-2017 18:34 |
Norwegian har fått sin egen klovn | grindstein | Bilder & foto | 16 | 27-08-2010 09:45 |
Norwegian har fått nye slot på Orly | Someone | Flyforum | 9 | 26-11-2006 20:01 |
Hva feiler Norwegian? Har de fått influensa?? | LTH | Flyforum | 4 | 08-01-2005 16:35 |