Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-05-2006, 18:50   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default "Ny" A350

LINK

Highlights:

Quote:
Airbus went back to the drawing board on the A350 after vocal criticism from key customers
Quote:
The new family is expected to comprise three versions, the A350-800, -900 and -1000. Key design changes from the earlier A350 include a wider fuselage cross-section, larger all-composite wing, higher Mach 0.85 cruise speed and more powerful engines in the 85,000-90,000lb (380-400kN) thrust class.
Quote:
The new plan would call for the introduction of the -900 first, with the -800 following and the -1000 coming last in late 2013 or early 2014.
Quote:
Airbus says: “There has definitely been no decision on the A350 taken yet. We have an A350 already which has been successful in the marketplace. We are talking to customers to see if we should do any optimisation
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2006, 19:13   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,067
Default Replying to Topic '

Quote:
Originally posted by Dag Viking



Quote:
The new family is expected to comprise three versions, the A350-800, -900 and -1000. Key design changes from the earlier A350 include a wider fuselage cross-section, larger all-composite wing, higher Mach 0.85 cruise speed and more powerful engines in the 85,000-90,000lb (380-400kN) thrust class.
Muligens jeg er litt rar men det "irriterer" meg at de ikke Boeing og Airbus kan begynne på -100 når de kommer med en ny flyrype. -200 går til nød ann, men å begynne på -800 ser jeg ikke vitsen medissed
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2006, 19:20   #3
LN-BRK
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
Default Replying to Topic '

Det har vel noe å gjøre med at -100, -200 osv høres litt gammeldags ut. Folk flest tenker vel på 737/747 når de tenker på passasjerfly, og da vet man også at de lavere nummerne betyr at det er gamle fly.
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2006, 08:15   #4
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Replying to Topic '

Quote:
Originally posted by Someone
Muligens jeg er litt rar men det "irriterer" meg at de ikke Boeing og Airbus kan begynne på -100 når de kommer med en ny flyrype. -200 går til nød ann, men å begynne på -800 ser jeg ikke vitsen medissed
Dette har vel tildels også noe med å gjøre at 8 er et lykketall i endel asiatiske land?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2006, 10:39   #5
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Replying to Topic '

Quote:
The new family is expected to comprise three versions, the A350-800, -900 and -1000. Key design changes from the earlier A350 include a wider fuselage cross-section, larger all-composite wing, higher Mach 0.85 cruise speed and more powerful engines in the 85,000-90,000lb (380-400kN) thrust class.
Hm... De har noen valg:
Benytte seg av motorer som allerede eksisterer, eller få produsentene til å lage ny motorer. Per i dag er Trent 900 og GP7200 nærmest å oppfylle en slik thrustrating, men vi vet jo at Trent1000 og GEnX vil føre med seg ca 6-7% lavere forbruk av drivstoff, skal en da velge å gå videre med gårdagens teknologi (Trent900 og GP7200,) eller utvikle nye motorer til den nødvendige thrustratingen, selv etter at GE og RR har brukt større summer på å utvikle motorer for A350?
Dessuten, hvordan har de tenkt at 90klbs er nok til å løfte en maskin på størrelse med 77W (A350-1000)? I såfall må de ha en MTOW på ca 100klbs under det 77W har i dag! Lykke til sier jeg (i og med at de fremdeles vurderer å benytte Al-Li...)

Quote:
The new plan would call for the introduction of the -900 first, with the -800 following and the -1000 coming last in late 2013 or early 2014.
Blir interessant å se hvordan de tenker å lage en maskin (-800) med en crossection ca like bred som 777, men med samme kapasitet som 788, den kan jo ikke bli stort bedre på CASM enn 777-100X, som ble kansellert nettopp pga for høy CASM...

Quote:
We have an A350 already which has been successful in the marketplace. We are talking to customers to see if we should do any optimisation
Åja... Dagens A350 var så suksessfull at de nå måtte foreslå en ny versjon som krever en egen produksjonslinje, nye motorer, ny vinge mm. Godt de vet å være positivte Hvem prøver de å lure egentlig...?
brendas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Finnairs A350 Someone Flyforum 106 17-08-2023 11:33
United endrer ordre fra 35 A350-1000 til 45 A350-900 Someone Flyforum 0 06-09-2017 14:29
A350 over oslo Aimnorway Flyspotting 5 03-06-2014 23:27
A350 Interiørbilde MD11 Flyforum 4 17-10-2005 20:27
A350.. LN-OSS Flyforum 14 03-12-2004 17:20


All times are GMT +2. The time now is 18:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.