![]() |
|
![]() |
#1 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
LINK
Highlights: Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,067
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Det har vel noe å gjøre med at -100, -200 osv høres litt gammeldags ut. Folk flest tenker vel på 737/747 når de tenker på passasjerfly, og da vet man også at de lavere nummerne betyr at det er gamle fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Benytte seg av motorer som allerede eksisterer, eller få produsentene til å lage ny motorer. Per i dag er Trent 900 og GP7200 nærmest å oppfylle en slik thrustrating, men vi vet jo at Trent1000 og GEnX vil føre med seg ca 6-7% lavere forbruk av drivstoff, skal en da velge å gå videre med gårdagens teknologi (Trent900 og GP7200,) eller utvikle nye motorer til den nødvendige thrustratingen, selv etter at GE og RR har brukt større summer på å utvikle motorer for A350? Dessuten, hvordan har de tenkt at 90klbs er nok til å løfte en maskin på størrelse med 77W (A350-1000)? I såfall må de ha en MTOW på ca 100klbs under det 77W har i dag! Lykke til sier jeg (i og med at de fremdeles vurderer å benytte Al-Li...) Quote:
Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnairs A350 | Someone | Flyforum | 106 | 17-08-2023 11:33 |
United endrer ordre fra 35 A350-1000 til 45 A350-900 | Someone | Flyforum | 0 | 06-09-2017 14:29 |
A350 over oslo | Aimnorway | Flyspotting | 5 | 03-06-2014 23:27 |
A350 Interiørbilde | MD11 | Flyforum | 4 | 17-10-2005 20:27 |
A350.. | LN-OSS | Flyforum | 14 | 03-12-2004 17:20 |