![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
God kveld folkens.
Har blitt forespurt av et firma om å ta bilder og video av en spesiell anledning de har neste helg. De trur oppdraget vil ta 2-3t og vil bruke bildene jeg tar til blant annet markedsføring. Dva. fulle rettigheter på bildene. Jeg har aldri tatt betalt for slikt før og lurer på om dere kan hjelpe meg til å estimere noe pris til meg?
![]() |
#2 |
Joker
|
![]()
Det er litt vanskelig å estimere med så lite informasjon, men om hele prosjektet er ferdig på én dag er 10 000,- eks. eventuell mva + utgifter sikkert greit.
Last edited by KristianSk; 01-11-2014 at 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva informasjon trenger du? Så kan jeg gjerne komme med det. Selve fotograferingen foregår i 2-3t så kommer et par timer med redigering etterpå.
![]() |
#4 | |
Joker
|
![]() Quote:
10 000,- + utgifter som et honorar for én dag om du gjør alt alene er greit. Last edited by KristianSk; 01-11-2014 at 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sånn ja, nei det blir nok ingen lukrativ tur annet enn i privatbil til en lokasjon i nærheten av der jeg bor.
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Den ene gangen jeg har leid en fotograf for et heldagsoppdrag, var prisen rundt 12-15.000 kr pluss mva. Da var det 6-7 timers fotografering og ei god dose etterarbeid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er rundt det det som er vanlig og betale f.eks for en bryllupsfotograf som er med deg store deler av dagen. Mener vi batalte rundt 15.000 for vår som var med fra 12 til 20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg har sluttet å leie Norske fotografer da de både er kostbare og krever mye rettigheter på bildene sine. Jeg tar mest produktfoto/modellfoto, men betaler 5-600 EUR all-in per prosjekt. Da er alle rettigheter til all bruk mine.
M.a.o burde man kunne fly inn en utlending om man vil spare penger. Bare for å ha nevnt det.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pris Singapore - Noen som kan finne en god pris? | sirpjalle | Reiseforum | 11 | 26-05-2010 20:05 |
Fotografering i Storbrittania | LN-MOW | Flyforum | 2 | 21-11-2009 16:32 |
Fotografering i Wien | sk931 | Flyforum | 3 | 24-08-2007 00:59 |
Fotografering... | sk931 | Flyforum | 3 | 16-05-2006 02:38 |
Fotografering på SEA | rhusberg | Flyforum | 4 | 05-02-2006 11:10 |