![]() |
|
![]() |
#61 |
EBD
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
|
![]()
Stemmer det ja.. Telenor her...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Scanflyer Diamond
Join Date: Sep 2014
Location: Oslo
Posts: 20
|
![]()
Enig at fokus må ligge på saker som er viktig for oss som reiser mye. Blir lett veldig mye "nice to have" på detaljnivå som tar bort fokus det som virkelig betyr noe.
Disse sakene anser jeg som viktigst : - softblock av seter forutsatt at flyet ikke er fullt - skyver man på setegrensen Plus/Go er det ekstremt irriterende å bli flyttet til bakerste rad -> da må andre passasjerer uten status/EB medlemskap flyttes tilsvarende - oppgraderingsvouchere framfor disse "gavene" man kan velge som EBD - EBD status bør også reflekteres reellt og hos øvrige Star Alliance partnere da jeg synes det er liten troverdig grunn at datasystemene ikke støtter dette ! - mat (sandwich) innenlands og i norden må gjeninnføres, holder ikke med muffins og chips ![]() Bør også tas opp hvilken policy (eller mangel på sådan) som brukes ved oppgradering. Ser alt for ofte helt tilfeldige passasjerer blir oppgradert. Husker spesielt en reise hvor vi var tre kollegaer som hadde bestilt hver for oss i Economy Extra til Chicago. På hjemreisen ble vår tredje kollega oppgradert til Business. Han reiste max 1 gang per år med SAS.... Mens vi to andre var tunge brukere av SAS med status i orden. På den positive siden synes jeg at bonusreiser på "Beste tilgjengelighet" er ganske så bra siden EBD får 30% avslag på poengprisen. Har nettopp bestilt meg tur til USA i C og fikk de flighter/datoer jeg ønsket meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
Dette har vel SAS liten, om ikke ingen, innflytelse på da det innen Starsystemet kun finnes tre nivåer - basic, sølv og gull. Andre statuser enn dette er selskapsspesifikke Litt av poenget med EBD er jo og forsøke få reisende velge SAS fremfor andre alliansepartnere og det er et forsøk på og ha egne fordeler kun for sine kunder. Så er diskusjonen om dette kunne vært gjort bedre en annen sak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Scanflyer Diamond
Join Date: Sep 2014
Location: Oslo
Posts: 20
|
![]() Quote:
Det er selvfølgelig helt ok, jeg er ute etter anerkjennelse i SAS systemet som nå helt mangler fordi alle er EBG (unntatt Pandion som er EBP). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
|
![]() Quote:
Tror dette vil virke mot sin hensikt for SAS. Da er jeg heller for at betjeningen forsøke å gi Gull/Diamant kunder litt ekstra oppmerksomhet. Lar seg nok ikke gjennomføre med Gull da nesten alle har det nå ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
|
![]()
Kom til å tenke på en ting til….Et forslag å sende videre er å premiere de som har vært lojale i mange år. Hva med de som har vært med siden RVC tiden å innehatt høyeste offisielle status hele tiden.
20 år eller mer som gull eller diamant kunde burde gi ett år Pandion eller evig gull/diamnt |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
10 år consistent gull når man blir 60 gir vel lifetime EBG?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Behøver ikke å være etter hverandre. 10 år som EBG når du er 60 gir Lifetime EBG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,801
|
![]() Quote:
Hurra, da har man noe å se frem til ![]() ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Mye av problemet forsvinner om de klarer generere en varsling når man blir flyttet, for eksempel på e-post. Det burde ikke koste all verden å få det til.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
EBD
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
|
![]()
Er det stedfestet at man får evig EBG når man har passert 60?
Flere andre store program har strukturerte måter å få evig status, også overflytting av "overflødige" statuspoeng til neste periode, eks. har du 75 flights eller 75k poeng ved periodeslutt, overføres 25 til neste periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Livsnyter
Join Date: Oct 2012
Location: OSL
Posts: 587
|
![]()
De burde sluttet med dette tullet med evig gull ved fylte 60 år. De kunne innført lifetime miles som mange andre og satt grenser her for når man fikk lifetime status.
Tidligere svar har gått på at de ikke gir før fylte 60 for de ønsker å holde folk lojale frem til da. Min påstand er at om man har opptjent nok poeng til lifetime gull/diamant vil man trolig være like lojal videre pga fordeler det gir. Grensen for lifetime gull/diamant måtte jo selvsagt vært relativt høy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]()
Hvor finnes disse reglene for evig EBG? Har hørt dette med ikke sett det skrevet noen steder. Er også litt usikker på hva kriteriene er. Må man ha EBG det året man fyller 60, og må ha hatt EBG i 10 år?
Mitt spørsmål blir da. Jeg fyller 60 neste år, og har vært EBG i 15 år. Antar jeg rekvalifierer i denne perioden også til EBG, og da her jeg hatt EBG i 16 år. Men denne perioden avsluttes før jeg fyller 60. Hva om jeg ikke når grensen for EBG i den perioden jeg fyller 60? Noen som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
|
![]()
Moderatooor! Flytt den her 60års debatten ut av denne tråden! Tror hele tiden det har kommet svar fra SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
|
![]()
Dette dreier seg ikke om 60 års debatt, men innspill til SAS sin ledelse. Jeg mener fortsatt at 20 år eller mer som gull eller diamant kunde burde gi ett år Pandion eller evig gull/diamant…Dette er uavhengig hvor gammel du er.
KLM har evig platinum etter gitte kriterier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Diamant er et ungt program, så det er ikke umulig at det med tiden blir gjort justeringer på dette. Pandion er 'by invitation only' og henger nok litt høyere enn SAS er villig til å gå.
Glem heller ikke at både D og P er selskapsspesifikke for SAS og ikke gjenkjennes som annet enn G hos andre selskaper, på lik linje med disses premium-nivå hos SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]()
Er fritt valg fra trallen (evt. begrenset valg fra trallen) noe å foreslå for EBD? American har vel dette for Executive Platinum såvidt jeg vet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Bonusjeger
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
|
![]() Quote:
Et punkt til jeg ville ha satt på listen er å gjøre SAS-appen tilgjengelig i amerikansk AppStore. Liten ting for de fleste, men jeg antar at det er en relativt smal sak å løse.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]() Quote:
For å være helt ærlig synes jeg derfor din kommentar er litt skivebom, og skjønner ikke hva moderator skal gjøre i dette tilfellet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Bonusjeger
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
|
![]() Quote:
Sier ikke at det er en uviktig diskusjon, men en annen - også viktig - diskusjon. Er litt kjekt å ha det ryddig og oversiktlig, er det ikke? ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! | HansJ | Flyhistorisk forum | 25 | 09-05-2024 17:16 |
3 flymodeller selges samlet inkludert aeroclassics SAS a320 NEO | Robert | Samlerhjørnet | 1 | 18-06-2017 13:16 |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Flåteutnyttelsen i et samlet SAS | VC-10 | Flyforum | 1 | 03-09-2009 12:35 |
Hverdagsrapport: Til sentrale strøk med SK og WF | Someone | TripReports | 8 | 08-10-2008 12:56 |