Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2014, 22:33   #61
Are G
EBD

Default Re: Dialog med sentrale personer hos SAS - samlet tilbakemelding

Stemmer det ja.. Telenor her...
Are G is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 22:48   #62
Musta Pekka
Scanflyer Diamond

Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Enig at fokus må ligge på saker som er viktig for oss som reiser mye. Blir lett veldig mye "nice to have" på detaljnivå som tar bort fokus det som virkelig betyr noe.

Disse sakene anser jeg som viktigst :

- softblock av seter forutsatt at flyet ikke er fullt
- skyver man på setegrensen Plus/Go er det ekstremt irriterende å bli flyttet til bakerste rad -> da må andre passasjerer uten status/EB medlemskap flyttes tilsvarende
- oppgraderingsvouchere framfor disse "gavene" man kan velge som EBD
- EBD status bør også reflekteres reellt og hos øvrige Star Alliance partnere da jeg synes det er liten troverdig grunn at datasystemene ikke støtter dette !
- mat (sandwich) innenlands og i norden må gjeninnføres, holder ikke med muffins og chips

Bør også tas opp hvilken policy (eller mangel på sådan) som brukes ved oppgradering. Ser alt for ofte helt tilfeldige passasjerer blir oppgradert. Husker spesielt en reise hvor vi var tre kollegaer som hadde bestilt hver for oss i Economy Extra til Chicago. På hjemreisen ble vår tredje kollega oppgradert til Business. Han reiste max 1 gang per år med SAS.... Mens vi to andre var tunge brukere av SAS med status i orden.

På den positive siden synes jeg at bonusreiser på "Beste tilgjengelighet" er ganske så bra siden EBD får 30% avslag på poengprisen. Har nettopp bestilt meg tur til USA i C og fikk de flighter/datoer jeg ønsket meg.
Musta Pekka is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 22:54   #63
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Musta Pekka View Post
- EBD status bør også reflekteres reellt og hos øvrige Star Alliance partnere da jeg synes det er liten troverdig grunn at datasystemene ikke støtter dette !
.

Dette har vel SAS liten, om ikke ingen, innflytelse på da det innen Starsystemet kun finnes tre nivåer - basic, sølv og gull. Andre statuser enn dette er selskapsspesifikke

Litt av poenget med EBD er jo og forsøke få reisende velge SAS fremfor andre alliansepartnere og det er et forsøk på og ha egne fordeler kun for sine kunder. Så er diskusjonen om dette kunne vært gjort bedre en annen sak.
Old 02-10-2014, 23:07   #64
Musta Pekka
Scanflyer Diamond

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Dette har vel SAS liten, om ikke ingen, innflytelse på da det innen Starsystemet kun finnes tre nivåer - basic, sølv og gull. Andre statuser enn dette er selskapsspesifikke

Litt av poenget med EBD er jo og forsøke få reisende velge SAS fremfor andre alliansepartnere og det er et forsøk på og ha egne fordeler kun for sine kunder. Så er diskusjonen om dette kunne vært gjort bedre en annen sak.
For eksempel Pandion har koden EBP og SK*G. Sistnevnte for alliansepartnere.

Det er selvfølgelig helt ok, jeg er ute etter anerkjennelse i SAS systemet som nå helt mangler fordi alle er EBG (unntatt Pandion som er EBP).
Musta Pekka is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 21:29   #65
TGjr
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Norfindir View Post
Da må folk bare lære seg å sitte i ro til det er dems tur til å gå ombord.. Og det fungerer bare om de blir skikkelig avvist.
Utgang 15 på Gardermoen i kveld hadde skilt hvor de inviterte Gull og Diamant førs sammen med SAS pluss. Det funka dårlig. Ingen respekt og ingen kontroll. FOr at dette skal fungere må det håndheves skikkelig slik at folk blir stoppet og tatt til siden hvis de prøver seg å snike.

Tror dette vil virke mot sin hensikt for SAS. Da er jeg heller for at betjeningen forsøke å gi Gull/Diamant kunder litt ekstra oppmerksomhet. Lar seg nok ikke gjennomføre med Gull da nesten alle har det nå
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2014, 17:15   #66
TGjr
ScanFlyer Blue

Kom til å tenke på en ting til….Et forslag å sende videre er å premiere de som har vært lojale i mange år. Hva med de som har vært med siden RVC tiden å innehatt høyeste offisielle status hele tiden.

20 år eller mer som gull eller diamant kunde burde gi ett år Pandion eller evig gull/diamnt
Old 11-10-2014, 17:26   #67
JoeW
ScanFlyer Rusty

10 år consistent gull når man blir 60 gir vel lifetime EBG?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2014, 17:41   #68
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Behøver ikke å være etter hverandre. 10 år som EBG når du er 60 gir Lifetime EBG.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2014, 18:06   #69
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Behøver ikke å være etter hverandre. 10 år som EBG når du er 60 gir Lifetime EBG.

Hurra, da har man noe å se frem til Må bare bli EBG 7 år til da
Old 11-10-2014, 18:56   #70
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Musta Pekka View Post
- skyver man på setegrensen Plus/Go er det ekstremt irriterende å bli flyttet til bakerste rad -> da må andre passasjerer uten status/EB medlemskap flyttes tilsvarende
Mye av problemet forsvinner om de klarer generere en varsling når man blir flyttet, for eksempel på e-post. Det burde ikke koste all verden å få det til.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2014, 10:32   #71
Are G
EBD

Er det stedfestet at man får evig EBG når man har passert 60?
Flere andre store program har strukturerte måter å få evig status, også overflytting av "overflødige" statuspoeng til neste periode, eks. har du 75 flights eller 75k poeng ved periodeslutt, overføres 25 til neste periode.
Are G is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2014, 17:43   #72
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

De burde sluttet med dette tullet med evig gull ved fylte 60 år. De kunne innført lifetime miles som mange andre og satt grenser her for når man fikk lifetime status.

Tidligere svar har gått på at de ikke gir før fylte 60 for de ønsker å holde folk lojale frem til da. Min påstand er at om man har opptjent nok poeng til lifetime gull/diamant vil man trolig være like lojal videre pga fordeler det gir. Grensen for lifetime gull/diamant måtte jo selvsagt vært relativt høy.
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2014, 20:23   #73
3cseat
ScanFlyer Silver

Hvor finnes disse reglene for evig EBG? Har hørt dette med ikke sett det skrevet noen steder. Er også litt usikker på hva kriteriene er. Må man ha EBG det året man fyller 60, og må ha hatt EBG i 10 år?

Mitt spørsmål blir da. Jeg fyller 60 neste år, og har vært EBG i 15 år. Antar jeg rekvalifierer i denne perioden også til EBG, og da her jeg hatt EBG i 16 år. Men denne perioden avsluttes før jeg fyller 60. Hva om jeg ikke når grensen for EBG i den perioden jeg fyller 60? Noen som vet?
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2014, 22:53   #74
Helikopter
ScanFlyer Blue

Helikopter's Avatar

Moderatooor! Flytt den her 60års debatten ut av denne tråden! Tror hele tiden det har kommet svar fra SAS.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2014, 18:24   #75
TGjr
ScanFlyer Blue

Dette dreier seg ikke om 60 års debatt, men innspill til SAS sin ledelse. Jeg mener fortsatt at 20 år eller mer som gull eller diamant kunde burde gi ett år Pandion eller evig gull/diamant…Dette er uavhengig hvor gammel du er.

KLM har evig platinum etter gitte kriterier.
Old 13-10-2014, 18:35   #76
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Diamant er et ungt program, så det er ikke umulig at det med tiden blir gjort justeringer på dette. Pandion er 'by invitation only' og henger nok litt høyere enn SAS er villig til å gå.

Glem heller ikke at både D og P er selskapsspesifikke for SAS og ikke gjenkjennes som annet enn G hos andre selskaper, på lik linje med disses premium-nivå hos SAS.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 21:01   #77
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Er fritt valg fra trallen (evt. begrenset valg fra trallen) noe å foreslå for EBD? American har vel dette for Executive Platinum såvidt jeg vet.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2014, 00:03   #78
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Er fritt valg fra trallen (evt. begrenset valg fra trallen) noe å foreslå for EBD? American har vel dette for Executive Platinum såvidt jeg vet.
Fritt valg vil kombinert med softblock gjøre Plus overflødig. En gratis snack og/eller drikke (f.eks. kaffe + muffin eller en cola) ville vært kjekt, men jeg kan egentlig tenke meg at dette smaker mer enn det koster for SAS. Med 20-30k (?) diamantkunder vil nok det føre til en god del tapte inntekter fra trallen samt ekstrakostnader - men, dette kan man jo alltid argumentere for at fører til økte inntekter ved at tilbudet blir mer attraktivt for statuskunder (vi velger jo fortsatt andre selskaper i ny og ne).

Et punkt til jeg ville ha satt på listen er å gjøre SAS-appen tilgjengelig i amerikansk AppStore. Liten ting for de fleste, men jeg antar at det er en relativt smal sak å løse.

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2014, 05:54   #79
3cseat
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Helikopter View Post
Moderatooor! Flytt den her 60års debatten ut av denne tråden! Tror hele tiden det har kommet svar fra SAS.
Hva slags kommentar er dette? Spørsmålet er relevant til SAS ledelse så lenge det er uklart hvordan reglene er, og dessuten relevant for hvordan SAS honorerer lojale kunder.

For å være helt ærlig synes jeg derfor din kommentar er litt skivebom, og skjønner ikke hva moderator skal gjøre i dette tilfellet
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2014, 06:04   #80
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Hva slags kommentar er dette? Spørsmålet er relevant til SAS ledelse så lenge det er uklart hvordan reglene er, og dessuten relevant for hvordan SAS honorerer lojale kunder.

For å være helt ærlig synes jeg derfor din kommentar er litt skivebom, og skjønner ikke hva moderator skal gjøre i dette tilfellet
Jeg er enig i oppfatningen om at diskusjonen utartet seg slik at lifetime gullkort ikke ble diskutert i sammenheng med tilbakemeldingen til SAS, og støtter derfor at det heller kunne ha vært en egen tråd.

Sier ikke at det er en uviktig diskusjon, men en annen - også viktig - diskusjon. Er litt kjekt å ha det ryddig og oversiktlig, er det ikke?

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules