Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-09-2014, 02:39   #1
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Aug.2014: Del2 - Med Blue1 og MD-95 (B717-200), samt Radisson-suite:






August 2014:



Del 2 av 3:


Del 1: Med "MS Silja Europa" i Exec. Suite x 2:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=127693


Del 2: Med Blue1 og MD-95 (B717) samt Radisson: Suite:


Del 3: Skip og fartøy underveis, andre suiter, samt Executive Suite
på "MS Baltic Queen": Tallinn-Helsingfors:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=127694






Totalt har Blue1 ni maskiner av denne typen, men nå skal det kuttes kraftig
i selskapet; slik at man ender opp med kun fem stk. maskiner på sikt.




Men inntil videre, er det som sagt ni stk. MD-95 (B717-200)
maskiner i flåten (alle med seatconfig for 120 pax):


OH-BLG - Sinen Virta / Blue Flow

OH-BLH - Suven Lähde / Summer Spring

OH-BLI - Taivaan Puro / Sky Trickle

OH-BLJ - Sateen Helmi / Pearl Mist

OH-BLM - Kevätsade / Spring Rain

OH-BLN - Star Alliance-livery

OH-BLO - Metsälampi / Forest Pond

OH-BLP - Star Alliance-livery

OH-BLQ - Aaltojen Leikki / Play Of Waves


Her er SAS sin info om maskinen:





Oversikt over flightene vi tok:

SK712, ARN-HEL (SK712), B717: "OH-BLN":

Avg. Stockholm: Arlanda (ARN) Kl: 11.40,
ank. Helsingfors (HEL), kl: 13:35 (lokal tid).
Billettklasse: T, SAS EuroBonus poeng: 1.000


SK721: HEL-ARN (SK721), B717: "OH-BLH"

Avg. Helsingfors (HEL), kl: 20:00
Ank. Stockholm (ARN), kl: 20:00 (lokal tid)
(så fikk man tilbake timen man "mistet", når
man fløy motsatt vei, pga tidsforskjellen).
Billettklasse: T, SAS EuroBonus poeng: 1.000





Over: Blue1 med MD-95 (B717-200), og reg.: "OH-BLJ". Levert ny opprinnelig
til Olympic Aviation som "SX-BOC" pr. jan. 2001, så over til spanske
"AeBal: Aerolineas Baleares" pr. jan. 2007, så satt til lagring pr. sept. 2008,
overført til Quantum Air pr. april 2009, så satt til lagring igjen fra okt. 2009.
Så til finske Blue1 og SAS, pr. aug. 2010, maskinen er ca. 13.5 år gammel.














Så går vi ombord i "OH-BLN" som fraktet oss fra St.holm til Helsingfors:






Over: "OH-BLN" ble også opprinnelig levert ny til Olympic Avation, denne pr. des. 1999,
så overført til Olympic Airlines pr. des. 2003, så til lagring fra mars 2007,
videre til Spanair pr. juli 2007. Blue1 overtok så maskinen pr. des. 2010, maskinen
er i underkant av 15 år gammel.









Over: "knyttneve-testen" bestått med et nødskrik.




Over: PSU'en.


__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...

Last edited by Blackhawk; 07-09-2014 at 02:55.
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2014, 02:40   #2
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Aug.2014: Del2 - Med Blue1 og MD-95 (B717-200), samt Radisson-suite:


Over: jo da, er en "aft" door også på MD-95 / B717 - men kun som EMC-door (nødutgang);
så ikke helt som på bl.a. MD-80 serien allikevel.



Noen bilder fra cockpit, kamera og mobil lå selvsagt i sekken over stolen -
så ingen bilder fra landingen:









Over: takk til et meget hyggelig crew på flight: SK712, thanks to
the crew, for a very pleasant time and photos on: SK712.




Over: Helsingfors flyplass.



Over: FlyBe Nordic med ATR72-200, og reg.: "OH-ATG". Levert ny opprinnelig
til daværende Finncomm Airlines pr. okt. 2007, overført til nåværende selskap
pr. okt. 2011, maskinen er litt over syv år gammel. Seatconfig: Y68.







Over: Blue1 med MD-95 / B717-200, og reg.: "OH-BLM". Levert ny opprinnelig
til spanske AeBal - Aerolineas Baleares, som "EC-HUZ" pr. mai 2001. Overført til
spanske Quantum Air pr. mars 2009, så satt til lagring pr. nov. 2009 som "SE-REM".
Videre til finske Blue1 pr. aug. 2010. Maskinen er litt over 13 år gammel.



Over: Air Berlin med B737-800, og reg.: "D-ABMD". Levert ny til selskapet
pr. des. 2011, maskinen er i underkant av tre år. Seatconfig: Y186.




Over: FlyBe Nordic med ATR72-200, og reg.: "OH-ATO". Levert ny til
selskapet pr. nov. 2011, maskinen er i underkant av tre år gammel.
Seatconfig: Y72.




Over: KLM med B737-800, og reg.: "PH-BXA". Levert ny til selskapet
pr. feb. 1999, maskinen er ca. 15.5 år gammel. Seatconfig: Y171, bærer
retrofargene til KLM, og navnet: "Zwaan / Swan".



Over: Norwegian med B737-800, og reg.: "LN-NOH". Levert ny til selskapet
pr. sept. 2009, maskinen er fem år gammel. Bærer navnet: "Selma Lagerlöf".




Mellom Helsingfors flyplass og sentrum, er "Finnair Flybuss" et fint alternativ -
nye og komfortable busser (med stikk-kontakt ved setene, for lading av mobilen;
som seg hør og bør for et land som startet Nokia). Bussreisen tar ca. 30 min,
og koster €6.30 pr. person:








Over: legg merke til ute-temperaturen, ja da gitt..






En overnatting ble også gjort hos Radisson Blu: SkyCity Hotel (Stockholm-Arlanda),
i den eneste Suiten som finnes på hotellet:


Først Radisson Blu sin egen beskrivelse av rommet:









__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2014, 02:40   #3
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Aug.2014: Del2 - Med Blue1 og MD-95 (B717-200), samt Radisson-suite:

































Det var slutten på Del:2 av denne triprapporten fra "M/S Silja Europa",
mer i Del: 3.




Alle bilder er tatt med et kompaktkamera,
Canon Digital IXUS990is - som har spec.
på 12.1 megapixler og 5x zoom.


Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2014, 20:31   #4
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,204
Default Re: Aug.2014: Del2 - Med Blue1 og MD-95 (B717-200), samt Radisson-suite:

Alltid interessant å lese om "båtturene" dine. Jeg ser at bildene fra båtenes fellesområder gjerne er folketomme, og lurer på hvordan/når du får tatt dem?
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2014, 03:38   #5
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Default Re: Aug.2014: Del2 - Med Blue1 og MD-95 (B717-200), samt Radisson-suite:

Takker så mye for det! Prøver å få tatt de fleste bildene fra public-
områdene om bord, når det er så lite pax som mulig. Ofte i forbindelse
med pre-boarding (enten grunnet avtale, eller pga. suite osv.), ellers
tidlig på morgenen osv. Så slipper man å "sladde" en haug med ansikter,
på hvert eneste bilde, i tillegg får man bedre inntrykk; av områdene m.m.
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reisetips/bilder: Riga med Suite hos Tallink&Suite på Radisson: Royal Viking(St.holm) Blackhawk Reiseforum 4 04-03-2011 19:40


All times are GMT +2. The time now is 12:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.