![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]() Quote:
Quote:
Hvorfor kan ikke logikken din brukes motsatt - det er tross alt en grunn til at europeiske selskap ikke praktiserer det? Hvordan vet du hvem som har det "rette" svaret - eller kanskje begge har rett, at dagens løsninger er det beste for de ulike markedene?
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,696
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
Det burde vært logget hvem som har evt spurt, slik at systemet kunne innhente pax til en tidligere flight, da snakker vi om maksimering av profit, men nå er vi sikkert langt over grensen til hva systemet til f.eks SK kan håndtere ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]() Quote:
Quote:
Men man kan aldri gjøre alle til laks .. noen må bli elefnater også. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Kan godt være at dette er en av grunnene til at US selskapene går bra men jeg mener den største grunnen til det er for liten konkuranse på et enormt marked.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Konkurransen er der, men kapasiteten er bevisst holdt lav. Dermed kan man presse opp prisene. Intet offisielt samarbeid om dette, men ingen tvil om at alle holder igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
Det som derimot er litt irriterende er uvilje til å endre billetter når opprinnelig avgang åpenbart er forsinket (i området 60++ minutter), og jeg kan rekke et tidligere fly. Har som regel blitt presentert med grunnen "vi kan ikke gjøre det før det eventuelt blir kansellert". (Forøvrig også SAS/Widerøe). Det er unødvendig.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor fleksible er bonusbilletter? | gardkarlsen | Reiseforum | 2 | 17-04-2011 00:51 |
Fleksible flybilletter til USA. | Twin Otter | Reiseforum | 9 | 30-07-2010 12:58 |
Fleksibilitet på fleksible billetter | Martin | Reiseforum | 6 | 14-07-2010 16:22 |
Bare SAS Norges fleksible billetter som man velge sete ved bestilling? | Fokker 50 | Flyforum | 4 | 01-07-2008 15:06 |
Ikke nok til billigere billetter | sail4fun | Flyforum | 5 | 15-12-2004 15:02 |