![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Trenden er klar - i 2020 sies det at 80% av passasjerene vil være fritidsreisende. Mange legacy-selskap bygger nå ned First Class og Business Class-andelen i sine fly og dermed også må gjøre noe med sin kostnadsstruktur. Premium Economy blir den nye komfortklassen på flyene. Flere og flere selskap (her mener jeg ikke flyselskap) definerer lavere klasser for sine ansatte som normalen og pris er det ledende parameter. Det er et herværende langdistanseflyselskap som har fått med seg dette og tilbyr en slik løsning med rundt 10% bedre seter om bord. Dette forklarer hvordan det ligger an for SAS - høy yield fra Business-billetter svinner hen og da er det kuene bak som man må melke mer. Spørsmålet er om kuene bak orker dette mer og heller flytter til en mer behagelig bås i nye hvit og rød låver hvor kravene til melkevolum er mer behagelig?
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En 20/80-fordeling av high- og low-yieldpax er ikke noe nytt. Dette har vært preket så lenge jeg har vært i bransjen. Imidlertid legger de privatreisende mer i potten og en mindre rigid prisstruktur lokker folk fremover i kabinen. 'Forretningreiser' kan imidlertid være så mangt. Mulig at 'dress og slips'-brigaden er redusert, men det er mange andre typer av forretningreisende som ikke kan benytte seg av nettet for å gjøre jobben de skal utføre. 'Globaliseringen' av næringslivet nødvendiggjør også mer flytting av folk.
Les dekningen av Emirates-åpningen. Luksus selger som aldri før. Og det er slett ikke Disponenten som sitter i First, men familien på fire .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ihvertfall lite som tyder på at det er dårlig butikk å drive Premium class over
atlanteren. 15% av trafikken og 50% av omsettningen. (IATA) I Europa derimot ser det vel mindre gunstig ut med h.h.v 5% og 12%. W |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Flyklapper
|
![]()
Og da har Victor Norman oppdaget at det ikke er lurt å 'spøke' med sensasjonspressen i salen ...
http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/.../-unnskyld-sas Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Misset denne kommentaren når den kom, men jeg synes faktisk dette er morsomt. Er ikke fan av Victor Normann, men her synes jeg faktisk at han er morsom. Som EBG i 15år kan jeg kjenne meg igjen, bortsett fra dette med de dyreste billettene. Har mange ganger kvalifisert til EBG pga 50+ segmenter. Og for mange utenfor dette forumet fremstår mange av oss som noen raringe pga a en over gjennomsnittlig interesse for fly, poeng, status osv. Da for vi tåle at noen ha det litt morro på vår bekostning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Artig sak - til syvende og sist endte jo både DY og SK opp med å få god PR pga Norman sine festligheter, så da kan vel begge være fornøyd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Tulling!
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Deler av? Han er da kun et individ.
Uansett, det som er morro her er jo at han holder ett innlegg til støtte for Norwegian, men selv flyr SAS.. Det viser jo at ting ikke er så gale som han selv skal ha det til. Uavhengig om han betaler billettene selv eller ikke, han velger SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gull på OSL | Soloviev | Bilder & foto | 2 | 03-12-2012 19:26 |
Endringer i EB for å nå gull?! | Discus | Reiseforum | 8 | 03-08-2009 11:33 |
Funnet gull | EB | Samlerhjørnet | 29 | 14-06-2005 07:38 |
Lettere å nå gull | Superhai | Flyforum | 12 | 26-05-2005 11:18 |