![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 190
|
![]()
Hei! Velkommen til den første tripreporten min her. Dette er vel en oppvarming og en test i forkant av hva som venter om en måned, MD-11! Da blir det selvfølgelig mer fokus på ombordopplevelsen men nå blir det heller en god del bilder samt noe tekst. Da dette er min første rapport setter jeg pris på konstruktiv kritikk.
28. august 2014: 13:40, 17:10, 20:45 KLM Royal Dutch Airlines, Alitalia C.A.I KL1146 Oslo (OSL) - Amsterdam (AMS), KL1607 Amsterdam (AMS) - Roma (FCO), AZ1389 Roma (FCO) - Genova (GOA) Economy Comfort, Economy Comfort, Economy Boeing 737-700, Boeing 737-800, Airbus A321-100 ![]() Heiv meg i en taxi og dro rett fra jobb til Gardermoen. Der fikk jeg kjøpt meg tilgang til OSL loungen og etter ett par glass vin og en matbit var allerede to timer gått! Tiden går fort når man har det gøy. ![]() Et par maskiner: ![]() OH-LKR – Embraer 190LR – levert til Finnair 19. mai 2011 ![]() TF-FIY – Boeing 757-200 – levert i 2007 Boarding via gate 41 tipåhalvto. Hadde blitt oppgradert til Economy Comfort som gir bedre benplass og er lenger fremme i flyet. Helt greit det da. ![]() ![]() Tiden gikk fort og det var på tide å gå til gaten. Hadde blitt oppgradert på den neste flighten også og nå fikk jeg en treseter helt for meg selv. Perfekt! To blå: ![]() PH-BFC – Boeing 747-406. Levert i 1989, vært hos KLM siden. ![]() PH-BGE – Boeing 737-7K2. Levert til KLM i 2008. ![]() PZ-TCP – Airbus A340-311. Første flight 18. Mars 1994. A340 nr. 49. Hos AirFrance frem til 2009. I bakgrunnen skimtes også Amy Johnson, en av de siste MD-11'ene hos KLM. Når dette bildet ble tatt hadde hun to rundturer over Atlanteren igjen. PH-KCA – McDonnell Douglas 11-P. Første flight 11. mars 1993. Siste flight 31. august 2014. Vært hos KLM hele livet sitt. ![]() Cargoavdelingen på Schiphol. Fin flyvning over Alpene, Genevè og Italia. Fikk servert en sandwich og det er ikke første gang denne er god. Smaker godt og er ikke tørt. Bra produkt, KLM! Vi kom frem til Roma ved solnedgangen. Krydde av Alitalia maskiner over alt. Her er en av Airbusene deres i sola. ![]() Alitalia flighten var helt grei, kort flyvning på en time. Italienerne er fryktelig dårlige i engelsk og det blir ikke bedre over et skurrete høytaleranlegg. Nuvel, uproblemmatisk. ![]() Slenger også ved noen bilder fra Genova og Olbia. ![]() EI-IMC – Airbus A319-112. Første flight i september 2003. ![]() N800KS – Privateid Boeing 737-700. Levert i år 2000. ![]() HB-IPV – Airbus A319. Vært hos Swiss i 18 år. ![]() I-SMEL – MD-82. Første flight i 1984, er 30 år gammel. Håper dette falt i smak. Neste del kommer om etterhvert. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Dette var helt klart en strålende førstegangsrapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Kjekk rapport til nå. Kjekt å lese litt historikk på flyene også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 190
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 190
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 190
|
![]()
1. september 2014: 13:15 og 19:20
HOP! - Regional AF1517 Genova(GOA) - Paris(CDG), AF1746 Paris(CDG) - Stavanger(SVG) Economy Embraer 170 ![]() Jeg kom til flyplassen i 9 tiden og det første jeg ser på skjermene er følgende tekst: "Flights may be delayed or cancelled due to strong winds." Ikke bra. Er jo kult med en ekstra dag på feriestedet sitt men ikke når man er syk og vil hjem fortest mulig. (Og allikavel har åtte timers reisetid.) Derfor var det en lettelse når boarding for flight AF1517 ble ropt opp 12:45. ![]() TC-JHE – Boeing 737-800. Levert til Turkish i november 2008. ![]() Et til av N800KS ![]() God plass i denne Embraeren. Take-off over Costa Concordia etterfulgt av en fin flyvning over havnebyen Savona samt Torino og Genevè. Ikke mye å si annet enn at jeg hadde en liten drittunge i setet bak meg. Han satt og sparket i setet mesteparten av flyturen. Prøvde å snakke til moren men de var franske så kom ikke så langt.. ![]() ![]() ![]() ![]() Trist syn. Var kun fem år når hun grunnstøtte utenfor Italias vestkyst. Nå i januar som kommer er det allerede tre(!!) år siden det skjedde. Tiden flyr! ![]() ![]() Havnebyen Savona. Er hjemmehavnen til Costa Cruises. Her ligger Costa neoRiviera og Costa Fascinosa til kais. ![]() Genevè og Genevèsjøen. ![]() Spennende skydekke på vei ned til CDG. Hadde en fire timers conncetion her på CDG så fikk tiden til å gå ved å reise frem og tilbake mellom terminalene. Tok si tid! Etter hvert fant jeg en perft plass for litt spotting på terminalen Stavangerflyet skulle gå fra, 2G. Her er noen av maskinene jeg fikk foreviget: ![]() Først ut var SU-GDS, en 4 år gammel Airbus A330-343 fa EgyptAir ![]() F-BHXJ – Embraer 170 levert til Hop! I 2010. ![]() 9M-XXM - Airbus A340 levert til Dragonair i 2006 og overtatt av AirAsia juli 2013. ![]() F-GZNG – Boeing 777-300ER som ble levert til AIRFRANCE i 2009. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 190
|
![]() ![]() F-GZNG – Boeing 777-300ER som ble levert til AIRFRANCE i 2009. ![]() F-OSYD – Fem år gammel Airbus A340. ![]() ![]() HL7622 – Airbus A380 levert til Korean Air 25. oktober 2013. ![]() 4X-EHB – Boeing 737-900 levert 26. november 2013 Dagens absolutte høydepunkt! Fulgte med på Flightradar når denne kom over grensen fra Tyskland og bare håpte den skulle ned på denne rullebanen. ![]() N621FE – MD-11F. 15 år gammel ![]() VT-ANA. Boeing 787-800 Dreamliner levert mars i år. Fikk ikke med meg Reg. på denne A330en fra ChinaEastern men den landet cirka. 18:30 01.09.14. Kanskje noen kan finne ut av hvilken maskin det var? ![]() ![]() 10 minutter forsinket startet boarding fra gate 29 ombord i enda en Embraer 170. Som nevnt i en annen tråd var det rundt 70 personer på denne flyvningen en mandagskveld. Tyder jo på at denne ruta går bra? Har ikke noe å si om denne flighten annet enn at jeg ble dårligere før boarding.. ingen trivelig sisteflight. Sovnet men våknet opp rett etter at drikkevogna hadde passert. Plinget og flyvertinnen kom løpende og spurte hva jeg ville ha. "Ett glass fanta takk." Ikke noe vann eller en sandwich kanskje? God service men takket pent nei. ![]() Fyller på med noen stemningsbilder fra taxingen i kveldsolen: ![]() ![]() ![]() ![]() Familietreff? ![]() ![]() ![]() ![]() Siste leg på turen var halvannen time på NSB sitt nattog fra Stavanger og sørover. Var mildt sagt godt å komme hjem etter en veldig flott tur rundt i Italia. Neste gang jeg skal i lufta blir det først med en B737-700 fra SVG, deretter MD-11 til Toronto og tilbake med samme flytype to dager senere. Gleder meg litt. :can ![]() Takk for at du tok deg tid til å lese denne rapporten. Som nevnt tidligere setter jeg pris på konstruktiv kritikk og andre kommentarer. Hejdå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,217
|
![]()
Finfin rapport. Av signaturen din ser jeg at du også skal til Miami via Frankfurt. Er det med Lufthansa og A380? Kanskje det går an å ønske seg en trip-rapport på den reisen også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 190
|
![]() Quote:
![]() Last edited by oskarflekkefjord; 03-09-2014 at 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]()
Flott rapport, flotte bilder. I-Smel mener jeg å huske var på ENZV for noen år siden, synes jeg drar kjennsel på "smellen"
Ellers så er den Air Austral en B-777-3Q8 ![]() Så forøvrig Cato Lien hadde et skudd av den i Garuda drakt, men Fransk reg. Gleder meg til neste rapport ChinaEastern, kan det være B-5937 kanskje? Kom iallefall på de tider Last edited by krølle; 06-09-2014 at 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
|
![]()
Takk for en flott rapport. Hærlige stemningsbilder fra CDG
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,202
|
![]()
Flott rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 190
|
![]()
Tusen takk alle 3, og takk for infoen krølle. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG-OSL-SVO-IST-AMS-SVG. På jakt etter en "forfallen kjempe". | Roxman | TripReports | 17 | 02-04-2014 09:00 |
SVG - CPH - BCN - FCO - SVG | FlyboyKarsten | TripReports | 19 | 19-08-2011 15:51 |
SVG-AMS-CDG / TLS-CDG-AMS-SVG med KL/AF/EZY | Twin Otter | TripReports | 14 | 10-08-2011 01:17 |
SVG-AMS-PVG/SHA-PEK-ICN-CDG-AMS-SVG | Roxman | TripReports | 14 | 09-07-2011 04:15 |
SVG-AMS-BUD-AMS-SVG for å besøke et søskenbarn | Mats Danielsen | TripReports | 2 | 01-01-2010 20:24 |