![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Den E190 jeg fløy med igår kveld hadde forresten fortsatt Regionalskilt på veggen foran 1DF... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fløy HOP! fra CDG til OSL på fredag - var akkurat som dei seks andre gangane eg har flydd Embraer ERJ 190LR til Air France, merka ikkje forskjell i det heile tatt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Fransken min er dårlig så google fikk jobben med å oversette (de er flinkere å oversette til engelsk enn norsk).
https://fr.finance.yahoo.com/actuali...195300582.html Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Her er en artikkel fra Businesstraveller oversatt og skrevet på litt bedre engelsk.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så en kopi av LH hvor alt unntatt CDG ops blir en mix av Hop! og Transavia?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne trenden er vel påpekt av flyanalytikere tidligere.
Hvor de store Europeiske selskapene overfører det meste, mating av IC-ruter unntatt, til lavere kostnadsbaserte datter/samarbeidsselskaper. SAS unntatt.
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Min høyst ukvalifiserte analyse er at man kutter servicenivået på ruter utenom hubbene hvor man vinner kunder enkelt og greit ved å fly direkte. På hubbene konkurrerer man med "alle" om transfertrafikken, noe som krever et bedre produkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men det kan være at det skandinaviske markedet ikke er klar for dette på samme måte som det hollandske eller franske. Men jeg vet jo ikke, bare tror. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS har jo annonsert endringer i basestrukturen. Dersom baser i fokusbyene beholdes og evt. forsterkes kan man nok oppleve en lignende oppgavedeling hos SAS. Dersom man bare skal ha baser i CPH/OSL/ARN blir det vel umulig iom. at det er de samme maskinene som flyr fra hubbene som må slinges innom Spania, langs norskekysten etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Den nye Air France sjefen fortsetter å rydde og vil også forenkle strukturen i Hop!, eller mer korrekt de tre selskapene den består av
Alle ATR maskinene skal ut av flåten(e) senest i 2020. Samtidig skal alle basene, unntatt ORY og LYS, kun ha en flytype stasjoner. Hop! flyr jo en god miks av CRJ, ERJ og E-jets, i tillegg til de nevnte ATR maskiner som droppes Samtidig får de 7 splitter nye E190 (E1 versjonen) levert på leasing fra danske NAC den nærmeste tiden Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
... Joon ... HOP! neste.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Flysitter
|
![]()
Ikke mere spennende enn at Hop! blir Air France Hop!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei, men spennende nok ved at de nå ikke fronter det som et helt eget brand lenger.
Nye Air France-KLM sjefen virker som har gjort mer fornuftige grep på¨noen måneder enn forgjengerne gjorde på flere tiår...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Veldig smart å integrere HOP! i eget merkenavn. Ingen grunn til å fragmenterte merkenavnet sitt slik Air France har gjort med både HOP! og Joon, det fungerer som regel godt å bruke mainlandnavnet, men med et lite tillegg som symboliserer at det er et datterselskap som flyr ruten. Det var jo egentlig slik før - husker jeg fløy Air France fra Oslo til Paris operert av Régional, som er et av de tre selskapene som utgjør dagens HOP! (de to andre er Airlinair og Brit Air). Hva skjer med rutene HOP! så langt har fløyet på egenhånd (altså ikke for Air France)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France-KLM | jb1 | Flyforum | 5 | 07-10-2023 00:39 |
Air France-KLM kjøper 31% av Virgin, og Delta og China Eastern 10% av AF-KLM | Someone | Flyforum | 6 | 13-01-2020 10:27 |
Air France Hop modeller selges + TAP | Tarzan | Samlerhjørnet | 0 | 26-08-2018 12:26 |
Etihad, Air Berlin, og Air France/KLM med samarbeid | Someone | Flyforum | 3 | 22-10-2012 22:52 |
KLM + Air France | jb1 | Flyforum | 2 | 02-11-2004 10:06 |