Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-08-2014, 18:19   #41
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Default Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Unnskyldingen til de reisende om at de gjerne skulle vært booket om men, at det var umulig fordi baggasjen var allerede lastet inn i flyet, er kanskje en smule tynn.

Når samtidig EGB kortet funker like dårlig som å dra opp medlemskort på IKEA, så kan man kanskje være litt mer ydmyk i forhold til tilsvarende hendelser hos andre selskaper.
Spesielt når det i ettermiddag har vært kapasitet ut og videre til EWR med andre selskap.
Fortreffeligheten over å konstatere feil og mangelfull info, dårlig benanning og manglende vilje hos konkurrenter burde kanskje benyttes med større moderasjon ovenfor eget produkt.
Eller kanskje vente noe, å få riktig informasjon før man kommenterer?
Mange som nå er booket om og sendt med andre ut fra den informasjonen som foreligger. Både med Star og andre selskaper.
Just sayin...........
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 18:28   #42
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Mange som nå er booket om og sendt med andre ut fra den informasjonen som foreligger. Både med Star og andre selskaper.
Just sayin...........
Da anbefaler jeg omgående en tur til ankomst hallen på OSL for å lodde stemningen blandt særs fornøyde pax, booket om, mett på oppfølging og info er på vei hjem eller til hotell for kanskje å fly ut i morgen. Lettet over at det ville vært så mye værre om det hadde vært et annet selskap.....
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 18:56   #43
sukram
ScanFlyer Gold

Var på samme flyet. Selvfølgelig er det vanskelig når 263 pax (iflg personalet) skal bookes om. Men i dag gikk det meste på tverke. Ikke har jeg fått no mat i kroppen (bare øl ) og ny reiserute er helt i det blå. Klart, sølvstatusen gir ikke all verdens.. men jeg forventet likevel noe mer...
sukram is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 19:20   #44
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Ingen ble booket om i dag og nå står vi i lang kø på Thon hotellet (noe som ikke er SAS eller Thon sin skyld for øvrig). Elendig service av SAS i dag dessverre mtp håndtering og ombooking, som ikke eksisterte. Er veldig overrasket og skuffet, mildt sagt.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 19:30   #45
view
ScanFlyer Gold

Da jeg gikk forbi her tidligere i dag hadde flyet nylig returnert til gate og det var satt opp ny tid 12:45. Da var man nok i utgangspunktet mer optimistisk, så mulig det var en såkalt krypende forsinkelse.
view is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 19:55   #46
Norfindir
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Fikk dere vite om hva som feiler maskinen?
jeg reiste med samme maskin forrige lørdag og da stod vi i 30 min ekstra mens de reparerte en vanntank. Men kan ikke tenke meg at samme feil førte til innstilling.
Norfindir is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 20:12   #47
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Har da inflasjonen på EBG gått så langt at status egentlig er devaluert?

Er det kanskje det vi ser at iveren etter å forgylle reisende gjør det vanskelig å innfri ved avvik fordi de har blitt så mange fler?
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 20:39   #48
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Det er ikke akkurat få av slike bilder...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	652
Size:	31.9 KB
ID:	37404  
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 20:59   #49
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post

Yep.

Fail.
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 21:25   #50
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Vi må via FRA kl 0610 i morgen da alt med SAS var fullt. Spiste middag med noen nå som ble booket om med samme SK907 i morgen. Hun med veninne var statusløs og jeg er EBG. Jaja..

Last edited by SQ321; 21-08-2014 at 21:28.
Old 21-08-2014, 21:34   #51
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Vi må via FRA kl 0610 i morgen da alt med SAS var fullt. Spiste middag med noen nå som ble booket om med samme SK907 i morgen. Hun med veninne var statusløs og jeg er EBG. Jaja..
Ouch..

view is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 21:49   #52
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Nei og dagen i dag viser at det faktisk er slik, tviler på at det er noen som sitter på OSL eller på EWR i morgen kveld, samtlige vil være på plass eller underveis.
Så at det blir noen glipper når 263 pax skal bookes om så er ikke det annet en å beklage. Spesielt for dere som er gull etc. Men håper ingen sover på et flyplassgulv, eller misser halve ferien sin.
Old 21-08-2014, 21:58   #53
Norfindir
ScanFlyer Blue

Quote:
Så at det blir noen glipper når 263 pax skal bookes om så er ikke det annet en å beklage. Spesielt for dere som er gull etc. Men håper ingen sover på et flyplassgulv, eller misser halve ferien sin.
Sikkert vanskelig for deg å svare men, finnes det noen som helst unskyldning for at "statusløse" ble prioritert på 907 i morra fremfor han med EBG? Det er jo i slike situasjoner at EBP/D/G virkelig bør være en fordel.
Norfindir is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 22:02   #54
L-1011
ScanFlyer Molded

Jag undrar om det kommer någon artikel i VG imorgon om SK 907/908 pax som fick tillbringa natten på det hårda, kalla flygplatsgolvet
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 22:05   #55
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by Norfindir View Post
Sikkert vanskelig for deg å svare men, finnes det noen som helst unskyldning for at "statusløse" ble prioritert på 907 i morra fremfor han med EBG? Det er jo i slike situasjoner at EBP/D/G virkelig bør være en fordel.
Det kan jeg ikke svare på, men jeg mener at i utgangspunktet er dette ikke ok.
Når det er sagt så satt ikke jeg å booket dette og så hvilke løsninger som var aktuelle. Men om det ikke er snakk om videreforbindelser, eller andre ting som er sagt av statuspax så synes jeg ikke det er ok.
Eneste er om man ved å fly med f.eks LH/KL/AF tidlig, også er tidigere i NY. Poenget er å få pax frem så fort som mulig. Så er det også spørsmål om klasse, status på flight i morgen, og en del andre kriterier som vi aldri vil få vite.
Poenget mitt er at elv om det var en del kluss i dag så er alle nå på hotell eller hjemme, og er booket om i morgen med enten SAS, partnere, eller andre selskaper.

Last edited by SAS-Steward; 21-08-2014 at 22:10.
Old 21-08-2014, 22:06   #56
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Jag undrar om det kommer någon artikel i VG imorgon om SK 907/908 pax som fick tillbringa natten på det hårda, kalla flygplatsgolvet
Helt sikkert ikke. De har jo fått flott service og har visst ingen grunn til å være misfornøyde, ut fra hva det sies her. Og da blir det ikke noe avisskriverier.
Old 21-08-2014, 22:06   #57
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Norfindir View Post
Er de booket i samme kabin? Har noen av dem videreforbindelse? Hvor stort er resiefølget? Har SQ321 fått oppgradering via Frankfurt? osv. osv.

Old 21-08-2014, 22:25   #58
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Kanskje de var "heldige" og fikk de to siste ledige setene på flyet; midtseter på bakerste rad?
Old 21-08-2014, 22:33   #59
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Jeg har definitivt ikke fått flott service ref. forrige post om 1 stk SAS ansatt for å håndtere alle pax samt at den ene ansatte ikke kunne booke oss om pga at bagasjen var stuck på flyet. Mitt reisefølge var 2 stk, tilsvarende de som fikk direkteflight, begge parter hadde sluttdestinasjon i EWR, vi flyr eco i morgen akkurat som de. SAS har fullstendig feilet, noe alle kan gjøre.
Old 21-08-2014, 23:20   #60
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Poenget mitt er at elv om det var en del kluss i dag så er alle nå på hotell eller hjemme, og er booket om i morgen med enten SAS, partnere, eller andre selskaper.
Så det man kan konkludere med at så lenge det er mindre enn 24 timers forsinkelse er OK? Vi har vel sett både avisoppslag om kortere forsinkelse enn dette, og meldinger fra SAS som skryter av hvor mye flinkere de er enn DU/DY og hvor mye verdt nettverket er. Man lager en nokså stor fallhøyde for seg selv med slik kommunikasjon.

Jeg synes historien til SQ321 virkelig indikerer full kollaps i forhold til håndtering av statuspax (og andre). Kanskje Diamantkortet ikke blir så verdifullt å inneha som jeg kanskje først trodde...

Last edited by TOS; 21-08-2014 at 23:23.
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules