![]() |
|
![]() |
#681 |
Newcomer
|
![]()
Hei alle sammen!
Første innlegg her nå i håp om å motta noen råd. Har et sølvkort hos Eurobonus og har fått smaken på fasttrack og SAS lounge innenlands disse to månedene her, en tjeneste jeg kunne tenke meg hele året, altså gullkort. Jeg antar at det er en veldig vanskelig oppgave å oppnå, men dere følger bedre med og har bedre kjennskap til dette enn meg. Så her er spørsmålet mitt: Jeg har opptjeningsperiode 1. jan - 31. des. Jeg har i dag 21 reiser 11500 grunnpoeng. Mine reiser består av innlandsreiser og jeg kommer ikke til å nå 50 innen 31. des. Hva vil være min beste måte å oppnå gullstatus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja, hvor bor du?
Best måten er for tiden å reise på Milagerun til Barcelona, Nice, Praha, Berlin, Malaga etc. Bruk lavpris kalenderen til SAS, der det er lav pris er det som regel lav pris i PLUS også, som gir dobbelt med poeng. Tur retur samme dag er det mest økonomiske, mens en langhelg her og der er nok kjekkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Newcomer
|
![]()
Det er Gardermoen som er utreisested.
Hvordan går jeg frem for å finne disse reisene og hvor mye poeng dem gir? |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Livsnyter
|
![]()
Den beste måten er å finne en venn som er Diamond og ønsker å gi deg et gullkort ;-)
Andre muligheter er "Milage Run" som nevnt ovenfor. Her må du finne billige billetter i SAS Plus. Det vil feks. i deg ca. 8000 poeng for en reise til Sør-Europa. En siste mulighet er å kjøpe grunnpoeng hos SAS, men grunnpoeng er dyre og du må vel fort regne med 25000+ for å få de poengene du trenger (har ikke sjekket pris i det siste).. |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Om du kan planlegge 3-4 måneder frem i tid bør du klare å skaffe de poengene du trenger for under 15.000 kr |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det er selvfølgelig en verdivurdering å gjøre for å se hvor mye en er villig til å betale i kroner og øre for å oppnå gullstatus, men jeg synes det er interessant å få deres meninger om saken og hvordan oppnå dette. Så jeg setter pris på tilbakemeldingene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det slik at du kun har anledning til å dra på MR i helgene pga arbeid?
Jeg ser at du får Barcelona til 2000 kr i plus lørdag 6 sept, lørdag 25 okt, samt mange andre datoer i ukedager. Hvis du klarer 4 MR i plus til bcn eller tilsvarende destinasjoner så får du 32K poeng, hvis du klarer å få 6500 poeng på vanlig reisemønster så har du gull i boks til rundt 8K |
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det fremstår jo i grunn som et overkommelig alternativ dette. ca. 6 300 kroner for et gullkort. Hvis jeg opptjener gullkort i denne perioden så har jeg det da frem til 31. des 2015, korrekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#691 |
EBG
|
![]()
Hei
Min første, men ikke siste post. Veldig bra forum! Trenger tips og råd til å nå EBG innen februar neste år. Jeg mangler 20000 poeng eller 20 flights. Jeg flyr ut fra Stavanger og har ca. fem planlagte turer til henholdsvis København, Frankfurt, Milano, Manchester og Newcastle. Alle nevnte flyplasser bortsett fra Manchester og Milano har direktefly og gir veldig få poeng per flight. Ett alternativ er å fly via Oslo, bestille en weekendtur til ..... , andre forslag eller tips? Last edited by Mr.Fly; 20-08-2014 at 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Barcelona og Alicante er et par populære MR (milage run)steder å reise til for å oppnå status. Ellers så finnes det mye info å hente i denne tråden, hvis du leser gjennom hele. Velkommen til forumet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Dersom du allerede har 30 flights på konto pr i dag så ville jeg ha flydd følgende routinger med SAS el Widerøe (ikke codeshare el andre *A partnere) på dine planlagte turer. Kan også mellomlande i OSL i stedet for CPH det gir samme utslaget i EB opptjeningen. Kort oppsumert: SVG-CPH-SVG = 2 flights SVG-CPH-FRA-CPH-SVG = 4 flights SVG-CPH-MIL-CPH-SVG = 4 flights SVG-CPH-NCL-CPH-SVG = 4 flights Da er du oppe på 44 flights Så ville jeg tatt en tur til Helsinki, med mellomlanding både på OSL og ARN begge veier. Her finner du også gode priser. SVG-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-SVG = 6 flights Da skulle gullkortet være i boks ![]() Hvis du har nevnte saldo på konto etter planlagt reiseaktivitet så hadde jeg gått all in for et par turer til Spania el Hellas til 10.000 poeng pr tur |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
![]() Det er også mulig å booke routinger med mellomlandinger som ikke kommer opp på sas.no. Da må du ringe inn og bestille, men da får du 300kr i service gebyr. To eksempler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
EBG
|
![]()
Takk for gode tips! Jeg har 30000 poeng og 30 fligts registert på kontoen.
Jeg har booket turen til København via Oslo, og Frankfurt via København for september reisene. Fikk 6000 poeng for Frankfurt turen med Pluss billetter! Har allerede brukt mye tid på å lese meg opp i forumet, men følte at jeg hadde destinasjonen det ikke var så lett å tjene poeng eller flere flights på. Så setter veldig pris på tilbakemeldingene! Har nok også litt dårlig tålmodighet, kontoen bygger seg ikke raskt nok opp. Selv om det har blitt en del reising til nå i år, har registrert 53 flights totalt siden februar. Det verste er når du må benytte ett annet flyselskap en StarAlliance og gå glipp av poeng ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
EBD
|
![]()
Hadde jeg hatt 30k poeng hadde jeg uten tvil funnet to flighter som gir 10k hver.
Ikke bare er det mer bekvemt, men poengene kan brukes senere. Legs er ikke godt for noe ![]() Ikke umulig at det kommer opp noen gode tilbud til SørEuropa en gang før din periode er over, to turer i plus og vips ;-) klarer du å skrape 10k poeng på dine andre turer er det enda greiere.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Bonusjeger
|
![]()
Med så mange legs igjen, koster det da mindre å ta de siste reisene i Plus t/r sydeuropa. Da får du i tillegg mer poeng, som faktisk kan brukes.
![]() |
#699 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Eventuelt så kan du også prøve avansert søk på Widerøe - trykk på linken til Widerøe øverst til høyre i forumet her, så støtter du forumdriften med noen kroner også
![]() Widerøe har ofte routinger (med SK og WF) som ikke SAS.no klarer å hoste opp.
![]() |
#700 |
Flysitter
|
![]()
Flere en meg som tar en Barcelona tur dagen før Dubai turen 1/9? Nå er det 2108kr t/r i pluss
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den store Bishkek-tråden | robertaas | Reiseforum | 6 | 30-03-2015 20:36 |
Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden) | Molinari | Reiseforum | 105 | 25-09-2014 00:11 |
SK Madrid mileage runs tips og tricks (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden) | petter380 | Reiseforum | 35 | 08-03-2014 13:20 |
Den store mimre-tråden! | gilberg | Flyforum | 21 | 05-10-2008 14:28 |
Den store 1.aprilspøk- tråden | wf145 | Flyforum | 29 | 04-04-2007 03:11 |