![]() |
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det noen her inne som vet om det er mulig for å betale for ekstra bagasje hos Qatar?
Eller er det overvekt pr kilo som gjelder? Noen som vet hvor mye det i så fall er snakk om pr kilo for Oslo-Doha-Manila? Pleier de å være veldig strikse med innsjekket bagasje? Takker på forhånd for hjelp her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
2 erfaringer i familien: Oslo - Doha - Phuket; Bagasje veide 25kg, håndbaggasje 10 kilo. måtte betale 2kg overvekt (ca 300kr). Dette var før de økte til 30kg innsjekket. Hong Kong - Doha - Oslo; tillatt 120kg (4 i reisefølget), kom med 133. Gikk fint, ingen gebyr å betale. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sjekk med EK også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Min erfaring er at det er litt personavhengig hvor strikse de er, men jeg ville ikka ta sjansen på for mye overvekt uten å være forberedt på å betale for det. Da vi i 2010 reiste med Qatar direkte fra Cebu til Doha var de voldsomt pirkete, og jeg måtte ta ut en jakke fra håndbaggasjen for å komme ned på de tillatte 7 kg. Men de godtok at jeg bare la jakken over skulderen (Etter innsjekk la jeg den imidlertid tilbake i håndbaggasjen igjen:-) ).
Dersom du er medlem i Qatar Privilege Club kan du også kjøpe 10 kg ekstra innsjekket baggasje for 10.000 poeng, men du må ha reist 1-2 turer for å tjene opp tilstrekkelig poeng først. Dette må imidlertid bestilles på forhånd, enten direkte på nettsidene til Qatar, eller ved å sende inn et bestillingsskjema på e-post. Dette har vi benyttet oss av flere ganger, da vi ikke får benyttet poengene til noe annet fornuftig. Dersom du er Silver-medlem eller bedre i deres Privilege Club kan du ta med 10 - 20 kg ekstra baggasje kostnadsfritt (avhengig av medlemsnivå). Regner forøvrig med at du er klar over at Qatar tillater 30 kg innsjekket baggasje som standard også på de billigste bilettene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar Airways vil kjøpe 10% av American | Someone | Flyforum | 1 | 03-08-2017 09:10 |
Ekstra bagasje på fly, hva koster det? | petru26 | Reiseforum | 6 | 26-07-2013 19:03 |
Ekstra bagasje SAS, hvorfor ikke under innsjekk på nett? | simenjw | Reiseforum | 12 | 14-06-2013 23:55 |
Ekstra bagasje SAS/ Virgin Atlantic | alexbru | Reiseforum | 1 | 23-05-2012 09:09 |
Ekstra bagasje fra US of A | flappflapp | Reiseforum | 2 | 31-03-2011 10:29 |