Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2014, 23:52   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Mulighet for å kjøpe ekstra bagasje hos Qatar

Er det noen her inne som vet om det er mulig for å betale for ekstra bagasje hos Qatar?

Eller er det overvekt pr kilo som gjelder? Noen som vet hvor mye det i så fall er snakk om pr kilo for Oslo-Doha-Manila?

Pleier de å være veldig strikse med innsjekket bagasje?

Takker på forhånd for hjelp her!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 00:10   #2
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Default Re: Mulighet for å kjøpe ekstra bagasje hos Qatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Er det noen her inne som vet om det er mulig for å betale for ekstra bagasje hos Qatar?

Eller er det overvekt pr kilo som gjelder? Noen som vet hvor mye det i så fall er snakk om pr kilo for Oslo-Doha-Manila?

Pleier de å være veldig strikse med innsjekket bagasje?

Takker på forhånd for hjelp her!
40 USD pr kilo ifølge Qatarairways.com. Ikke mulig å kjøpe ekstra kolli slik jeg leser det.

2 erfaringer i familien:

Oslo - Doha - Phuket; Bagasje veide 25kg, håndbaggasje 10 kilo. måtte betale 2kg overvekt (ca 300kr). Dette var før de økte til 30kg innsjekket.

Hong Kong - Doha - Oslo; tillatt 120kg (4 i reisefølget), kom med 133. Gikk fint, ingen gebyr å betale.

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 08:30   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Sjekk med EK også...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 08:45   #4
torasle
Newcomer

Min erfaring er at det er litt personavhengig hvor strikse de er, men jeg ville ikka ta sjansen på for mye overvekt uten å være forberedt på å betale for det. Da vi i 2010 reiste med Qatar direkte fra Cebu til Doha var de voldsomt pirkete, og jeg måtte ta ut en jakke fra håndbaggasjen for å komme ned på de tillatte 7 kg. Men de godtok at jeg bare la jakken over skulderen (Etter innsjekk la jeg den imidlertid tilbake i håndbaggasjen igjen:-) ).

Dersom du er medlem i Qatar Privilege Club kan du også kjøpe 10 kg ekstra innsjekket baggasje for 10.000 poeng, men du må ha reist 1-2 turer for å tjene opp tilstrekkelig poeng først. Dette må imidlertid bestilles på forhånd, enten direkte på nettsidene til Qatar, eller ved å sende inn et bestillingsskjema på e-post. Dette har vi benyttet oss av flere ganger, da vi ikke får benyttet poengene til noe annet fornuftig. Dersom du er Silver-medlem eller bedre i deres Privilege Club kan du ta med 10 - 20 kg ekstra baggasje kostnadsfritt (avhengig av medlemsnivå).

Regner forøvrig med at du er klar over at Qatar tillater 30 kg innsjekket baggasje som standard også på de billigste bilettene.
torasle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules