![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,132
|
![]()
Også Norwegian melder om sterk økning i antall passasjerer og fullere fly, men også dette betales i form av en sterkt fallende yield (-11%)
http://www.norwegian.no/Global/norwa...JUL%202014.pdf Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Posts: 65
|
![]()
Norwegian større enn SAS denne måneden. Første gang, eller har dette skjedd ofte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Jeg er absolut overbevist at begge aktörer - DY og SK - vil veldig snart annonsere grep a redusere kapasitaeter, den spennende spörsmal er vel bare nar og hvor disse kuttene komme, men ikke om de kommer.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,132
|
![]() Quote:
Man har jo såvidt begynt å se tegn til det ved f.eks DY legger ned TRF-TRD og reduseres OSL-BOO fra 4 til 3 daglige. Selv om i det totale bilde et mikroskopisk, så er det ihvertfall en annen tendens/holdning enn tidligere |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Absolut, og jeg tror mere kutt ma til slik at man fa kapasitaeter tilpasset til etterspörelse. Samtidlig tror jeg at DY na venter pa hvor SK kutter. NAX har gitt en klart signal hvor de vil redusere. Det vil vaere ekstremt viktig at ogsa SK begynner a ta vekk overkapasitaeter. Dette vil gi en klart signal inn i market.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Jeg tror DY har en veldig langsiktig strategi med store klart definerte overordnede mål og derfor er forberedt på å tape i perioder i
enkelte markeder og totalt for å nå disse. Spesielt i denne enorme vekstperioden de er i - og kommer til å være - i mange år fremover. Med en mer kortsiktig strategi derimot har du sikkert rett i at de bør foreta seg noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian trafikktall September 2014 | Someone | Flyforum | 2 | 06-10-2014 20:35 |
Trafikktall Norwegian August 2014 | Someone | Flyforum | 6 | 06-09-2014 16:18 |
SAS trafikktall juli 2014 | Someone | Flyforum | 1 | 07-08-2014 18:14 |
Norwegian trafikktall mai 2014 | Dash | Flyforum | 6 | 06-06-2014 15:13 |
Norwegian trafikktall april 2014 | Dash | Flyforum | 0 | 09-05-2014 17:22 |