![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har nettopp lest denne interessante boken; av B.M.Strand.
En veldig "personlig" bok som beskriver en karriere i Luftforsvaret. Med personkarakteristikker av andre, både negative og positive. Sisteinntrykket blir allikevel: En halvbitter mann, som avsluttet karrieren som stasjonssjef på Sola - og aldri ble GIL.
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Jeg kjenner B.M.Strand godt gjennom mange år og har det inntrykket at han er en person med sterk faglig og personlig integritet. Som fagmilitær har han utvist modighet i sine anbefalinger og vurderinger som få andre har gjort. Han har utvilsomt bidratt til å heve sikkerhets "awarness" i Luftforsvaret i en utfordrende og utviklingspreget etterkrigstid periode i det norske Luftforsvar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde ventet en reaksjon fra deg, OJB.
Og takk for det, skjønner/tror at du har personlig kjennskaptil forfatteren. Min reaksjon er delvis basert på kjennskap til noen andre personer som blir "karakterisert" i boka. - Og der kjenner jeg meg ikke igjen. Personlig kjennskap og yrkesmessige "konkurranser" kan nok være litt forskjellig. At B.M.Strand har hatt mye å å si for Solamuseet er uomtvistelig, og han har derfor min fulle honnør for det ! Men - jeg omtalte kun boka - og mitt inntrykk. (Uansett - i disse kortsiktige mediaomtaler)r - så håper jeg flere med interesse for Luftforsvaret i litt tidligere tider, vil ta seg tid til å lese boka)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jagerflyger og trafikkflyger | ThePlanespotter1 | Flyforum | 16 | 29-08-2011 22:02 |
jagerflyger Bjarne Eskestrand | C172 | Flyforum | 2 | 17-08-2006 21:02 |
SAS vandt "krigen" på LCY - EZ/BA dropper den rute | Guest | Flyforum | 3 | 28-09-2005 14:59 |
Den ukjente krigen | LN-MOW | Flyforum | 7 | 13-06-2005 07:29 |