![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
I forhold til fast-track så ville det enkleste for OSL være å gjøre som de fleste andre flyplasser gjør, lede de som er i fast-track-køen forrest i de andre slusene. Men av en eller annen grunn er det noe som ligger langt inne i verktøykassen for OSL og skjer bare unntaksvis.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,719
|
![]() Quote:
OSL virker jo i det store og det hele greit på security, så bruk heller krefter på å fikse noe som ikke funker ![]() ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Så trakk du frem internetthastighet. Jeg har levd så lenge at jeg har fulgt internetthastigheten fra telfonlinje og modem fram til i dag. Og der det noe jeg har opplevd så er det at etterhvert som linjeleverandørene har klart å få flere til å oppgradere raskere linjer så har hastigheten gått ned frem til neste oppgradering av nettverket. Og slik er det kanskje med sikkerhetskontrollen også. Flere og flere kjøper seg kanskje ut avden vanlige køen og skal gjennom fast-tracken. Da er det ikke rert at tempoet går ned til den neste gang blir oppgradert. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
Post: 96
Jeg oppfatter at du her viste til at det ikke er flyplassene sin feil at det går for sakte i fast-tracken. Jeg er sterkt uenig i akkurat det, men det kan hende jeg tolket deg feil ![]() Quote:
Quote:
Da må leverandøren justere opp prisen slik at de sikrer at dem som ønsker "fast" fortsatt får den hastigheten. Hvis du ikke kan levere lovet tjeneste så har de faktisk ikke lov til å selge den heller. Men sammenligningen din er også helt relevant, internetleverandørene gjør det samme som flyplassene. De selger tilgang til et produkt uten å være sikre på at de faktisk har mulighet til å levere produktet stabilt til kundene til enhver tid. Last edited by RedLine; 01-07-2014 at 20:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
For min del er jeg svært kritisk til hvilke tilleggstjenester jeg velger å benytte. Jeg kjøper f.eks ikke sete på flighten. Jeg vet at jeg får et sete uansett. Det skal alle ha, med setebelte og greier. Hvorfor skal jeg da betale ekstra for det? Og velger flyselskapet å plassere meg på sete B eller E, så er det ikke mitt problem, men flyselskapet og de passasjerene som eventuelt sitter på A/C eller D/F om de ikke liker å ha meg mellom seg. det er ikke en krangel jeg legger meg bort i. Så også med fast-track og lounger. Tåler jeg ikke å oppholde meg med almuen (alle oss andre) får jeg heller leie meg en privat flymaskin, selv om den som regel leveres med en eller to personer, kalles ofte piloter. Eventuelt om man ikke tåler disse to heller, ta eget flysertifikat og kjøp eget fly. Vidar Last edited by LN-VLE; 01-07-2014 at 20:44. Reason: Fjernet en Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Får slenge opp en hjernedød historie jeg også! ( så får dere andre heller krangle om fast track).
Var på vei hjem etter dagtur i oslo, hadde kjørt rally gjennom køen ned mot Oslo S, rakk heldigvis flytoget og kom til sikkerhetskontrollen, gikk glatt helt til det var min tur, jeg kom igjennom men sekken ble stoppa. venta en 5-6-7-8minutter uten at jeg fikk sekken min, etter en liten stund begynte jeg å få dårlig tid så jeg begynte å mase, viste seg da at de var for lite folk på jobb, så jeg måtte vente til det kom en annen vekter slik at de kunne se på sekken min. Etter langt om lenge kom en vekter jeg måtte åpne sekken, vi fant synderen en halvfull cola flaske, ny tur gjennom maskinen og jeg var på vei til gaten. Opplevde det samme i USA, forskjellen i USA var at vekteren spurte om det var min sekk, jeg bekrefta han åpna den tok flaska sendte den igjennom maskinen. Tid på OSL 10min ish. Tid i USA ca 40 sekunder. Men dett er vel norske regler som sier at vekteren ikke har lov å åpne sekken min, så da blir det treigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
|
![]()
Tenk hvor fort det hadde gått hvis du hadde tatt ut flasken på forhånd ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,213
|
![]()
Jeg oppfatter ikke OSL som spesiell hjernedød men så har jeg aldri transit der og det er nok grunnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Jeg har ikke transfer på OSL og bedømmer derfor flyplassen kun som avreise- eller ankomsflyplass. Kjenner meg ikke igjen i mange av beskrivelsene her i det hele tatt selv om det tidvis er kaotisk ved passkontrollen og non-schengen, noe politiet delvis er skyld i dessverre.
Jeg opplever OSL som en flott og meget effektiv flyplass, noe de også har fått flere internasjonale priser for. Den er pen arkitektonisk, ryddig, lys, effektiv, korte gåavstander og relativt lite køer sammenlignet med andre større flyplasser. Jeg har reist mye internasjonalt og synes OSL slår 80% av flyplasser med samme størrelse (antall pax) eller større. Ja, OSL er langt unna SIN, ICN og MUC men at det er en hjenedød flyplass (hva enn man legger i det...) klarer jeg ikke å se. Ser også utfordringen da reisende både vil ha en stor flyplass med godt rutetilbud og store arealer men samtidig ikke vil ha store avstander, noen vil ikke ha butikker da det er alt for "kjøpesenter" mens andre vil ha flere butikker og større shoppingmuligheter eksempelvis. Alle vil uansett ikke bli tilfredsstilt. Når det er sagt så pågår det enorme utbyddingsprosjekter samtidig som det blir innført forenkelt tollbehandling så mange av problemene som påpekes vil forhåpentligvis løses når dette er klart. But haters are always gonna hate... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg har OSL som transittflyplass og er innom der relativt ofte, og synes den stort sett er helt flott. Når man kan komme inn til non-Schengen og reise ut fra gate 14 og bruke rundt 20 minutter gjennom hele sulamitten så kan man ikke klage.
Etter å ha vært innom flyplassen i Genova så skal i alle fall ikke jeg klage på OSL... ![]() Last edited by TOS; 07-07-2014 at 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kart over flyplass | eligent | Småprat | 2 | 14-09-2015 14:52 |
Arbeide på flyplass | S. Holberg | Flyforum | 3 | 08-01-2010 22:37 |
Ny flyplass i London | S. Holberg | Flyforum | 1 | 22-08-2009 21:44 |
Identifisering av flyplass | RH | Flyforum | 12 | 04-02-2009 14:00 |
Ny flyplass i Alta om 2 år | SK384 | Flyforum | 13 | 10-08-2006 00:17 |