![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Victor D. Norman fyrer opp før SAS' fremlegging av de dårlige resultatene for selskapet onsdag. Noen som har noe inside på hva som kommer frem til pressen da?
http://www.dn.no/meninger/kommentare...rd/gy-med-gull |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Synes det var en glimrende oppsummering av gullkortets fordeler Victor D. Norman gjorde.
Hva som kommer den 18. er vanskeligere å spå, men siden de tillitsvalgte har vært i Stockholm og er pålagt munnkurv tyder det vel på at noe er i emning - med det er vel rød en naturlig farge.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Ellers kommer det forhåpentligvis noen nye sparetiltak når rapporten legges frem på onsdag. Last edited by FlightDeck; 16-06-2014 at 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Det er ikke gull alt som glimrer" heter det jo. Og tydelig med rette når det gjelder dette kortet.
Men likevel lar folk seg friste til å kjøpe dyrere SAS-billetter for å sanke poeng.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
At noe kommer virker sikkert. Jeg er redd SAS har bommet når det gjelder det nye servicekonseptet sitt både når det gjelder inntekter og kundetilfredshet hos sine business-kunder.
Når det gjelder Normans kronikk er det faktisk det dummeste og teiteste jeg har lest på lenge. Først og fremst fordi Norman ikke oppgir sin faktiske agenda, men skriver kronikken ut fra å være nøytral i forhold til SAS og gullkort/bonuskort. Forfatteren er faktisk Mr. Bonusforbud i Norge personlig. Dette var jo en av hans politiske fanesaker som statsråd. Og etter min mening; en av sakene som gjorde den forrige borgerlige regjeringen upopulær. Gjennom sin virksomhet både som statsråd og professor ved NHH har han gitt uttrykk for sine synspunkter om SAS og bonusprogrammer. Ingen skal komme å fortelle meg at Norman helt nøytralt skulle sjekke ut hva et gullkort innebærer. Han har sin agenda og kronikken er selvsagt skrevet med det som utgangspunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At det ofte er et par minutters kø på gullskranken og i fast-track er korrekt, "problemet" er at selvbetjent bagdrop og vanlig sikkerhetskontroll ofte er like raske. Et luksusproblem egentlig, mange andre steder i verden er forskjellen milevis mellom dedikert innsjekk/sikkerhetskontroll og tilsvarende for røkla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Synes det er helt greit at Norman har sin mening og kanskje agenda, andre er selvsagt helt uenig! (Jeg er en av dem)
Men vi må tåle at andre mener andre ting, så får vi som setter pris på det selskapenes bonuskort gir oss av fordeler, også få lov til å mene det! Har selv opp mot 180 reisedøgn i året, og bruker kortenes fordeler på fast-track, lounger etc masse, og er meget fornøyd. Alltid noe som kunne vært bedre, men alt-i-alt letter det reisen for meg noe som vel er hovedpunktet. Blir spennende å se hva de legger frem på onsdag ja, kommer nok en del forandringer regner jeg med, skal man snu ei skute koster det blod, svette og tårer.. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Har selv EBG og er storfornøyd med det. Jada, noen ganger er det masse folk i fasttrack, og noen ganger er det tomt for pølser i loungen. Men i går feks var det 2 stk i fasttrack og ca 300 i den andre køen, det var fult av all mulig snacks i loungen og priority boarding funket som en klokke på et stappfullt fly. Han harselerer jo bevisst i kronikken sin og trekker frem worst case scenarioene, ikke alle de gangene det faktisk funker topp notch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hadde min tid med metall på Eurobonus-kortet, men det er lenge siden det FlightDeck. Det siste året har jeg i tillegg til flyturer med SAS og Norwegian, også flydd med Darwin, flybe, LAN Airlines, LAN Express, Lufthansa og Virgin Atlantic. Min største bonus har vært videokonferansesystemet vi fikk operativt for litt over et år siden. Tenk så herlig å kunne ha møter verden rundt uten å måtte stå kø, uten å sove ukomfortabelt om bord på fly, uten å ha jetlag i mange dager, med enklere planlegging av møter og ikke minst så mye billigere. Og med PC, Jabber, HD-kamera og Jabra Supreme kan man delta på møter hvor som helst der det er høyhastighetstilgang til Internet.
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 16-06-2014 at 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nettopp, det var jo en smått ironisk kommentar over seg selv og egen poengjakt, og en liten tanke om at det kanskje ikke alltid var verdt det. Hvorvidt han er nøytral eller ikke, er vel ikke så interessant. Det er få kommentarer som er nøytrale, heldigvis.
Last edited by AirbusTrond; 16-06-2014 at 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En helt OK kronikk som nok treffer ganske godt (om enn ikke på alt).
Forøvrig tror jeg ikke den forrige borgerlige regjeringen tapte valget på bonusforbudet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men da går du jo glipp av Taxfree kvoten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
EBD
|
![]()
Haha, dette er jo et kåseri :-) Kan umulig være mye lenger fra den virkelige verden for en reisevandt person..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Artig artikkel som ikke er så veldig langt unna sannheten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her lægger han da ikke skjul på hans agenda. Nemlig at være den dummeste og mest stupide person i den offentlige debat.
http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/...selskap-det-er |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Star Alliance only.
|
![]()
"Jeg flyr med SAS hver dag bare for å se hvor dårlig det er", sa Norman til stor applaus fra salen.
Jaja... Da får siviløkonomene kose seg på O'learys når de er på forretningsreise. Mindre folk i loungen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Mistenker at den setningen ble utalt for å være morsom ( siden Norwegian var på besøk), om han faktisk mener det må han jo være dust. Evt så lider han av bonuspoeng syken han også ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
It's hard to be a nissemainn Viktor..
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man har vel diskutert dette siden 'internet kom', men det ser ikke ut til å stoppe folks reiselyst.
Ellers registrerer jeg at det står dårlig til i adelen av norske akademikere, hvis dette er målestokken ... Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gull på OSL | Soloviev | Bilder & foto | 2 | 03-12-2012 19:26 |
Endringer i EB for å nå gull?! | Discus | Reiseforum | 8 | 03-08-2009 11:33 |