Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-06-2014, 19:33   #161
Are G
EBD

Default Re: SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL

Quote:
Originally Posted by wilhelm View Post
Korrekt, det var faktisk veldig irriterende med den pipelyden forrige fredag ettermiddag. Det bygde seg også opp lang kø av kunder som forsøkte å komme inn.

w
Hvorav halvparten får beskjed etter ugg mange forsøk at det er kun de med plus billett eller gullkort som kommer inn.....
Are G is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2014, 22:27   #162
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

"Contact staff" sto det når jeg og veldig mange andre prøvde å komme inn onsdag ettermiddag. Er EBD og hadde Plus-billett.
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 08:41   #163
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
"Contact staff" sto det når jeg og veldig mange andre prøvde å komme inn onsdag ettermiddag. Er EBD og hadde Plus-billett.
+ og + blir minus i SAS IT systemer, derfor du ikke kom inn
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 12:20   #164
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

+ og D kanskje?
Everest is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 12:54   #165
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Heisann!

Sitter på Loungen nå, og synes den er kjempefin jeg. Hyggelige folk som jobber her, hilser og smiler og utvalget av snacks og drikke er bra!

Bra fornøyd SAS-kunde her ja!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 13:42   #166
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Helt uproblematisk i dag. Pipelyden kan skrus ned noe.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 15:55   #167
view
ScanFlyer Gold

Funket som bare juling i dag, utenom rushtider er dette en fin-fin venteplass og en kjempeoppgradering av tilbudet.
view is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 09:38   #168
Jahojo
EBD

Sitter og leser Victor D. Normans "Gøy med gull" i dagens DN på side 4. Får en uggen følelse av at min streben etter å få EBD kanskje ikke var verd tiden og kostnaden..
Jahojo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 12:08   #169
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Hvilken lounge får LYR reisende tilgang til? De avgangene går jo som kjent fra utlandsdelen på OSL. Får man tilgang til utlandsloungen eller må man innom innlandsloungen først?
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 12:49   #170
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hvilken lounge får LYR reisende tilgang til? De avgangene går jo som kjent fra utlandsdelen på OSL. Får man tilgang til utlandsloungen eller må man innom innlandsloungen først?

Har ikke vært noe problem og komme inn på utland tidligere. Nå har jeg riktignok ikke prøvd etter at innenriks loungen åpnet. Men regner med at det ikke er noen forskjell. LYR er non Schengen destinasjon og Svalbard er utenfor norsk tollsone.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 15:41   #171
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Jahojo View Post
Sitter og leser Victor D. Normans "Gøy med gull" i dagens DN på side 4. Får en uggen følelse av at min streben etter å få EBD kanskje ikke var verd tiden og kostnaden..
Morsom artikkel. Noen sannheter er det i det. Jeg har *Gull, men ikke hos Eurobonus. Lounger er veldig fint, men fast-track varierer og det trekker ned at man ikke helt vet om man har adgang endel steder (ikke bare OSL). Jeg ville ikke reist masse bare for aa faa status, men naar man har det er det fint. Oensker SAS at det virkelig skal vaere bra med status, burde de innstallere dusjer i OSL-loungen og ogsaa gi adgang dit for ankomstpassasjerer fra lange flyvninger.
Old 14-06-2014, 19:31   #172
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Tredje besøk i innenriksloungen i dag, og jeg syntes egentlig de har utnyttet arealet ganske dårlig. Selve inngangspartiet + heis f.eks. tar opp noe gruelig mye med plass, og ellers mangler mye av "lounge-følelsen".

Quote:
Originally Posted by Jahojo View Post
Leste den på returflyet fra OSL til BGO i dag, og jeg må si at han satte ting veldig på spissen. F.eks. er fasttrack vanligvis mye raskere enn turen gjennom en av de "vanlige" slusene, og jeg har aldri opplevd å ha blitt nektet fasttrack. Men en ting har han rett i, det er gøy å samle poeng!

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 19:44   #173
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Tredje besøk i innenriksloungen i dag, og jeg syntes egentlig de har utnyttet arealet ganske dårlig. Selve inngangspartiet + heis f.eks. tar opp noe gruelig mye med plass, og ellers mangler mye av "lounge-følelsen".

Leste den på returflyet fra OSL til BGO i dag, og jeg må si at han satte ting veldig på spissen. F.eks. er fasttrack vanligvis mye raskere enn turen gjennom en av de "vanlige" slusene, og jeg har aldri opplevd å ha blitt nektet fasttrack. Men en ting har han rett i, det er gøy å samle poeng!
Min opplevelse er at *A Gold gir svært god merverdi på reiser over hele alliansen. Jeg har lest DN i dag også og støtter det du skriver.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 20:11   #174
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Jeg har fortsatt ikke vært i den nye loungen, men de nasjonale byggeforskriftene stiller krav til universell utforming (inkludert heis, rullestolsirkler, etc), så det kunne de uansett ikke ha droppet av plasshensyn.

Uansett oppfatter jeg at innenriksloungen er et viktig og sentralt tiltak for å opprettholde og øke i det mest betalingssterke kundesegmentet i SAS viktigste (?) marked.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 00:48   #175
østfolding
Newcomer

Kommer man inn med *G, eller bare EBG/EBD?
østfolding is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 01:16   #176
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by østfolding View Post
Kommer man inn med *G, eller bare EBG/EBD?
Diskutert flere ganger tidligere i tråden. Man kommer inn hele året som EBG/EBD/EBP/*G og deler av året med EBS.
Old 17-06-2014, 08:35   #177
catoha
Newcomer

SAS Re: SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL

Jeg må si jeg ble ganske skuffet over loungen på innenriks. Det er meget mulig jeg har litt andre ønsker for en lounge enn flertallet. Først og fremst ønsker jeg å finne noe fornuftig å spise (sunt og mettende), samt få fred og ro. Ingen av disse oppfyller SAS med en nokså bråkete lounge (begrenset skjerming mot avgangshallen) og en meny som stort sett består av snacks.
catoha is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2014, 13:00   #178
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Idag raste jeg gjennom fast tracken. Og sitter nå i innenriks loungen. Her er det stille og rolig, selv om alle de gode stolene er tatt. Men dette er jo ikke det travleste tidsrommet.
storg is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2014, 14:02   #179
chrisljo
ScanFlyer Gold

Dro Amex EBG i morges og da ble det rødt pip. Skulle bare titte så stod over, men kanskje noe krøll pga poengbillett?
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2014, 17:35   #180
joamykle
ScanFlyer Blue

Min erfaring er at dersom du reiser på poeng, må du sørge for å manuelt få lagt inn EBG/D/P -status og nummer i bookingen, da dette ikke automatisk følger bonusbiletter. Ett hot tips er lot.com!
joamykle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules