![]() |
|
![]() |
#1 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Måtte bare få ut litt eder og galle, men sorry mack, Gardermoen kan man bare sprenge og bygge nytt i stedet.. Landet nettopp med SK491 fra ARN, etter en dagstur opp fra Malta.. Kommer inn i "slusen" fra flygaten og der møter man menneskemengden. Køa til Tax-free kassene går nesten ut til gate 47 i 2 etg ved ANKOMST!! Fullstendig galemattias, hele ankomsthallen fullpakket med folk og bare kaos. Om noen bagasjebånd hadde tatt natta eller om stuerne var på fylla i går aner ikke jeg, men i hvertfall sto det tusenvis og ventet ved bånd 6, der man smart nok, hadde bagasje fra 5-6 fly samtidig.. ventet og ventet, og ventet og ventet, folk frustrerte og sure, taxfree-køa sto nå nesten til passkontrollen og verre så det ut til å bli! Etter å ha ventet i over 1 time, kom kofferten endelig, midt blant koffertene fra Bangkok.. Så mye for Pri-tag.. Hadde det ikke vært for at jeg har møter i Oslo i kveld og i morgen hadde jeg for alt i verden unngått denne katastrofeflyplassen! Player out, og dèr var humøret straks bedre. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wow, dette høres ganske ekstremt ut. Er det slik sommerne på OSL skal bli frem mot utvidelsen er ferdig i 2017?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Joker
|
![]()
Godt jeg sjelden sjekker inn bagasje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Godt at det går an å unngå hele Gardermoen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
OSL begynner og merke at kapasiteten er sprengt, men BGO er mye verre en OSL til vanlig det må vere en av de verste flyplassene som finnes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Amen brother
Unngår OSL om jeg sjekker bagasje. Ellers går det som regel halvveis greit
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Når det skjærer seg på OSL (og andre steder) så kan det selvfølgelig skjære seg komplett. Flyplassen er under ombygging og noen ganger blir det melt-down. Det å sluse alle gjennom tax-free på ankomst er nok heller ikke det smarteste man gjør (særlig når de tidligere har gått ut og oppfordret folk til å hente bags først)
Men jevnt over synes jeg OSL funker kjempebra, har opplevd under 10 min fra touchdown til jeg sitter på flytoget på vei mot sentrum, sjelden (heldigvis) opplevd enorm venting i sikkerhetskontrollen m.v. De fleste andre større flyplasser er etter min mening jevnt over mye mer befengt med kø, dårlige løsninger osv. osv.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg synes stort sett at OSL fungerer helt greit. Jeg har vært innom flyplassen på transfer 3 ganger (inn fra utlandet og videre innenlands) den siste knappe uken, og det har gått upåklagelig. Det kan nok bli litt trengsel i tax free-inngangen (så akkurat det er neppe helt optimalt), men i dag hadde de åpnet en sidedør (rett frem og forbi tax free'en som jeg så noen benytte seg av - jeg gjorde det ikke).
At pri-tag ikke fungerer er jo heller ikke noe unikt for OSL... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Slappe stuere og manglende bruk av priority tag er vel neppe lufthavnenes skyld. Ellers er det ombygging på gang, noe som medfører at alle ankommende pax sluses inn i taxfree-butikken. Ombyggingen medfører dessverre også noen andre ulemper for de reisende frem til åpningen av T2 i 2017, noe det også informeres om på lufthavnen. Det blir merkbart bedre etter 2017, selvom den nye kapasiteten trolig vil bli spist opp raskere enn tidligere antatt.
Jeg synes det er spenstig å kalle OSL for en hjernedød lufthavn, men jeg respekterer selvfølgelig at andre mener noe annet. Etter å ha reist mye rundt omkring i verden har jeg opplevd mange lufthavner som har mye igjen før de kommer opp på OSL-nivå. Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superflyer
|
![]()
Det er en grunn til at mange skriver både her og andre steder, at om de kan , så unngår de OSL.....
![]() Personlig kan jeg ikke si annet enn at jeg er 100% enig med kimpe her....OSL er en skikkelig dritt-flyplass.Og jeg vet jeg ikke er alene om å mene akkurat det... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det er alltid en opptur å gå rett forbi taxfreekøene og bagasjebåndkøene når man ankommer OSL.
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis en går rett frem istedenfor for å ta til venstre inn i taxfree, kommer man inn i en gang som sluser utenom butikken. (Dette er ikke skiltet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Front section flyer
|
![]()
Må faktisk si at i år har OSL overraska, uten bag så brukte jeg knapt 8min til jeg satt på flytoget. Med bagasje og immigration på fruen var vi ute etter 15 min. Pritaggene fungerte utmerket hos Qatar, noe de forøvring har gjort hele tiden på OSL.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
At priotagger funker har kun med korrekt lasting og korrekt lossing å gjøre, det har ingenting med flyplassen å gjøre som sådan. Godt å høre fra Hpkris at gutta og jentene gjør jobben riktig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Synes OSL funker greit jeg, men reiser kun innenlands til og fra OSL med få unntak. Derimot hater jeg BGO som pesten. På Flesland må man bryte seg frem uansett om man kommer fra innland eller utland. Etter utland skal alle hilse på familien man ikke har sett på en uke så nært skyvedøren som mulig slik at ingen andre kommer forbi. På innland skal alle vente på bagasjen sin rundt baksiden av Narvesen slik at vi som ikke reiser med innsjekket bagasje må gå slalom, vet bryte seg frem til en utgang der folk som ikke har sett røyken sin på en time skal stå og puste den infernalske røyklukten rett i ansiktet ditt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Bonusjeger
|
![]() Quote:
Den som venter på noe godt, venter ikke for gjeves.
![]() |
![]() |
#19 |
Peter Fox
|
![]()
Hei,
Leser med stor bekymring alt maset om kø-til-ankomst; Landet i dag klokken 16:30 ? - med SK 1460 fra CPH (16:45) - plukker opp 4 vin og 2 ruller snus - ny køordning i ankomst salget - 3 minutter i kø, og vips på Flytoget..
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var der rundt samme tid som trådstarter og skriver under på alt. Unngår OSL som pesten...
Min(e) koffert(er) med pritag kom forøvrig nesten sist, jeg og sidemannen (som også hadde pritag) bare smilte til hverandre og ristet oppgitt på hodene våre. Last edited by Everest; 14-06-2014 at 02:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kart over flyplass | eligent | Småprat | 2 | 14-09-2015 14:52 |
Arbeide på flyplass | S. Holberg | Flyforum | 3 | 08-01-2010 22:37 |
Ny flyplass i London | S. Holberg | Flyforum | 1 | 22-08-2009 21:44 |
Identifisering av flyplass | RH | Flyforum | 12 | 04-02-2009 14:00 |