![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ifølge Avinor så forlot den OSL rett etter 12..
8 timer er relativt lenge. Hvorfor sendte de ikke pax med alliansepartnere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå kom de seg avgårde samme dagen i det minste.... Slik jeg forstod det fra en ombord så ble det heller ikke klart at forsinkelsen skulle bli så stor med en gang |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
DU, KLM via AMS, Air France via CDG, BA via LHR, Virgin/SK via LHR, Lufthansa via FRA, Icelandair via KEF. Fellesnevneren er at de havner på JFK, og vet ikke helt om det er et problem for de som kun skal til New York? Til EWR er det tre muligheter, UA, BA og VS, alle via LHR dersom man skal dra fra OSL etter kl 12. I tillegg til SK901 de dagene den går. Men med "kun" 8 timer forsinkelse så er det ikke så mye man sparer tidsmessig på å bli booket om, i tillegg til ekstra styr med flybytte osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg skrev 'få' med vilje. Ja, det finnes muligheter, men neppe for en hel flylast. Og det tar jo også tid å organisere rerouting for 200+ .. 'Utvalgte' passasjerer blir ofte diskret sendt avgårde hvis det er klart at delayen blir lang, men når man ikke har noen klar timeline, holder man helst igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Pluss at det er vel fullt "overalt" når det er langhelg slik som denne helga....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Flyklapper
|
![]()
Dert største problemet ofte er å finne seter ut av OSL ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Morsom diskusjon...
Det var mange som mente det var mange muligheter å få sendt folk over atlanteren etter kl 18:00 da Norwegian kansellerte/var sterk forsinket for en stund siden. Nå er det umulig etter kl 11:00??
![]() |
#73 |
Flyklapper
|
![]()
Det er bare å se på rutetabellene, det ... Mesteparten av flyene Europe-USA går mellom 11-14 og skal man nå disse må man tross alt ha et tilslutningsfly. 'beam me up Scotty' er ennå ikke en option ..
![]() 'Mange' vet ikke hva de snakker om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
BA aksepterer ikke SK dokumenter som etkt/fim og visa versa. Man prøver å booke om til egne avganger først, så alliansepartnere før man evt begynner å se hos andre selskaper utenfor alliansen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Beklager at jeg er ute på viddene, selv har jeg bare gode erfaringer med SAS sin evne til å booke om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Så betyr det at det praktiskt talt ikke er mulig å booke om så mange pax etter kl 11? Det synes jeg høres veldig rart ut.. Betyr det også at de har samme utfordringen på returen da SK908 er en av de aller siste avgangene til Europa? Og er dette gjeldene for flertallet av SAS avgangene til USA? Quote:
Jeg har for øvrig selv opplevd kansellerte avganger med Swiss og SAS hjem til Europa fra USA og begge gangene ble jeg satt opp på tilsvarende avgang neste kveld. I det ene tilfellet ble venneparet vi ble kjente med booket om til avgangen 48 timer senere da avgangen 24 timer senere ble overbooket. Last edited by SQ321; 30-05-2014 at 09:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har ikke mange opplevelser med SK-kanselleringer på IC, men kommer på to eksempler i farten:
ARN-EWR - Ble kansellert på kort varsel etter at jeg var ankommet ARN fra OSL. Ble booket om med LH til JFK via FRA senere samme dag. Dette ble håndtert av servicesenteret på ARN. IAD-CPH - Beskrevet her: http://forum.flyprat.no/showpost.php...68&postcount=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det som slår meg i akkurat denne sammenhengen; har nå SAS kapasitet til å håndtere ombookinger til så mange passasjerer (2 x 254 x 80%) på en slik kort tid? Eller må de begrensede ressurser konsenteres til innehavere av edle EB-kort? Ingen legger nå merke til når alt går greit, men hvis noe går galt så er det krisehåndteringen som avgjør om man beholder kunder eller du aldri ser dem igjen.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status) | Airbus 330 | Flyforum | 159 | 11-05-2025 11:10 |
SAS, Antall SAS Avganger/Ankomster fra Evenes | Tarzan | Småprat | 3 | 05-04-2015 02:54 |
Oversikt/ forsinkelser - Wizzair KTW-NAP 2/8 | Jonek | Småprat | 7 | 27-08-2014 19:47 |
Hjelp til å finne oversikt over avganger fra OSL 19. April 2010? | -Daniel92 | Flyforum | 7 | 15-10-2010 22:04 |
DAT med ni kansellerte avganger fra Florø i går | FlightDeck | Flyforum | 19 | 03-02-2008 23:36 |