Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2014, 03:26   #1
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Kinesere inntar stilling i Nord-Norge med Wideröe i siktemälet?

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Kinesere er drevne forretnings-strateger
Utrolig kanskje, men det finner drevne forretningsstrateger i nært samtlige land, selv om ikke alle har samme ressursene å boltre seg med.

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Eller at de bygger mobilnett for Telenor.
Det er vel noe de allerede gjør...
Old 18-05-2014, 09:46   #2
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post

Det er vel noe de allerede gjør...
Det var derfor jeg brukte det som eksempel.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2014, 10:35   #3
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
...regner jeg selv antagelig ä ha 1/16-dels kinesisk blod. Sä tro meg när jeg sier : stol ikke pä en Kineser, man vet ikke hva de kan finne pä för det er for sent !...
Man bør muligens være beskyttet fra å inkriminere seg selv.

Men det er over 1 mrd. kinesere, og blant de er det ærlige folk og også uærlige...statistisk lov tilsier at begge grupper er mye større enn befolkningen i Norge.

Quote:
...Til Wideröe-eiere idag sier jeg : pass godt pä aksjene deres, folkens ! Ingen kan si at Frequent Traveller ikke har gitt dere god Advarsel !
Jeg er sikker på at de allerede sitter på Oslo Børs med tinfoilhattene godt plassert på strategiske viktige deler av kroppen. Hvem vet om ikke 1/16 del av "Frequent Traveller" kommer snikende på natten og stjeler aksjene.

Ellers så sitter du ikke så trygt nede i Toulouse. L'affaire Nubo har strukket sine armer andre steder, og hvem vet hva slags uhyggelige planer han har pønsket ut mens han har fartet rundt i franskelandet.

http://www.crt-nordpasdecalais.fr/20...lité-chinoise/

Ellers hvis man er kjent i kinesisk tungemål så kan man studere den mer filantropiske siden av Huang Nubo her: http://h.inkphp.com

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Det var derfor jeg brukte det som eksempel.
Jeg tenkte det, men var ikke helt sikker.
Old 18-05-2014, 11:45   #4
Frequent Traveller
Anthill kicker

Frequent Traveller's Avatar

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
... Men det er over 1 mrd. kinesere, og blant de er det ærlige folk og også uærlige...statistisk lov tilsier at begge grupper er mye større enn befolkningen i Norge ...
Hvem har nevnt dette om "ærlige folk eller også uærlige" ... jeg sier - uten etisk kvalifisering eller konnotasjon av noen art - at det er vanskelig ä forutse en kinesers spill, för det er for sent : kortene ligger pä bordet. For meg er dette en styrke, spesielt i business-sammenheng, mht til konkurrentene. Best ä spille med pokerfjes ?! Jeg har spädd noen fremtidige mulige trekk fra Huang Nubos side, og sier til den som vil lytte : ikke stol pä en kineser, i den forstand at man ikke skal vaere sikker pä at man har klart ä gjennomse deres strategi, heller OPS : forsiktig folkens, bestemt ikke ! (og dette gjelder da ogsä selvfölgelig for meg selv, jeg har egentlig ingen Facit for selv ä kunne gjennomse Huang Nubos planer i Troms ?!)

Huang Nubo er en Filantrop, sier du ? Da er jo alt iorden, Brave New World ... nok om dette ?

Og Superhai, ingen "selvinkriminering" fra min side : familien er jeg stolt av !
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules