![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
I følge Aviation Week, er ARJ 21 blitt forsinket med ytterligere 1 år, og vil ikke bli levert til første kunde før ved slutten av 2011. Grunnen er at gikk i stykker før den skulle under "ultimate predicted load test".
Quote:
__________________
Upcoming Flights: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]()
Nok en flyprosjekt med ytteligere en forsinkelse. Virker ikke som det er et eneste prosjekt som klarer å komme på annonsert tid nå om dagen, og dette er heller ikke ARJ21s første forsinkelse
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
Hadde ikke hatt noe imot noen andre nyheter enn produksjons-forsinkelser nå.. synes det er det eneste man hører om for tiden.. *oppgitt*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]()
Da kan man dra opp denne igjen, for som et hvert prosjekt med respekt for seg selv så holder det ikke med en forsinkelse. Pga problemer under testing ser det ut til at man kan legge på ytterligere et års forsinkelse
http://www.flightglobal.com/articles...y-delayed.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Tja da er det kanskje en grei pekepinn på hvorfor ingen vestlige selskaper har tegnet seg for det nye Comac C919 når en ser hva de klarer å gjøre med en DC-9 med GE CF34 motorer. Just sayin'.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Personligt vil jeg altså hellere sætte mig op i fly som er sikkert og forsinket i levering, frem for et som er hastet igennem og det gælder både en ARJ og en B787
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,688
|
![]()
Så sier IAG (BA) sjefen at flyet ser fint ut (på papiret):
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
ytterligere forsinket. Slutten av 2013 spåes det nå-
Også C919 blir kraftig forsinket http://www.flightglobal.com/news/art...d-2013-374219/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Feb 2010
Location: Shanghai
Posts: 35
|
![]()
Ang. C919 så snakket jeg med en amerikaner som jobbet som konsulent for COMAC på den, han var da i tvil om at det kunne klare å ta av.
Strategien ser ut til å være å legge så mye av ansvar for sertifisering over på systemleverandørene, disse legger så inn marginer og vekten går opp og opp. Slik han så det nå kom C919 til å bli den raskeste bussen mellom Shanghai og Beijing |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]()
Ny forsinkelse til 2014....og er ikke sikkert det blir den siste.
http://www.aviationweek.com/Article...._p0-511368.xml Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]()
Henter opp denne igjen, da det ser ut som det blir ytterligere forsinkelse, og man forventer sertifisering først mot slutten av 2014, hvilket vel betyr leveringer tidligst 2015. Da snakker vi om en imponerende 8 årsforsinkelse, og flyet vil i praksis være "gammelt" nå det settes i trafikk
http://www.flightglobal.com/news/art...-again-386301/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
I tillegg er det vel ganske gammel teknologi på mange omeråder fra før også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]()
Og en ny forsinkelse
http://www.aviationweek.com/Article...._p0-659388.xml Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]()
Og en ny forsinkelse
[quote]The Comac ARJ21 regional jet project has been delayed again, with the aircraft now due to enter service in April or May 2015, eight years later than scheduled early in the program and 13 years after development began. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Er det på nokon måte mogleg å tene pengar på slikt, lansere eit produkt meir enn åtte år etter planen...
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
De har jo en masse ordere som er mere eller mindere påtvunget kinesiske flyselskaper av myndighetene i landet. Men det må jo bli dyrt selv i Kina å bruke så lang tid på utvikling og testing med stadige tilbakeslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,557
|
![]() Quote:
De startet for mange år siden med å lisensprodusere MD80. Det var en forutsetning av at MD skulle få selge maskiner inn til Kina. Senere har Airbus gjort det samme med A320. Utgangspunktet til ARJ21 er jo MD95 , idag Boeing717. I tillegg til billig arbeidskraft har de tilgang til statlig kapital for å utvikle luftfart og romfarts industrien. Kineserne vil ikke stoppe med ARJ21. Det vil komme andre og større prosjekter etter denne. De har jo tatt mål av seg til å konkurere med USA og Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Faktisk var det en sånn innom Oslo Lufthavn ikveld..
https://www.flickr.com/photos/andymarks/13970876141/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Akershus
Posts: 150
|
![]()
Blir stående til i morgen. Avgang 14.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A380 - status og driftssetting | LTH | Flyforum | 321 | 27-03-2025 12:00 |
Airbus A350 - status og driftssetting | LN-MOW | Flyforum | 538 | 01-03-2025 19:55 |
Boeing 787 - status og driftssetting | Discus | Flyforum | 782 | 26-11-2024 20:04 |
COMAC B-1110L | inger | Bilder & foto | 11 | 16-05-2014 10:26 |
Sk904/909 kansellert i morgen (13/4) | imm | Småprat | 17 | 14-04-2011 13:59 |