![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
DY har og har alltid hatt de samme rammevilkår. Det de sutrer for er at de ikke får automatisk bedre rammevilkår enn alle andre. Siden de ikke får konkurransevridende fordeler så er alle andre "redd for konkurranse" |
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Kan dette stemme da? Hvis et irskregistrert selskap kan fly med thaipersonell til både USA og Thailand fra Skandinavia (og alternativt amerikansk basert crew mellom USA og Skandinavia), har da et norskregistrert selskap som ikke har denne muligheten samme rammevilkår som det irskregistrerte selskapet?
|
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
DU kunne flagget ut til hvilket som helst land i EU bortsett fra Danmark å fått de rammevilkår som de ba om å få i Norge. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
Takk det samme, det er ikke så enkelt som du tror. Thaiwegian mener de skal ha tilnærmet gratis arbeidskraft og fulle ubegrensede trafikkrettigheter, men dette lar seg ikke kombinere. Skjønner ikke hvorfor du sammenligner med Irske selskap, da disse stråselskapene til kjos ikke flyr til eller fra Irland. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
De fleste - selv her inne - er enige om at dette er er både moralsk og etisk forsvarlig hvis dette blir gjennomført på en "riktig" måte. Det er faktisk uetisk og sterkt konkurransevridende at selskaper fra land med langt lavere kostnader enn oss (les alle andre land) skal ha enerett til å ha disse vilkårene på internasjonale ruter til og fra Norge. Dette vil bety den sikre død for norske selskaper og arbeidsplasser på sikt. Så enkelt er det. At det er ett norskt selskap som har startet dette er jo slett ikke rart, som det dyreste landet i Europa så er det definitivt vi som har mest å tjene på å gjøre dette. For ett f.eks syd-europeisk selskap er det å gjøre det er bare bortkastet tid og t.o.m kanskje direkte ulønnsomt... Det den egentlige diskusjonen dreier seg om for foreningene er ansettelsesforhold, eller med andre ord DY/DU's bruk av vikarbyråer. For DU's konkurrenter handler dette om å stikke kjepper i hjulene på en ny konkurrent. W Last edited by Wahoo; 19-04-2014 at 18:41. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
Strategien til Kjos er nok heller å lage så mye styr rundt dette med vikarbyråer at folk ikke legger merke til hvor crewene har base før det "er for sent" Ingen som stikker pinner i hjulene for en ny konkurrent. For du tror da vel ikke at SAS, BA, LH, US, AA og alle de andre selskapene ikke har konkurrert??????????De etterspør klargjøring på en del av regelverket, ene og alene fordi ingen andre har prøvd seg så lang ut i gråsonen som Kjos gjør |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
I forhold til USA er det vel slik at man har satt opp baser i nettopp USA for å bla håndtere disse flygningene? Quote:
Ja, disse selskapene har konkurrert før, men av erfaring så vet vel disse selskapene hvor brysomme LCC'er kan være om de får fotfeste og selv om long haul er noe annet enn short haul så kan det være at de ikke helt ønsker seg LCC'er inn på sine pengemaskiner. Last edited by TOS; 19-04-2014 at 19:50. |
||
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det var vel jeg som trakk inn irske selskaper - ikke Wahoo. Årsaken er vel nokså åpenbar? Norwegian Air International, som irsk selskap, vil ha tillatelse til å fly mellom Skandinavia, Thailand og USA med personell fra baser i både USA og Thailand. Norwegian Long Haul AS har ikke de samme rettighetene. Har man fortsatt samme rammebetingelser om man er irskbasert eller norskbasert?
Last edited by TOS; 20-04-2014 at 00:15. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skånvik til topps | AirbusTrond | Småprat | 3 | 13-12-2014 02:31 |
En liten Skånvik... | Star Flyer | Småprat | 2 | 19-01-2014 18:08 |
Dreamliner 1 på farten igjen | LN-MOW | Flyforum | 8 | 22-02-2010 09:13 |
Ut på tur - igjen og igjen og igjen! | EB | TripReports | 7 | 20-11-2006 18:38 |