![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
45 minutter var vel å ta drøyt hardt i? Jeg hadde ikke nølt med en så lang connection på gardermoen. Og selv om bagasjen først kommer etter 30 min har du god tid. Bruk selvbetjent bag-drop og du er klar på et blunk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Flysitter
|
![]()
En full a330 tar litt tid da
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Bonusjeger
|
![]()
Så lenge bagasje blir lagt på innen 30 minutter før avgang bør det gå greit. Ved litt forsinkelse kan det gå skeis, men det bør gå greit. Jeg ville tatt den, med mindre det fantes noe innen en time etter.
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi kommer fra BKK med Thai til OSL kl 0725 dagen før skjærtorsdag. Vi flyr med SAS til SVG med eb-poeng. Alternativene jeg får er kl 0945 eller 1315 fra OSL. Kl 0945 bør gå greit ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja. Mer enn nok tid.
![]() |
#86 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Ikke noe problem. I tillegg kommer TG alltid før rutetid til OSL. Gjerne 30-40 minutter tidligere enn rutetid.
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Sikkert andre som har slått lysets hastighet, lurt seg inn feil inngang etc, men for min egen del ble det satt ny transfer-rekord på Gardermoen i går. Her er saken: Landet litt sen fra DUB, var ved gate 16.16, og løp da fra sete 1 F. Var via passkontroll og hele den lange gangen mot bagasjeområdet. Ingen bagasje enda selvsagt, strafferunde via rødvinshyllen, kassene der, og DA kom bagasjen på bånd 4. Hadde hele 3 kolli + poser etc, og gjennom toll opp til ny innsjekk. Via Fast Track, og ny galopp til Gate 18 helt i motsatt ende av terminalen igjen.. Ankom den kl 16.35!! Altså totalt 19 min fra gate utland (passkontroll) til sete ved gate innland i motsatt ende.. Imponert selv jeg!! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da gikk det overhodet ikke hardt nok for seg i Dublin, Kim…
![]() |
#90 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Du ankom vel ikke gate 16? Den er jo på innland... Da var det vel en busstur i tillegg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt off topic, men finnes det INGEN måte å på OSL slippe å hente ut baggasje ved transfer fra utlandet og videre innenlands?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og det er ikke planer om endringer heller? For dette er jo sykt irriterende...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.p...406#post927406 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Peter Fox
|
![]() Quote:
Det var i forbindelse med høytid, og eneste muligheten min for å rekke hjem {connection} var denne. Bags ble levert 2 dager etterpå på hjemme-adressen ferdig deklarert
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg var selv gjennom noe liknende når jeg ankom sent inn fra LHR og kun hadde 40 minutter til flyet til TOS skulle gå. Jeg hadde riktignok ikke innsjekket bagasje, men var ved gate 10 (?: helt i enden - ned trappen) i god tid før boarding startet etter å ha startet marsjen fra gate 53 (eller noe slikt), passkontroll, lang marsj, sikkerhetskontroll og lang marsj til ny gate. Selv om jeg ikke timet dette så anslår jeg at det tok meg knappe 20 minutter (riktignok uten å måtte vente på bagasje), så din tid er imponerende! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
En venn av meg ringte meg for noen år siden da jeg akkurat hadde boardet maskinen til AES, måtte ha stått på gate 18 eller noe slikt, da sto han i det forsinkede flyet fra FRA (kjenner ikke til gate no). 10 minutter senere kom han om bord i maskinen til AES, dog uten baggasje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
19 minutter med både bagasje og passkonroll er ganske imponerende. Har selv kommet meg fra annkomst utland til avgang på innlandsgate på ca. 7 minutter. Men det inkluderte beksjed fra flyselskapet om ikke å vente på bagasjen på OSL og heller melde den savnet når jeg kom frem til min destinasjon. For å sitere den ansatte i serivce-skranken: "Løp!"
![]()
![]() |
#100 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gratulerer med ny bestetid, men hysj så ikke tollgjengen bruker dette som argument for at forenkelt tolldeklarering ikke skal innføres
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 24-07-2017 16:31 |
Om Basel, flyplass, transfer m.v. | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 9 | 02-01-2017 12:09 |
StarAlliance lounger på Beijing flyplass | gardkarlsen | Reiseforum | 5 | 13-03-2010 21:04 |
Fantastiske Flyplass-lounger | hurvert | Reiseforum | 0 | 10-04-2008 13:06 |