![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Så oppsummert så har DY fortsatt ikke dette på stell , snart et år etter at de begynte LH flyninger . Ikke helt god planlegging dette, også underveis skifte fokus fra at "Østen er fremtiden" til U.S.A er det vist folk vil til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,653
|
![]()
Uten at jeg har noe godt eller dårlig forhold til DY/DU så syns jeg det er rart at de skal få utvidet dispensasjon enda en gang, like greit å bare tillate operasjoner med det crewet de har fra Norge/Skandinavia med en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Eller har jeg misforstått noe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,653
|
![]() Quote:
Hva skjer om de får avslag fra DOT, vil de da fortsette med å få dispensasjoner i lang lang tid til de kommer med en plan B og får satt den til liv? Disclaimer: Ønsker ikke dette skal lede til nok en SK vs DY/DU diskusjon siden tråden omhandler DY/DU sitt AOC i Irland, og dette har vert debattert opp, ned, frem og tilbake i andre tråder så det holder. Ønsker bare å få belyst dette aspektet med dispensasjonene i forhold til. Om Mod syns dette hører hjemme en annen plass eller har vert tatt opp før så vennligst slett/si i fra/flytt dette til rett tråd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Jeg vil anta at de vil få dispensasjon så lenge søknaden deres er til behandling. Når denne er godkjent/avslått - slutt på dispensasjoner nå denne utgår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
Som Trevin skriver, har LT holdt seg til regelverket og gitt disp. LT har ingen mulighet til å fravike regelverket. Disp kan bare gis for to ganger seks måneder, og bare i spesielle tilfeller. Det er ingen omgåelse, men helt i tråd med lovverkets intensjon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,653
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Newcomer
Join Date: Jan 2012
Posts: 15
|
![]()
Noen som vet hva som skjer etter 30 juni dersom de ikke får tillatelse innen da?
Er det laget backup plan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,924
|
![]()
Når går LT disp ut for LNB og LNC ?
Har forstått det slik st de ikke kan fly lengre på NAS AOC etter 1 år om de er EI registrert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,653
|
![]()
http://e24.no/boers-og-finans/norweg...ngene/23230274
Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=125072&page=11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Nytt møte EU - USA angående NAI den 14. Juli.
http://www.regulations.gov/contentSt...ontentType=pdf W |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() Quote:
De har da snakket med Eu før om dette og er da klar over hva EU mener om dette ? Virker som om USA fortsetter å trekke ut saken ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 256
|
![]()
regner med de har funnet fram til en eller annen trussel, slik at EU velger å skifte standpunkt... det er vel derfor det har dratt ut. Regner med at et negativt svar kommer snarlig, og at EU regler blir tilpasset det negative svaret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Tror neppe EU lar seg presse til full retrett, de har jo allerede tatt stilling i saken.
Kanskje det blir ett kompromiss, noen betingelser (som ikke thai crew) eller en middlertidig tillatelse, hvem vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]()
Tror nok det skal mye til for EU å trekke seg i denne saken. Er vel heller amerikanerne som vil ha en oppdatering på EUs standpunkt på artikkel 17 i ATA før endelig avgjørelse og får nok samme svar som før.
Håper EU bruker denne muligheten til å reagere på tidsbruken, er helt hinsides at dette ikke er løst tidligere. Artikkel 17 som de refererer til er forøvrig: “ARTICLE 17 bis Social Dimension 1. The Parties recognise the importance of the social dimension of the Agreement and the benefits that arise when open markets are accompanied by high labour standards. The opportunities created by the Agreement are not intended to undermine labour standards or the labour-related rights and principles contained in the Parties’ respective laws. 2. The principles in paragraph 1 shall guide the Parties as they implement the Agreement, including regular consideration by the Joint Committee, pursuant to Article 18, of the social effects of the Agreement and the development of appropriate responses to concerns found to be legitimate.” Hvor fort kommer referat fra disse møtene? Ser det skal avholdes idag. Last edited by mcduck; 14-07-2014 at 06:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Brev fra det Irske Department of Transport til Amerikanske DoT
- Tilbakeviser påstander om at NAI driver på en måte som er en sikkerhetsrisiko - Tilbakeviser påstander om bekvemelighets-flagg m.m. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
En par interessante innspill har kommet i saken idag.
- Flere piloter ansatt i NAI som tilbakeviser påstander fra foreningene om arbeidsforholdene, vilkår og sikkerheten i NAI. Tom Wilson Ulrik Pridal J.B. Mettil m.fl. - Ledere for den amerikanske deligasjonen som fremforhandlet avtalen med EU som støtter EUs syn på intensjonen og tolkningen av avtalen. John Byerly og Daniel Calleja Idag er vel fristen for kommentarer i saken, så da er det vel bare å vente å se.... W |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Air UK har fått driftstillatelse | Wahoo | Flyforum | 17 | 26-09-2017 18:34 |
Norwegian har fått sin egen klovn | grindstein | Bilder & foto | 16 | 27-08-2010 09:45 |
Norwegian har fått nye slot på Orly | Someone | Flyforum | 9 | 26-11-2006 20:01 |
Hva feiler Norwegian? Har de fått influensa?? | LTH | Flyforum | 4 | 08-01-2005 16:35 |