![]() |
|
![]() |
#81 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Du kan bo hvor du vil, men har du standbyvakt er kravet at du skal være på gate innen 120 minutter. Dette er vanlig. Mange har 'crashpads' nær flyplassen hvor de har base for å kunne være der mellom vakter eller når de har standby. Med OSM's lønninger er nok dette tungt for de fleste, selv om månedleia delt på flere kan være lav.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crashpad |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg skjønner at de ikke har god lønn. Spørsmålet er vel hva de må betale for en permanent bolig innen 120 minutter fra JFK, og om dette er mer eller mindre enn hva man må betale om man bosetter seg lenger unna + bruker en crashpad ved behov. (disse har jo to alternativer, for de må jo bo et sted; enten så bosetter man seg innen 120 minutter fra basen, eller så pendler man til basen ved behov)
Last edited by TOS; 27-02-2014 at 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]()
Hvis vi så rent hypotetisk sier at alternativet til en JFK-base ville være at DU etablerte longhaulbasen der hvor de rent faktisk har tenkt til å hente revenue, nemlig OSL, og at de heller ansatte norske ungpiker i kabinen med fastlønn på 22.000NOK og 700NOK per dag i diett. -Er det nå "lov" å snakke om sosial dumping?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Det er for meg komplett uforståelig at det i det hele tatt prøves å diskutere frem en løsning som kan fungere for disse fotsoldatene i OSM! Dette skal ikke være akseptabelt, og det er helt utrolig at det argumenteres for at enkelte menneskegrupper skal akseptere slike vilkår kun fordi flyprisene skal være latterlig lave!
Enda mindre greit synes jeg at de her inne som leter etter gode grunner for å forsvare å kunne fly billig på andre menneskers bekostning, tilsynelatende overhodet ikke har noe med operasjonell flybransje å gjøre. Ja til at alle bosetningene på Aker Brygge, Nydalen, Holmenkollen, Nordstrand osv flytter seg til Nore og Uvdal - da kan de jo redusere lønna til alle disse ansatte i alle disse diverse "dyre" yrkene til mindre enn en brøkdel, også kan de jo gå sammen for å leie en crashpad på Hjortneskaia mandag-fredag, eller så kan de jo eventuelt pendle hver dag. Eller kanskje et enda bedre forslag; kan vi ikke like greit svinge en 35% deflasjon over AS Norge, så er jo alle ajour med resten av europa både på kostnadsnivå og inntekt?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Foreslår at det opprettes en ny tråd som kan hete "Hvor bør man bo ifht. JFK om man jobber for DU på kontrakt gjennom OSM?". Det blir like dumt som å diskutere hvor de samme menneskene bør kjøpe sin mat for å få mest mulig for lønna si, eller hvor de bør kjøpe sine klær. De bør kanskje bosette seg i nærheten av en Wallmart. Finner de en i nærheten av JFK, så kan de faktisk akseptere høyere bokostnader hvis de reduserer sitt matbudsjett og tar med seg matpakke på jobb.
Last edited by Someone; 27-02-2014 at 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Forøvrig: Er vi nå også igjen tilbake der hvor det er slik at for å kunne diskutere luftfart så må man ha jobbet/jobbe i bransjen? Det finnes kanskje andre fora hvor man krever bransjetilhørighet? Er det nå slik at man har all kompetanse om luftfart bare fordi man har jobbet i bransjen, eller kan det (rent hypotetisk) tenkes at også andre har kjennskap til forhold som er relevante for diskusjonen uten å jobbe i bransjen eller alternativt at man kan være interessert i bransjen selv om man ikke jobber i bransjen? Som nevnt tidligere så blir nok dette forumet relativt tomt om bransjetilhørighet blir et krav, men dette er naturligvis noe man kan formidle via styret i Flyprat dersom man er medlem der. Last edited by TOS; 28-02-2014 at 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Mye av dette har lite med luftfart å gjøre. Det diskuteres arbeidsplass, reisevei, levekostnader og dersom hvis såfremt i fall ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
|
![]()
Men jeg tror vi alle er enige i at det er en trist utvikling for alle som er i bransjen. (Skremmende hvis ikke) Men at enkelte selskaper utnytter det, og at DAGENS regelverk ikke hindrer de (uenigheter må vel havne i retten med dom før visse regler blir tolket "riktig" eller "galt" og det gjøres noe) er noe som desverre(!!!) er et faktum. Det alle i bransjen krysser fingre/tær for, er at utviklingen bremses opp, kontrolleres, og kanskje også snur slik at vi får en levedyktig luftfartsbransje for de som jobber der. Kundegruppen til luftfarten (passasjerer) er også avhengige av levedyktige bransjer å jobbe i for å kunne kjøpe tjenesten som luftfarten tilbyr.
Pr nå, så tror jeg at de som søker seg til CAer i DU i USA er folk hvis valg er å jobbe på deli'n eller å F.eks "fly". Unge single personer som er ute etter noen få års "eventyr" velger CA hos DU.. Men jeg tror de fort finner ut hvordan virkeligheten faktisk er, og at det vil være stort gjennomtrekk. Så får økonomene regne seg frem til hva som er billigst ("lojalitet/stabilitet/høy erfaring og kompetanse" eller "kontinuerlig rekruttering/liten erfaringsbase" |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Les indeed.com tråden det linkes til .. det er både erfarne ca'er og søkere over 40 i godt antall som søker ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
![]() Fra kommentarer jeg hører daglig (spesiellt innen et Forskningsprosjekt) - tror jeg OSM bør sørge for en jevn fordeling mellom kvinner og menn.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]() Quote:
Sitter ikke med inntrykk av det, egentlig .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye regler for passasjerer og flyselskaper i USA | Someone | Flyforum | 2 | 07-10-2018 15:14 |
Vinter rundt omkring | CFM | Bilder & foto | 8 | 24-02-2013 21:18 |
Ting å gjøre rundt omkring Malaga? | Someone | Reiseforum | 9 | 10-01-2012 01:54 |
Postkort fra flyplasser rundt omkring! | FlyboyKarsten | Samlerhjørnet | 4 | 06-08-2011 12:03 |
Nye regler for oversendelse av pax-lister (fly til USA) | LN-MOW | Flyforum | 3 | 12-07-2006 14:19 |