![]() |
|
![]() |
#281 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#282 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Takk for tips ![]()
![]() |
#283 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
For de som lurer på hvordan man i praksis skaffer visum til Iran:
Jeg skrev ut og fylte inn søknad og alt de spør om på websiten, untatt returkonvolutt. Hadde allerede bestilt fly og hotell. Dro på Ambassaden...det vil si i garasjen hvor de kan konsulær seksjon, fikk tatt fingeravtrykk og leverte inn alle papirer. Sa at jeg reiste mye så jeg måtte beholde passet, og det var greit. Alt tok ca. 50 minutter fra jeg kom til jeg gikk. Etter nesten 2 uker fikk jeg en e-post om at visum var innvilget og at jeg kunne hente det om 3 dager på ambassaden. Dro innom etter vel en uke, leverte inn passet og etter 20 minutter fikk jeg det tilbake med visum i. Tok totalt ca. 35 minutter. Det viktigste når du kommer til ambassaden er å snakke med mannen som går rundt og tar fingeravtrykk. Han sørger for at du ikke sitter og venter unødig.
#284 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Å teipe passet er ikke smart
Og det er ikke sikkert du får nødpass, heller. http://www.dinside.no/919596/aa-teip...-er-ikke-smart |
![]() |
![]() |
#285 |
Joker
|
![]()
Hei,
såvidt jeg kan lese meg er det ingenting jeg må ordne for å få forretningsvisum til Japan (under 90 dager), stemmer det? |
![]() |
![]() |
#286 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Min kone er indonesisk statsborger med fast opphold i Norge. Trenger hun visum til UK når hun er gift med meg som norsk statsborger? Det er snakk om et turistvisum. Prøvde å finne det ut via hjemmesiden til ambassaden men der ble jeg ikke klokere.
#287 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det beste er vel å ringe ambassaden eller ta en titt på https://www.gov.uk/visas-immigration . Dumt å stole på evt. feilinformasjon som kan fremgå av svarene her på forumet.
|
![]() |
![]() |
#288 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja hun trenger visum.
Hilsen Imm
#289 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() |
#290 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#291 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Timatic er krystallklar: Visa required
|
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du må søke her.
https://www.gov.uk/apply-uk-visa Fru ENGM911 får da 6 måneders visum men kun med deg som medreisende. Det vil også stå i visumet. Er også oppmøte på ambassaden til gitt tid. Ha med kopi av visum, passbilde, oppholdstillatelse osv. |
![]() |
![]() |
#294 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#295 |
Livsnyter
|
![]()
Hva er enkleste måte å ordne turistvisum til Burma ?
|
![]() |
![]() |
#296 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det rimeligste er vel å søke på ambassaden i Bangkok hvis du har noen dager der, evt. andre steder i området med burmesisk ambassade (f.eks. Singapore). Tror ambassaden i Bangkok skal kunne utstede ekspressvisum neste dag mot et lite tillegg i prisen. Usikker på om andre ambassader har samme mulighet. Vanlig behandlingstid er vel 3-4 arbeidsdager. Det er jo snakk om ambassader, så pass på åpningstidene og evt. lokale og burmesiske høytider.
Hvis du ikke har mulighet til å styre med ambassader på reisen kan du bruke et selskap som myanmarvisa.com (både jeg og andre her inne har brukt dem). De ordner invitasjon slik at du kan plukke opp VOA ved ankomst RGN. Fordelen er at du slipper å skille lag med passet i mer enn noen minutter. Ulempen er at det kan ta opptil noen uker fra søknad til innvilget visum (gikk betydelig raskere i mitt tilfelle). Alternativ 3 er å sende passet til nærmeste ambassade (fra Norge er det primært London, evt. Berlin), men rekommandert sending til London og tilbake koster ca. det samme som gebyret til Myanmarvisa hvis det er snakk om et enkelt pass. Desidert det mest tungvindte, men kan være nødvendig å ha visumet på forhånd hvis du har sammenhengende billett fra Europa til Burma. eller reiser via DOH. Check-in agenter i Sørøst-Asia lar deg reise så lenge du har invitasjonsbrev, men det fungerer ikke nødvendigvis andre steder. |
![]() |
![]() |
#297 |
Livsnyter
|
![]()
Takk for bra info, Mjolnir, går nok for et av de første 2 alternativene.
|
![]() |
![]() |
#298 |
Joker
|
![]()
Hei,
Jeg har et single entry visa for Kenya fra 11.02.2014. Nå ser det ut til at må ned en tur igjen i begynnelsen av April. Uproblematisk og få et nytt single entry visa ved ankomst med så kort mellomrom? |
![]() |
![]() |
#299 |
Newcomer
|
![]()
Jeg var litt sent ute på dagens tilbud, men fant en tur til Shanghai der datoene passet. Kanskje litt off - topic iht. denne tråden, men ankommer lørdag formiddag og drar tilbake mandag formiddag, hvordan er det med visum her, kan dette 72 - timers transfer visumet benyttes i dette tilfellet eller burde jeg finne kansellering knappen i løpet av kvelden? Lite giret på en lang prosess med å skaffe visum.
#300 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.businessclass.se/forum/de...skatter-3.html |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 669 | 04-04-2025 14:56 |
Det kan ta deg 0,002 sekunder å… (del 1 OG del 2) | Halvorsn | Bilder & foto | 26 | 09-01-2012 16:48 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |