![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis du vil ha noe som helst krediblitet, så kan du i det minste starte med å kutte ut " :P " etter hvert argument... Jeg ville ikke investert 50 mill i en forretningsmoddel med masse smileys i.
|
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
På Facebook er det lett. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Jeg håper virkelig denne tråden ble laget kun for å provosere og skape litt debatt. Håper så inderlig for din egen skyld at du ikke selv tror på det du sier...
Uansett hvor du måtte velge å starte ei rute vil en konkurrent knuse deg på et par måneder. Allerede før din evt første avgang går har du svidd av så sinnsykt mange millioner på oppstartskostnader, ansettelser, AOC, handling osv osv... Ta deg heller en utdannelse innen flybransjen for å få litt mer innsikt og se selv hvordan de store og små selskapene sliter. Husk, går du i konkurranse med feks Emirates taper de gjerne en milliard eller to bare for å knuse deg. |
![]() |
![]() |
#64 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Airline-Empires heter det. Det på facebook er kjedelig! airline-empires.com. Si meg hvilken world du spiller i, så skal du få kamp!
|
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Opererer mest med A340-200ere fordi de er så billige og rimelige ![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men de sluker fuel. Send meg PM, så kan vi begynne å konkurrere på airline-empires. Good luck.
|
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja. Hadde vert mer engstelig for at selskapet var konkurs før avreise!
Generelt om en skal drive business, uansett bransje. Er det viktig å ha en god foretningside. De som lykkes gjør ofte ting på sin egen måte. Tror markedet for selskap med hub i midt-østen er tatt av Emirates og Qatar. Men kanskje det er ett marked for trafikk Norge-Erbil. P.g.a olje. Hvet ikke hvor stort dette markedet er? |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men tror dere at Erbil-Roma/Moskva/London/Paris/Madrid eller Barcelona kan virke?
Ingen flyr de rutene fra kurdistan ![]() Og nå kom jeg på en annen ting: hvordan overlevde Flydubai? Støttet staten dem, eller? Emirates knuste dem ikke :O og de startet i 2008 og nå har de bestilt mange fly ![]() Last edited by AirlineLover; 25-02-2014 at 08:07. |
![]() |
![]() |
#70 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Om du hadde gjort relativt enkel research ville du funnet ut:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Så hva om jeg startet et flyselskap som opererte for Emirates? Da er jeg i hver fall trygg. Da kan ingen katarrrer og turrrkisher ta meg. Husk det finnes masse olje i kurdistan. Nå er det mest business folk som drar til Erbil fra Vesten. Eller så er det bare arabere/irakere som drar til Erbil på ferie. Men bare vent, Erbil vil ta igjen Dubai snart! |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
NSB First Class
|
![]() Quote:
Hva er årsaken til at EK har støttet opp om flydubai? Hvorfor skulle de støtte opp om et kurdiskbasert selskap i Erbil? Og hvilke prognoser og studier har du lest/gjennomført som tilsier at Erbil vil ta igjen Dubai? |
|
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beklager. Men det går ikke ann å ta dette seriøst.
|
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men hvordan går det med investorene dine, hvor mye har du klart?
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kurdistan har eget parlament, president, statsminister, eget folk, eget flagg, egen hær, egen hovedstad, eget politi+++ Kurdistan er nesten som et eget land (irakisk kurdistan) Det er HELT trygt. Bombinger skjer sjeldent, men i september ble en bombe sprengt (6 døde), første gang på 7 ÅR. Nå tenker dere sikkert at det er farlig der. Men hvis du skulle sammenligne Kurdistan med Norge, så er Kurdistan tryggere. Husk 22.juli. Mange land investerer i Kurdistan. DNO. Dubai var bare en liten by. Kurdistan er ikke et land ennå, de har 100% tatt igjen Norge, når det gjelder bygninger. Bilene der er kun fra 2010-2014. Gamle biler ser du sjeldent. Man betaler nesten ingenting når det gjelder skatt og regninger. Kjenner mange der som er millionærer. Land Crusier er helt vanlig.Som Aftenposten sa "en Mercedes hever ingen øyenbryn". Dette er Kurdistan. Ikke Irak. Det er flere kjøpesentre der enn det er i Oslo. Skylinen vokser fort. Som jeg sa, det byggefirmaet som bygde Dubai mal og Burj khalifa, bygger en distrikt i Erbil. Alt dette for Kurdistan, som ikke er et land engang. De har grenser rundt det kurdiske området. Sikkerhetsstyrker står ved grensen mellom Irak og Kurdistan. Men Norge har ikke hørt noe særlig om Erbil, bare DNO-folka. Ser dere om 10-20 år. Kurdistan har den nest raskest voksende økonomien i verden. Kurdistan bommer, ikke Irak. See ya in 10-20 years. Dubai has no nature. Kurdistan has. No point to buld 1km tall buildings. Last edited by AirlineLover; 25-02-2014 at 14:29. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
PS: når kurdere jeg kjenner besøker meg sier de ofte:
Hvorfor er der så småe hus? Hvorfor er det så mange gamle biler? Hvorfor er det så småe veier Hvorfor må mange betale billån for å kjøpe en ny bil? Hvorfor++++ Svar: Dere kommer fra nye Dubai ![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herregud, dette er jo 100% troll...
|
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Herregud for noen argumenter..
Where's the camera? You've been pranked! |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
MOD
Siden det virker som man er ferdige med å diskutere fly så virker det som tråden har utspilt sin rolle For videre diskusjon av Kurdistan henviser vi til VGD eller andre diskusjonssider hvor det kan være relavant /MOD |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nektet å fly over Irak - fikk sparken | ENGM RAMP | Flyforum | 13 | 15-09-2009 19:09 |
Hadde med GPS på fly: $30.000 i bot | gustavf | Flyforum | 9 | 31-08-2009 22:53 |
OS stopper trafikken til Erbil i Irak | The Ticketor | Flyforum | 5 | 27-08-2007 17:40 |
Sterling-fly hadde problemer med flaps før landing på OSL | sjefern | Flyforum | 6 | 30-03-2007 16:12 |
Air Scotland vil fly til Irak | DY | Flyforum | 2 | 11-05-2005 17:45 |