![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
Tidligere har jeg fint kunnet gå inn på "Se /endre bestilling" på sas.no for å endre seter som EBG på reiser som er kjøpt via reisebyrå (i jobb).
Dette fungerer ikke lenger. I dag fikk jeg, til min store forundring, beskjed fra SAS om at det var en feil i deres system som hadde gjort det mulig å endre seter. Nå hadde de rettet feilen og det var ikke lenger mulig å endre seter på disse reisene. For å endre sete må man ta kontakt med reisebyrået. Dette fremstår for meg som fryktelig tungvint og helt uten grunn. Er det riktig at det skal være sånn? Hvorfor skal det eventuelt være sånn?
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hah, der fikk de som påstod at SAS IT ikke klarer fikse feil.
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er jo rimelig meningsløst at ikke det skal gå ann....
Har du prøvd her? http://www.lot.com/no/en/my-reservation eller her? http://www.lufthansa.com/online/port.../homepage?l=en |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
Hos LOT fikk jeg faktisk endret sete og det ser ut til at det ble synlig i SAS sine systemer også. Flaks at ikke LOT har så "dyktig" IT-avdeling som SAS har
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nettsidene til LOT er greie dem, et av få steder det som regel virker å legge inn FF nr også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Ble engang henvist til reisebyrå jobben hadde avtale med for å reservere sete på en jobbreise. Siden B var vindussete på de aller bakerste radene påstod de hardnakket av B var vindusete for absolutt alle rader. At jeg sendte setekart fra flyselskapet og seatguru hjalp ikke, de hadde rett. Berg Hansen het katastrofen.
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God erfaring med berg-Hansen -- og i deres webgate/nettside er det ikke noe problem å endre sete hos SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmm.. det var jo en super mengde parametre som man i prinsippet får tilgang til hos LOT, men jeg får samme type feilmeldinger ved reservasjon av EBG-seter som jeg får om jeg prøver å reservere seter samtidig som kjøp på wideroe.no :
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631) At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 [207]) At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 - 4360) At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631) At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 [207]) At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 - 4360) At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631) Your reservation is confirmed, but your special request could not be processed for these flights. Please contact us for further information. (4609) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Send meg en pm så skal jeg fikse det hvis det ikke allerede er gjort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Det skal ikke skje, men SAS har skrudd på knapper før uten å si ifra til oss ... Gi meg gjerne beskjed hvis det skjer igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() Venter fortsatt på om de klarer la folk slippe med kun å velge OSL én gang. ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Når det gjelder andre selskaper, så er det litt variabelt hva de tillater av setereservasjon. Dette har vi desverre som regel liten kontroll over. Men send meg gjerne en pm, så kan jeg dobbelsjekke hvis du får feilmelding. Last edited by LN-MOW; 22-02-2014 at 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Bruker VIA Egencia på jobb, og der er det ingen problemer med setereservasjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det hender B-H gjør litt rare ting, men når det gjelder setevalg har jeg ikke noe å utsette. Blir nesten alltid tildelt 2F eller 4F ved bestilling, og om jeg skulle ønske å endre så er det like enkelt å gjøre på deres side som på siden til sas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Booket 2stk business billetter på tlf hos SAS, jeg hadde noe kompensasjon som måtte brukes.
Nå kan jeg ikke få valgt seter slik som jeg som EBG har kunnet gjøre mange ganger tidligere. Våre EB kort ligger inne i booking Routing SVG-CPH-TYO-CPH-SVG. Jeg har vært EBG i mange år, men kollega er EBS, er det årsaken at vi blir "stoppet" ? Ps har forsøkt å gå via LOT og LH, men blir stoppet også der ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg bestilte en SAS-pluss billett via tlf hos sas for en ukes tid siden, og da fikk ikke jeg velge sete heller når jeg gikk inn på bookingen på sas.no, er EBG og. Endte opp med at jeg chattet med de og fikk valgt sete slik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Takk Econ,
Jeg trodde jeg også det var slik at man på business kunne velge sete, og uansett når man er EBG. Jeg trodde det var min kollegas EBS som var problemet. Merkelig hvorfor slikt skal være så vanskelig hos SAS når LH/KLM mf. har en meget enkel og grei løsning på slikt ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har du snakket med reisebyrået da?
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Nå tror jeg jammen de har fjernet chatten også fra WEB, finner ikke enten du er innlogget eller ei..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endring i EBG-krav for Norge | erlendag | Reiseforum | 16 | 22-08-2013 16:20 |
Tips til byrå som kan ordne visumtjenester | Mjolnir | Reiseforum | 16 | 06-03-2012 01:18 |
EBG i UK | doffer | Reiseforum | 1 | 15-08-2011 00:21 |
NW/DL endring | Tommy777 | Flyforum | 4 | 05-06-2009 16:30 |
Ønskes kjøpt | petru26 | Samlerhjørnet | 5 | 07-11-2006 19:06 |