![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Har det ikke vært flere slike saker med DY? Kan nesten se ut som et mønster. Enda en grunn til ikke å booke billetter med DY der det er et alternativ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
|
![]()
Dette er selvfølgelig ikke et bevisst forsøk på `svindel´ fra DY sin side, men er helt enig med Robert, dette burde vært selskapets klare, prioriterte ansvar å ordne opp i når feilen først er gjort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
Quote:
1) Norwegian belaster kort flere ganger ved bestilling av billett 2) Norwegian gjenbrukre lagret kortdata og belaster kort ved ombooking uten autorisasjon fra kunde 3) Norwegian belaster kort flere ganger ved kjøp ombord i flyet 1 og 3 har de ikke selvsagt ingen policy på å prøve å trigge, men de har tydeligvis dårligere policy enn andre på å hindre at det oppstår og å ordne opp når det oppstår.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 13-02-2014 at 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
I fare for å spikke fliser, men det jeg kommenterte var antydningen om at dette er bevisst - ikke at det skjer.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Svindel er det nok neppe. Uten at det hjelper særlig på irritasjonen man føler i sånne saker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
Det står vel noe i lovverket om hvor mange dager det skal ta fra slike ting blir oppdaget til den forurettede skal ha pengene tilbake på konto også? Men mener jeg har sett noen uttalelser fra forbrukerombudet på dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ikke uenig i at kundeservicen er dårlig, men det er ikke det DY lever av
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Joda, feil kan oppstå, men håndteringen av saken etter at feilen ble meldt med trenering og uthaling tyder på svindel. Det var tydeligvis lagt opp til at kunden skulle gi opp.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]() Quote:
Vet ikke hvilken bank din venn har, men å reklamere på en transaksjon er raskt; tar kun noen minutter og Norwegian ville hatt bevisbyrden. Og trenering av saken ville endt opp med at banken reverserte transaksjonene. De gidder ikke vente lenge på svar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Igjen Robert, dette ordner bankene kjapt.
Politiet skulle fått mye å gjøre, og store selskaper et lass med anmeldelser, skulle man anmeldt slike ting...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Selvfølgelig er det en lei situasjon som Norwegian, ved hjelp fra banken, skulle ordnet umiddelbart. Men å insinuere at det dreir seg om en bevisst, (forsettlig) svindel, uten at man har bevis for det, blir for dumt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]()
Beviset er jo der! De nekter å ordne opp i en situasjon de alt har innrømmet er deres feil!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Det er soleklart ikke en svindel. Dårlig kundebehandling, ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]()
Norwegian har trukket 3 ganger kjøpesummen på to forskjellige kort. Dette har de erkjent, og skulle ordne opp. For så å vente en god stund før de NEKTER å ordne opp i eget rot. Om ikke svindel, så i alle fall meget nært. Hendelsen er ikke bevist, men å etterpå å nekte er en bevist handling. Hvem i all verden er det dere mener skal ordne opp i dette????????
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian trakk over 32000 fra kunde | LN-VLE | Småprat | 27 | 05-06-2013 23:57 |
Norwegian-fly måtte snu to ganger | Oteren | Småprat | 16 | 25-05-2012 14:14 |
JAL til BGO flere ganger i år?? | N-3PB | Flyforum | 4 | 08-08-2009 13:06 |
Nygift par vant fly - så trakk Norwegian tilbake premien | LN-TIB | Flyforum | 8 | 15-06-2009 23:06 |
Hvorfor må jeg logge på flere ganger? | FBU 4EVER | Flyforum | 13 | 11-11-2008 11:11 |