![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]()
Et annet argument er jo det at det er hovedsakelig det flate Østlandet som det er oftest og mest skogbranner, altså lavt terreng... og en annen ting er det røde stoffet som brukes ofte i USA og Canada som er svært effektivt til å stoppe branner, noe som vann ikke greier i like stor grad, samt at det fremover bare er å akseptere at klimaet blir tøffere og tørrere og blautere i perioder, og da er det ikke bare land som Norge som ikke har brannfly som trenger hjelp..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Som tidligere nevnt i tråden, så har Norge avtale med EU om brannfly.
Og DSB har nå sendt varsel om mulig bruk- Fra NRK: http://www.nrk.no/norge/dsb-vurderer...-eu-1.11507058
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kallesignal på italienske brannfly | Dingoflight | Register- og ATC-Forum | 0 | 05-08-2014 08:49 |
Jumbo Brannfly ! | Tertit54 | Flyforum | 9 | 06-12-2010 20:06 |
Nikon-lader kjøpt i USA - Usikker på om den kan brukes i Norge. | Martin | Bilder & foto | 15 | 26-05-2010 18:42 |
Scanvin # 38 på scaanir.no i 2009 - en innkjøpt i Sverige - en kjøpt inn i Norge. | EB | Flyforum | 0 | 18-09-2009 15:20 |
Hvem har kjøpt Norge? | Concorde | Reiseforum | 0 | 07-06-2008 14:56 |