![]() |
|
![]() |
#21 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Dette er tatt 30/9/1989
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Og dette 25/10/89
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Her er en variant av mitt bilde. Vi må ha tatt bilde samme dag ser det ut til
![]() ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,349
|
![]()
Flotte bilder fra en svunnet tid.... Savner dette jeg :-(
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Newcomer
Join Date: May 2013
Location: FLN / PDP
Posts: 20
|
![]()
Det var den variant, jeg havde set og ikke dit bedre. Tak for herlige historiske fotos og for dato taget!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Newcomer
Join Date: May 2013
Location: FLN / PDP
Posts: 20
|
![]()
LN-NOS i Air Europe farver og som PR-BRY
"Custom-made" i 1/500 skala af en engelsk og brasiliansk mester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
.. Og da kan vi vel også fastslå at Wooster valgte å gå den gylne middelvei da de lagde sin 1:200 modell, med LN-NOS' 'Boeing-737-300' og LN-NOR's speilvendte flagg .... Modellen er typisk nok uten reg .. Lurer på om dette var tilsiktet?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
F o fr morsomt å se disse bildene igjen, og ja det var mange eksempler på individuelle ulikheter i flymaling tidligere, og de finnes nok fortsatt. Datoene som KOG har vist til stemmer, og det er de databasene som skriver at LN-NOS kom på engelsk register i april 1989 som er gale. Det skjedde et år seinere, i april 1990. jfr også et bilde jeg tok i mars 1990 på FBU: http://www.airpics.com/?q=LN-NOS&start=6&rows=1
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Newcomer
Join Date: May 2013
Location: FLN / PDP
Posts: 20
|
![]()
Super foto, fin informasjon - stor tak !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
I følge Kay Hagby var
LN-NOR på Norsk register: 02.11.88 - 15.11.89. fra/til G-BNXW. 26.04.91 - 23.03.92 fra G-BNXW til CS-TKD. LN-NOS: 22.01.88 - 11.04.90 fra N5573K til G-BRXJ. 26.04.91 - 13.03.92 fra G-BRXJ til CS-TKC.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Newcomer
Join Date: May 2013
Location: FLN / PDP
Posts: 20
|
![]()
Nu stemmer det - ogsaa med dato for fotos ovenfor.
Altsaa er det alle databaser paa nettet, der feilagtigt noterer LN-NOS gaaende paa engelsk register 11.4.89 - et aar for tidligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
For å ta bort eventuell tvil.
Fra det offisielle Britiske luftfartøyregister: LN-NOR: http://www.caa.co.uk/application.asp...llregmark=BNXW LN-NOS: http://www.caa.co.uk/application.asp...llregmark=BRXJ
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Akkuratt det har jeg hørt en forklaring på. Det er flere fly som har flagg som er riktig vei på venstre side og feil på høyre. Grunnen til det er at det simulerer ett flagg som er heist på en stang oppe på flykroppen og det er sånn flagget vil sett ut i fart
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,349
|
![]() Quote:
Beste hilsen Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]()
Fine bilder. Hvilket 727-200 staar ved gate paa oeverste bilde paa s. 2?
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
B727 ser ut til å være en av 5 tidligere operert av det Jugoslaviske(Serbiske) seslkapet Aviogenex.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,585
|
![]() Quote:
-NOR var lakkert på Luton av Monarch Aircraft Engineering på andre gangs forsøk. Første variant har jeg slides av på Luton siste dager i oktober 1988 før jeg hentet maskinen hjem til Sola for første gang 2.11.88. Var ikke fornøyd med første lakkering som var feil. -NOS flagg ble lakkert av Dan Air engineering på LGW. Jeg hadde ansvaret for omregistrering og prosessene rundt dette i min tid i selskapet. Ole Johan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Newcomer
Join Date: May 2013
Location: FLN / PDP
Posts: 20
|
![]()
~~ jamen, det er jo grejt at se, min foerste post ikke var forgaeves, at saa mange af de "gamle" aktivt er kommet med indlaeg - men nu ....
Dermed er du saa ogsaa helt sikket den, der kan svare paa de nu faa resterende (for mig) uklarheter NOR Direkt fra Monarch til AE-livery (hvornaar?). Efter AE og arrest ved hjemkomst til Norge beholdes AE-farg men paafoeres blot “JA” titles i sort. Flyver disse farg til ommalet Air Colombus? Rest har jeg – bortset fra lessor “Nacos” – norske eiere? NOS Slut maj til nov 88 operated for Britannia, derpaa nov 88-apr 89 for UN, (hvor?) begge som -NOS, men i hvilken livery (formoder oprindelig JA?) Bliver ogsaa ommalet fuld AE-livery (hvornaar?), men inden da (interim-periode) opereret i oprindelige JA-farver med sorte “AE” titles - hvornaar, hvorlaenge? Efter AE og arrest ved hjemkomst til Norge beholdes AE-farver men paafoeres blot “JA” titles i sort, men kun NOR set paa photo. Ogsaa, flyet maa vaere blevet malet tilbage i oprindelig JA livery (foto fundet fra 1992) - hvornaar? Om oplysninger omkring ogsaa Air Malta (for NOS aldrig set i livery) tiden finns, yderst intereessert. PS Om bogen en dag et faktum, helt sikkert een skal gaa til Brasil. Tak ogsaa til jer, der kunne paavise feil i samtlige nettets databaser for NOS - det var jo foerste B 737 at indtrete i BRA Rota Aéreo flaate med passende registrering PR-BRA. Kommer vel neppe at fly igjen - men hvem vet. Staar vel preservert paa GIG og hopas at faa "visit-ret" naeste maaned. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norway Airlines B737-300 LN-NOS 1:400 custom made | raider66 | Samlerhjørnet | 11 | 03-09-2015 16:48 |
Norway Airlines | Olebno | Samlerhjørnet | 0 | 19-01-2010 12:32 |
Norway Airlines | OJB | Samlerhjørnet | 20 | 01-12-2007 22:50 |
Selges:Norway Airlines B737-33A LN-NOS Plakat | OJB | Samlerhjørnet | 0 | 24-07-2005 13:24 |
Norway Airlines | OJB | Samlerhjørnet | 0 | 05-07-2005 21:23 |